Ga naar inhoud

Lastig en slepend Afsluitprobleem bij de PC.

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,\r\n\r\nIk zit met een slepend probleem welke zich al afspeeld sinds ik de pc heb aangeschaft.\r\nNa het installeren van windows en een paar software programma\'s sloot de pc wel gewoon goed af.\r\nDaarna begonnen de problemen en sloot windows xp wel gewoon goed af, maar de pc blijft vreemd genoeg vasthangen in een zwart scherm. Zelfs als ik een tijdje blijf wachten blijft situatie hetzelfde en gaat de pc niet uit zich zelf uit. Pas als ik de uitknop 5 sec. ingedrukt hou gaat de pc wel uit. Windows sluit wel goed af, want je ziet duidelijk dat alle programma\'s netjes worden afgesloten en je hoort dat er stroom weg valt in de pc. Alleen blijkt dat niet alle stroom uit de pc wegvalt, want het lichtje waar een zonnetje boven staat blijft aanstaan en je hoort de motor van de pc gewoon nog draaien. Het andere lichtje valt namelijk wel uit op de pc kast.\r\nHet kan zijn dat er een programma aanwezig die voor conflicten zorgt en niet mee afsluit, als windows xp afsluit. Ik heb alle benodigde updates. En heb de pc om die reden al helemaal opnieuw laten installeren, vanwege dit zelfde probleem. Het is een pasgekochte computer en in de winkel functioneerde de harde schijf bij controle ook gewoon goed.\r\nHet enige wat ik weet is dat het 9 van de 10x een software probleem is. Heb virusscanners eraf gegooid en mijn firewall. Dit heeft wel iets geholpen, maar het probleem blijft nog steeds bestaan. Heb zelfs bij via uitvoeren regedit gedaan en daarna bij Wait to kill de afsluitwaarden verandert van 5000 naar 50, op advies van iemand. Hielp een hoop, maar het probleem blijft nog steeds bestaan.\r\n\r\nWeet iemand misschien wat ik eraan zou kunnen doen?
Link naar reactie
Dit probleem kan worden opgelost door de waarde PowerdownAfterShutdown in de waarde 1 te wijzigen bij de volgende registersleutel:\r\nHKLM\\Software\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\Winlogon\r\n\r\n\r\nen zet die afsluitwaarden niet op 50 maar op 500.\r\ndat is een halve seconde.\r\n1000 is 1 seconde\r\n20000 is standaard bij sommige van deze waarden.\r\n20 seconden is lang.\r\nmaar die zijn alleen van belang wanneer een applicatie blijft hangen.\r\nhoe lang het dan duurt voor windows weer reageerd.\r\ndus dat was geen oplossing voor het niet uit gaan van de computer.
Link naar reactie
Laat mij dat ook eens proberen dan. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Windows is wel afgesloten, maar er blijft spanning op m\'n laptop staan en ventilator blijft constant draaien.\r\n\r\nDe oplossing die ik had gevonden was heel simpel: de netwerkkabel eruit trekken voordat ik de computer afsluit. Zonder netwerkkabel gaat \'ie namelijk wel gewoon uit.\r\nWake On LAN in het bios uitschakelen mocht niet baten; en andere relevante opties kan ik in het bios niet ontdekken.\r\n\r\nEDIT: Het wijzigen van de registervermelding verandert wel iets, maar geeft ook niet echt het gewenste effect. Apparaat schakelt nu wel uit, om enkele seconden later weer vrolijk overnieuw op te starten.
Link naar reactie
Als er iets overnieuw start, moet er toch iets bij de Wake Up instellingen zijn normaliter.\r\n\r\nDat een pc niet uit wenst te gaan door een netwerkkaart c.q. iets wat daarbij hoort (zoals drivers) heb ik ook wel een paar keer meegemaakt. Wat bij mij geholpen heeft toendertijd, was ook een of andere time-out instelling wijzigen, alleen niet die wat hier reeds genoemd is, ik dacht iets van de netwerkkaart in de registry.\r\n\r\nWaar ook naar gekeken kan worden is de energie instellingen, check eens of er in het apparatenbeheer bij de netwerkkaart nog iets van energie instellingen actief is. Zoja, vink die eens uit, misschien helpt dat.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;402212][url]http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/poweroff.vbs[/url]\r\n\r\nDownloaden en dubbelklikken.[/QUOTE]\r\n\r\nOption Explicit\r\n\r\nDim WSHShell, n, p, itemtype\r\n\r\nSet WSHShell = WScript.CreateObject(\"WScript.Shell\")\r\np = \"HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\Winlogon\\\"\r\np = p & \"PowerdownAfterShutdown\"\r\nitemtype = \"REG_SZ\"\r\nn = 1\r\n\r\nWSHShell.RegWrite p, n, itemtype\r\n\r\ninhoud van het vbs bestand, volgens mij is dat identiek aan wat ik al zei,\r\nalleen dat was handmatig.\r\ndaarbij komt dat je nooit gedownloade .vbs en .reg bestanden moeten openen (tenzij in kladblok om te lezen) zonder de inoud te checken.\r\nzelf de wijziging aanbrengen is veiliger.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;402251]Alle scripts en regfixes van Kelly\'s korner zijn veilig.:(\r\n\r\nEn leken in het register te laten rommelen is zeker niet veiliger.:rolleyes:[/QUOTE]\r\n\r\nok, maar de TS was al zover zelf wijzigingen aan te brengen in het register.\r\nen onder rommelen versta ik maar een beetje aanklooien,\r\ndat wordt hier niet aangeraden.\r\nwijzigingen die met het afsluiten van applicatie\'s te maken heeft terwijl de computer niet uitgaat als die applicatie\'s al afgesloten zijn is wat er eerst gebeurde.\r\ndus dan is het rommelen.\r\nkelly\'s corner .reg\'s en .vbs\'s bestanden zijn handig.\r\nbeter is het nog deze in kladblok te openen en deze te lezen.\r\ndan kan je een beetje zien wat er gebeurd.\r\ndaar leer je meer van dan alleen op OK klikken.\r\n.vbs bestanden zijn scripts die automatiseren.\r\n.reg bestanden hebben registerwijzigingen als inhoud.\r\neen wijziging geautomatiseerd aanbrengen doe je dus met een .vbs of alleen wijzigingen in het register met een .reg\r\nexporteer je een sleutel, dan wordt dat een .reg
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;402204]Als er iets overnieuw start, moet er toch iets bij de Wake Up instellingen zijn normaliter.\r\n\r\nDat een pc niet uit wenst te gaan door een netwerkkaart c.q. iets wat daarbij hoort (zoals drivers) heb ik ook wel een paar keer meegemaakt. Wat bij mij geholpen heeft toendertijd, was ook een of andere time-out instelling wijzigen, alleen niet die wat hier reeds genoemd is, ik dacht iets van de netwerkkaart in de registry.\r\n\r\nWaar ook naar gekeken kan worden is de energie instellingen, check eens of er in het apparatenbeheer bij de netwerkkaart nog iets van energie instellingen actief is. Zoja, vink die eens uit, misschien helpt dat.[/QUOTE]\r\nIk meen de wake-up instellingen in het bios toch op \'disabled\' te hebben gezet. Als ik een keer geen dingen in de taakbalk open heb staan, zal ik daar nog eens naar kijken (want dan is het niet nodig om de slaapstand te gebruiken).\r\n\r\nVia apparaatbeheer kom ik inderdaad nog een instelling \"dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen\" tegen bij de netwerkkaart, welke was ingeschakeld. Bij de geavanceerde instellingen van de netwerkkaart in apparaat beheer staat ook nog een eigenschap \"Herstarten vanuit Afsluiten\" op waarde \"Aan\". Die laatste optie kwam ik ook in het Engels tegen toen ik in het register aan\'t zoeken was. Ik ga er even van uit dat ik die registerinstelling dus via apparaatbeheer kan wijzigen, anders heb ik nog veel meer combinaties om uit te testen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...