Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 Best Forum, sinds enkele dagen krijg ik als ik een willekeurig programma open na enkele tellen het \"help-scherm\" geopend. En dan niet een keer maar soms wel tot 15 maal aan toe. Als of er een toets blijft hangen die de \"help pagina\" opvraagt. Als het me uiteindelijk is gelukt om alle \"help pagina\'s\"te sluiten, via Taakbeheer, komen ze net zo hard weer terug. Als ik dan naar mijn \"Prestaties\" kijk dan schiet het \"CPU(?)\" naar 43%.\r\n\r\nIk heb het systeem gescand met AVG en AD-Aware(2007 en 2008) zonder resultaat.\r\n\r\nLaptop; Intell 3; Mobile CPU 1000Mhz; Klok: 727MHz 512 MB\r\nWin XP Prof; Versie 2002; Service pack 2.\r\n\r\nGraag uw advies,\r\nRudolf. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 Ik zeg: Virus.\r\n\r\nMaar laten we even doen alsof we geen idee hebben waardoor dit wordt veroorzaakt.\r\n\r\nZet Taskmanager eens op het tabblad Processes, en voeg via View > Select Columns een kolom voor CPU Usage toe. Start dan een willekeurig programma en kijk ondertussen naar de CPU Usage kolom om te zien welk programma precies zoveel CPU tijd nodig heeft. Dit is dan hoogstwaarschijnlijk het programma dat de help vensters opent.\r\n\r\nAls je meer te weten wilt komen over dat process, download dan Process Explorer van [url]www.sysinternals.com[/url]. Dit is een programma vergelijkbaar met Taskmanager, maar dan veel (en dan bedoel ik ook echt VEEL) uitgebreider. Elke systeembeheerder zou dit tooltje in zijn \"gereedschapskist\" moeten hebben, naar mijn mening. Net als veel andere tools van Sysinternals.\r\n\r\nSucces ermee. :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 --------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\nIk zeg: Virus.\r\n\r\nIk andwoord: Hmmm, waarom ziet de AVG scanner hem niet? of is de virus zo diep weggedoken dat AVG hem niet ziet en zijn er hardere maatregelen nodig.\r\n\r\nIk heb nu ook Process Explorer draaien, Bedankt voor de tip, Zal je nu net zien dat het probleem zich niet voordoet.\r\n\r\nIk merk wel dat de Laptop ietwat warm wordt aan de onderkant, Zou dat eventueel voor problemen kunnen zorgen??????\r\n\r\nRudolf. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 [quote=Reve;402013]--------------------------------------------------------------------------------\n\nIk zeg: Virus.\n\nIk andwoord: Hmmm, waarom ziet de AVG scanner hem niet? of is de virus zo diep weggedoken dat AVG hem niet ziet en zijn er hardere maatregelen nodig.\n\n\nRudolf.[/quote]\nGeen enkele virusscanner is 100% virusdicht, daarom zijn er online scanners zoals de [URL=\"http://www.eset.com/onlinescan/\"]Eset on-line scanner(Klik)[/URL]\nDeze verwijderd gevonden malware direct\n\nOok zou je kunnen scannen met [URL=\"http://www.prevx.com/freescan.asp\"]Prevx csi(Klik)[/URL], deze zal gevonden malware niet verwijderen zonder licentie, maar dan weet je wel óf je besmet bent, ook waar het op je PC staat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 Bedankt voor de scanners, gelijk laten lopen(achter elkaar,dat wel) maar geen virus problemen gevonden. \r\n\r\nKan het niet een software probleem zijn? En dan Windows opnieuw installeren?? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen