Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 Hallo,\r\n\r\nOp mijn computer heb ik 2 administrator accounts. Die van mijn vriendin en mij.\r\nMijn vriendin krijgt bij het opstarten van haar account de melding dat haar wachtwoord over 8 dagen verloopt, wat raar is aangezien ze nooit een wachtwoord heeft ingesteld. In mei hebben we van haar Vista computer de gegevens overgezet naar mijn Vista computer middels Windows easy transfer. Er is dus toen een gebruikersaccount (aministrator) aangemaakt voor haar. Tijdens dat proces heb ik ook geen wachtwoord ingesteld. Ook op haar \" oude\" vista computer kwam die melding trouwens nooit (1 jaar gebruikt). Nu dus wel.\r\nHeb al wat gekeken op internet en zag de optie [I]control userpasswords2 [/I] staan. Dit werkt gedeeltelijk. In het scherm [I]Lokale gebruikers en groepen[/I] krijg ik de melding dat mijn versie van Vista Home premium de module niet ondersteunt. Hij geeft dan de opie [I]Als u lokale gebruikersaccounts wilt beheren op deze computer kunt u gebruikersbeheer in configuratiescherm gebruiken[/I] . Maar als ik daar naartoe ga staat bij \' uw netwerkwachtwoord beheren\' helemaal geen wachtwoorden vermeld.\r\n\r\nVerder voor de zekerheid maar wel een wachtwoordhersteldiskette gemaakt.\r\n\r\nMijn vraag is nu: hoe kom ik achter het wachtwoord wat Windows schijnbaar zelf gecreeerd heeft? En hoe kan ik die buitenspel zetten of liever verwijderen?\r\n\r\nHopelijk hebben jullie het antwoord. Bedankt alvast!\r\n\r\nGroet, MD Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 Ben even voor je wezen zoeken (google)\r\nVista schijnt dus te willen dat je wachtwoord eens in de zoveel tijd verandert.\r\nKijk op de volgende site van Microsoft. [URL=\"http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/help/df16e7bd-1ed6-4ac6-bfe2-3235149a32ff1043.mspx\"]Klik Hier[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 Bedankt voor je snelle reactie.\r\nHet rare is dat ik als \" systeembeheerder\" nooit de mogelijkheid heb gebruikt om dat beleid te maken. Bovendien hebben we nooit een wachtwoord gecreeerd. Toch bestaat er dus schijnbaar eentje. Wij werkten ieder afzonderlijk op onze computer met Vista en nooit zo\'n melding van het verlopen van het wachtwoord gekregen in een jaar tijd. Nu we werken op 1 computer opeens wel. Vreemd, maar hoe kom ik er vanaf? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 als je er snel vanaf wil zijn kan je gewoon klikken op wachtwoord wijzigen\r\ngeen ww invullen en op ok klikken.\r\n\r\nals je er vanaf wil zijn ga ik je door verwijzen naar windows help\r\nik kan het verhaal wel knippen / plakken maar dan gaat een snelkoppeling verloren\r\n\r\nga naar start >> help en ondersteuning >> en voer deze tekst in zonder \"\r\n\"De instellingen voor wachtwoordbeleid wijzigen\" >> klik hierop (de eerste in het rijtje heeft dezelde tekst, als het goed is)\r\n\r\nhier kan je echt heel veel instellen mbt ww Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2008 De gebruikersaccounts hebben geen wachtwoord wat uit te schakelen is helaas.\r\n\r\nVerder kreeg ik de tekst niet in help, wel via internet. Daar schrijven ze dat ik [I]secpol.msc [/I]in zoeken moet plaatsen, maar de zoekfunctie vind niks. Ook de functie [I]control userpasswords2 [/I] lukt niet. Mijn versie van windows vista (home premium) ondersteunt dit niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat tijdens de overdracht van gegevens van de ene naar de andere computer er een wachtwoord is ingeslopen op haar account wat op automatisch inloggen staat voor vista. Nu verloopt het termijn en moet ze het ww wijzigen die we dus nooit gemaakt hebben. Het is toch bizar dat je dat als eigenaar niet ongedaan zou kunnen maken toch? Iemand nog een idee? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2008 open \"Lokaal Beveiligingsbeleid\" \r\n-klik start >> en type in zoekopdracht starten \"Lokaal Beveiligingsbeleid\" (zonder \" )\r\n\r\n[quote=windows help]De instellingen voor wachtwoordbeleid wijzigen\r\n\r\nU kunt deze stappen alleen uitvoeren als u bent aangemeld als beheerder.\r\n\r\nU kunt de beveiliging van uw computer verbeteren door de instellingen voor wachtwoordbeleid aan te passen. Zo kunt u bijvoorbeeld verplicht stellen dat gebruikers hun wachtwoord geregeld wijzigen, een minimumlengte voor wachtwoorden instellen en aangeven dat wachtwoorden aan bepaalde complexiteitsvereisten moeten voldoen.\r\n\r\nKlik hier om Lokaal beveiligingsbeleid te openen.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.\r\n\r\nDubbelklik in het navigatiedeelvenster op Accountbeleid en klik vervolgens op Wachtwoordbeleid.\r\n\r\nDubbelklik op de beleidsregel in de lijst Beleid die u wilt wijzigen.\r\n\r\nIn de tabel worden de beschikbare instellingen voor wachtwoordbeleid vermeld, wordt uitgelegd hoe elke instelling werkt en wordt aangegeven welke instelling u het beste kunt gebruiken.\r\n\r\n[/quote]\r\n\r\nik heb een fototje gemaakt van de help, dan weet je wat de mogelijkheden zijn\r\n\r\n[URL=http://img365.imageshack.us/my.php?image=naamloosqg2.jpg][IMG]http://img365.imageshack.us/img365/5314/naamloosqg2.th.jpg[/IMG][/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2008 CTRl+alt+del taakbeheer wachtwoord wijzigen gowoon oke drukken geen wachtwoord ingeven Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2008 Ook dit haalt niets uit turn. Krijg weer geen resultaat. Heb op internet wel gelezen dat met XP dit zou moeten staan in [I]configuratiescherm - systeembeheer[/I]. En dat met XP home edition dit niet zo zou zijn. Zou het dan ook niet kunnen met Vista Home premium? In mijn systeembeheer staat namelijk geen [I]Lokaal beveiligingsbeleid[/I].\r\n\r\nDan zal het waarschijnlijk toch \" gewoon\" naar [I]wachtwoord wijzigen [/I]gaan worden, daar niks invullen en op OK drukken. Hopelijk pikt het systeem dit en hopelijk verschijnt er dan niet elke keer bij het opstarten dat je je (blanco) wachtwoord moet invullen. Blijft natuurlijk een bizar verhaal dat je hier geen controle over hebt. Home edition of niet.\r\nIn ieder geval bedankt en mocht je/ jullie nog wat weten... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2008 hij zou hier moeten staan\r\nC:\\Windows\\System32\\secpol.msc\r\n\r\nik heb idd ultimate, dus misschien dat dit er bij home premium niet in zit\r\n\r\nals je voorheen gewoon doorstarten had (bij geen ww) zal dat nu ook wel zo blijven\r\nbij mij was dat wel zo Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 Citaat gevonden op internet:\r\n\r\n\"[I]Wie wil, kan daarom in XP zijn wachtwoord vastzetten. \r\nWilt u dit in één klap voor alle gebruikers regelen, ga dan naar \'Start / Configuratiescherm / Systeembeheer / Lokaal beveiligingsbeleid\'. Onder \'Accountbeleid\' vindt u de map \'Wachtwoordbeleid\'. In het rechtse venster kunt u dan door een keuze te selecteren met de rechtermuisknop en te kiezen voor \'Eigenschappen\' de nodige instellingen maken. De \'Maximale- en Minimale wachtwoordduur\' dient u op \'0\' te zetten om de wachtwoorden niet meer te laten verlopen. \r\n\r\nDe gebruikers van XP Home Edition hebben geen \'Lokaal beveiligingsbeleid\' maar ook zij kunnen bovenstaande instelling maken en wel als volgt: Navigeer naar de \'Opdrachtprompt\' via \'Start / Alle programma\'s / Bureau-accessoires\' en tik hier de volgende opdracht: \'net accounts /maxpwage:unlimited /minpwage:0\' en u bereikt hetzelfde resultaat. \r\nWilt u het per persoon regelen, klik dan met de rechtermuisknop op het icoon \'Deze Computer\' en kies \'Beheren\'. Ga hier naar \'Lokale gebruikers en groepen / Gebruikers\' en klik met de rechtermuisknop op de gebruiker die u wilt aanpassen. Kies \'Eigenschappen\' en zet op het tabblad \'Algemeen\' een vinkje voor de optie \'Wachtwoord verloopt nooit\'. Sluit af met \'OK\'[/I]. \r\n\r\nEn:\r\n\"> [I]Secpol.msc (Lokaal Beveiligingsbeleid) en gpedit.msc (Groepsbeleid)\r\n> zitten niet in Home Basic en Home Premium... Volgens mij moet het ook\r\n> op een andere manier kunnen, maar kom er ff niet zo gauw achter...\r\n\r\nOja, volgens de Resource kit van Vista kan het ook met de opdracht\r\nnet accounts /maxpwage:unlimited[/I]\" \r\n\r\n\r\nZou die opdrachtregel ook met Vista kunnen, of kan dit mogelijk kwaad bij geen succes? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 Als je nu eens alles van je vriendin wegschrijft naar een cd of externe HDD en dan haar account verwijderd en dan daarna een nieuwe maken (met een iets andere naam) zou dit je niet sneller\r\nuit de problemen helpen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 Nou, ik ben nu al zo ver met zoeken dat zo\'n bovenstaande opdrachtregel nu wel erg makkelijk zou zijn. Dan ben ik ook van het probleem af. Alleen vraag ik me af of dit zomaar kan. Weet iemand dit?\r\n\r\nVerder heb ik een back-up gemaakt van mijn account. Dat wil zeggen, mijn vriendin was nog niet aangemeld toen ik de back up ging maken. Is haar account nou ook in de back up opgenomen? Of moet ik mezelf afmelden, vervolgens aanmelden met haar account en ook nog een back up maken van haar account? Als ik dat doe geeft [I]backup centrum [/I]de melding dat de laatste back up van \'uw bestanden\' van vandaag dateert. Dan zou je dus denken van niet. Weet iemand dit ook toevallig?\r\n\r\nThanks weer! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 Als je in de backup centrum alle files, zowel van jouw als je vriendin, aangevinkt hebt dan zijn ze meegenomen. Maar anders copieer je eerst alles op de oudewets manier naar een CD. zijn er veel wijzigingen gebeurt aan de files terwijl je probeert je wachwoord probleem op te lossen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 Goed lezen is ook een kunst, kuch.. Het staat duidelijk bij het Backup centrum omschreven ja.. Alle bestanden worden opgenomen in de back up; inclusief die van andere gebruikers. Er is geen mogelijkheid om een vink te plaatsen bij andere gebruikers, maar dit is dus helder. Bedankt iig voor je reactie.\r\n\r\nVerder, alleen wat mails enz, geen gekke dingen sinds ik met het wachtwoord issue bezig ben.. Voel er veel voor om het commando maar te proberen met een verse back up achter de hand. Wat denk jij / jullie? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 Yep, go for it! Succes ermee.\r\nAls alles ECHT in de soep draait (hoop ik niet, maarja je weet maar nooit)\r\nkan je dan een windows herstellen of danwel her installeren? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2008 @ dutch-online:\r\n\r\nNeen, de backup zou dat niet doen, tenminste ik heb dat nooit voor gehad....\r\nEenvoudiger kan ook zijn: een copy nemen met al de docs. etc, en internet instellingen ( export account in mail of outlook express) en dan de account verwijderen en nieuwe aanmaken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2008 Het is (schijnbaar) gelukt!!\r\nHeb via start/zoeken cmd.exe als administrator uitgevoerd en de regel \r\n[I]net accounts /maxpwage:unlimited[/I] ingetoetst. Het systeem gaf de melding [I]opdracht uitgevoerd[/I] en bij de check bleef het vragen om het wijzigen van het wachtwoord nu uit. Ook na opnieuw starten gisteren en opstarten vandaag bleef de dreigende tekst weg. Ziet er goed uit dus. Systeem net zo stabiel. Definitief weet ik het natuurlijk pas als de verloopdatum passeert, maar dat is misschien spoken zien, alhoewel, het blijven computers.. Thanks allemaal voor het meedenken!\r\nGroet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen