Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2008 Delen Geplaatst: 3 augustus 2008 Hallo allemaal, \r\n\r\nik als computerleek lees dit forum al een tijdje, maar nu word het maar eens tijd voor mijn eerste post. Het gaat even om een probleem met mijn internetsnelheid. Ik heb internet van upc : UPC Internet 10 Mbps \r\n\r\nGisteren ging het downloaden met voor mij de normale snelheid van ongeveer 1100 KB/s. \r\n\r\nAls ik nu de speedtest doe staat er dit: \r\n 450.8 KByte/sec, (=3606 kbps)\r\n\r\nNu komt dit ongeveer wel overeen want nu download ik met maar 500kb/s terwijl dit gisteren en de afgelopen week nog met 1100kb/s ging. \r\n\r\nNu vraag ik mij eigenlijk af hoe dit komt? Kan het zijn dat iemand anders op mijn verbinding zit of iets dergelijks? Hoe kan ik dit dan zien? Ik vind het wel erg verdacht dat net nu de buren terug zijn van vakantie dat het internet ineens zo langzaam gaat. :) \r\n\r\nOf kan het bijvoorbeeld komen dat er meer mensen aan het internetten zijn om een regenachtige zondagmiddag? \r\n\r\nAlvast excuus voor de domme vragen :) \r\n\r\nGroeten \r\nMichael Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2008 [QUOTE]Nu vraag ik mij eigenlijk af hoe dit komt? [/QUOTE]\r\nDaarover is/wordt veel gediscussieerd op fora.\r\nHet is vakantietijd, dus rustig op de (digitale) snelweg (??). Mijn UPC 1500kbps geeft bij de 4 snelheidstesters op [url]http://www.fiberupdate.nl/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin[/url] de volgende resultaten: ongeveer 1500, 1500, 1700, 2400. Die laatste is van speedtest.nl en heeft altijd veel te hoge snelheid aangegeven i.vergl.m. de test op internetten.nl. Jammer genoeg werkt de snelheidstest daar niet meer. Mijn UPC kabel breedbandverbinding is overigens zeer stabiel, toen internetten.nl nog werkte gemiddeld (groot aantal testen) ongeveer 1350 kbps. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2008 [QUOTE=gitaarmike;401831]\r\nAlvast excuus voor de domme vragen :) \r\nGroeten Michael[/QUOTE]\r\n\r\nDomme vragen bestaan hier niet.\r\nHet ligt er ook aan waar en wat je download natuurlijk, verder heb je gelijk wat betreft de drukte op de kabel/telefoonlijn.\r\nAls je een draadloze verbinding hebt die niet goed beveiligd is dan zou het kunnen dat de buren meeliften op jouw verbinding, je kunt even naar je verbindingsinstellingen gaan en je modem laten zoeken naar beschikbare netwerken en kijken welke hij laat zien.\r\n(alleen in het geval van draadloos natuurlijk;)) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2008 Test je met de [URL=\"http://test.net.upc.nl/\"]UPC testserver(Klik)[/URL]?Deze geeft i.i.g aan of je verbinding met UPC in orde is. Verder is je download snelheid ook afhankelijk van de server waarvan je download. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen