Ga naar inhoud

Netwerken / Bestanden delen lukt en ook weer niet

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zit met een raadsel. Ik heb een Laptop met Xphome en een PC met XpmediaCenter aangesloten op een Tele2 Modem/ Router.\r\nDe PC is draadloos verbonden via een Usb dongle. Als ik de Laptop aansluit op LAN (bedraad), dan kan ik de bestanden op mijn PC benaderen. Als ik draadloos werk kan ik geen verbinding krijgen met de PC, wel met het internet.\r\n\r\nDe LAN en Draadloze instellingen zijn gelijk, dus printer en bestanden delen is ingeschakeld, automatisch IP adres toewijzen etc.\r\n\r\nWeet iemand raad ?
Link naar reactie
ivo en max, bedankt voor jullie pogingen. Het geeft geen oplossing. Uiteraard Wizzard Netwerk, meerdere keren, gedraaid. Googlen op netwerken help niet zo, meest reclame.Het modem/router van Tele2 is recht toe recht aan. Veel instellingen zijn niet mogelijk. De beide PC\'s worden wel met het Mac adres herkent, in het Wireless gedeelte van het Modem/ router.\r\nNog iemand suggesties ?
Link naar reactie
Mischien heel veel werk, (hangt af van het aantal Pc\'s) maar ok:\r\n\r\nProbeer het netwerk weer helemaal opnieuw in te stellen, verander daatbij de computernamen en de werkgroep eens. \r\n\r\nInclusief de wizard DRAADLOOS netwerk uit te voeren. Gewoon proberen, alles kan helpen.\r\n\r\nBij mij werkte alles trowuens ook pas nadat we windows opniew hadden geinstalleerd :???:
Link naar reactie
ivopatty en maximinus,\r\nIk heb jullie raad opgevolgd en het netwerk en het draadloze netwerk opnieuw geinstalleerd, echter zonder succes. Het verhaal blijft hetzelfde.\r\nDraadloos......geen contact met de PC en Laptop\r\nLan aansluiting.....prima contact onderling.\r\n\r\nAls jullie nog meer raad hebben, graag.... of alle andere Computer Ideeers..... Wie het weet mag het zeggen.\r\n:confused:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik zie dat de discussie op dit forum met dit onderwerp is doodgelopen.\r\n\r\nIk ben ook bij een ander forum gaan buurten, n.l. tweekers.net. Veel deskundigen hebben zich er al op geworpen. Nog geen oplossing.\r\n\r\nWie geinteresseerd is in de afloop, hier de link :\r\n\r\n[url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1308117[/url]\r\n\r\nElke suggestie hier is uiteraard welkom.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...