Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 Ik zit met een raadsel. Ik heb een Laptop met Xphome en een PC met XpmediaCenter aangesloten op een Tele2 Modem/ Router.\r\nDe PC is draadloos verbonden via een Usb dongle. Als ik de Laptop aansluit op LAN (bedraad), dan kan ik de bestanden op mijn PC benaderen. Als ik draadloos werk kan ik geen verbinding krijgen met de PC, wel met het internet.\r\n\r\nDe LAN en Draadloze instellingen zijn gelijk, dus printer en bestanden delen is ingeschakeld, automatisch IP adres toewijzen etc.\r\n\r\nWeet iemand raad ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 Heb ik zelf ook gehad, Ben er uiteindelijk uitgekomen met [URL=\"http://www.omewil.nl/artikelen/netwerk.html\"]deze[/URL] handleiding over het opzetten van een thuisnetwerk onder windows XP Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 Bedankt voor je reactie Ivopatty.\r\n\r\nHelaas zit ik niet met het probleem om een netwerkje op te zetten, maar werkt het alleen op mijn Laptop niet bij draadloos gebruik. Dat is mijn raadsel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 Tja, moet je toch even googlen, hele simpele optie, maar het heeft mij wel geholpen, heb je trouwens wel de wizard draadloos netwerk gebruikt? \r\n\r\nZo niet, probeer dat dan eens mischien helpt dat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 Misschien instelling in de router/modem die wifi van lan appart houdt??? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2008 ivo en max, bedankt voor jullie pogingen. Het geeft geen oplossing. Uiteraard Wizzard Netwerk, meerdere keren, gedraaid. Googlen op netwerken help niet zo, meest reclame.Het modem/router van Tele2 is recht toe recht aan. Veel instellingen zijn niet mogelijk. De beide PC\'s worden wel met het Mac adres herkent, in het Wireless gedeelte van het Modem/ router.\r\nNog iemand suggesties ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2008 firewall op alle pc\'s zijn met elkaar vertrouwd? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2008 Beste Stud,\r\n\r\nJa, de firewall mag het probleem niet zijn, met de Lan op de Laptop heb ik heen en weer een prima verbinding.\r\n\r\nHet blijft een raadsel. Nog mogelijkheden ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2008 Gebruik je norton? \r\n\r\nWat je ook nog eens zou kunnen proberen is dus: Alle firewalls over het hele netwerk uitschakelen inclusief windows firewall, en dan kijken of het wil. \r\n\r\nHeeft bij mij ook geholpen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2008 Ik gebruik geen Norton maar AVG. Ik heb op beide Pc\'s de firewall uitgezet, maar helaas geen verbinding.\r\n\r\nNog meer suggesties. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 Mischien heel veel werk, (hangt af van het aantal Pc\'s) maar ok:\r\n\r\nProbeer het netwerk weer helemaal opnieuw in te stellen, verander daatbij de computernamen en de werkgroep eens. \r\n\r\nInclusief de wizard DRAADLOOS netwerk uit te voeren. Gewoon proberen, alles kan helpen.\r\n\r\nBij mij werkte alles trowuens ook pas nadat we windows opniew hadden geinstalleerd :???: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 Misschien een oplossing, maar het lijkt een beetje een loterij. Ik zal dat eerste stuk uitproberen, maar heel Windows opnieuw installeren gaat mij wat ver, zonder zeker te weten dat dit resultaten geeft.\r\n\r\nNog meer suggesties of oplossingen zijn welkom.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 Uhh alleen het netwerk opnieuw instaleren, dus niet windows er op nieuw opzetten ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 Bedankt, dat is beter te doen.\r\n\r\nMocht dit lukken dan is dat natuurlijk mooi, maar komt helaas de echte oorzaak niet boven tafel.\r\n\r\nIk ga het in ieder geval proberen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2008 ivopatty en maximinus,\r\nIk heb jullie raad opgevolgd en het netwerk en het draadloze netwerk opnieuw geinstalleerd, echter zonder succes. Het verhaal blijft hetzelfde.\r\nDraadloos......geen contact met de PC en Laptop\r\nLan aansluiting.....prima contact onderling.\r\n\r\nAls jullie nog meer raad hebben, graag.... of alle andere Computer Ideeers..... Wie het weet mag het zeggen.\r\n:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2008 Ik ben nog steeds aan het puzzelen. Heeft iemand ervaring met het modem van Tele2 ?\r\nAls ik mijn computers draadloos aan heb staan en ik \"Ping\" mijn netwerk krijg ik alleen contact met het modem en de pc waarop ik werk, de andere Pc is niet te Pingen. Weet iemand een oplossing ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 Ik zie dat de discussie op dit forum met dit onderwerp is doodgelopen.\r\n\r\nIk ben ook bij een ander forum gaan buurten, n.l. tweekers.net. Veel deskundigen hebben zich er al op geworpen. Nog geen oplossing.\r\n\r\nWie geinteresseerd is in de afloop, hier de link :\r\n\r\n[url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1308117[/url]\r\n\r\nElke suggestie hier is uiteraard welkom. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen