Ga naar inhoud

Windows start niet op

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een raar probleem.\r\nIk heb in de bios:\r\n1e bootdevice: cd-rom\r\n2e: hdd-0\r\n3e: floppy\r\n\r\nAls ik hem nu opstart zegtie:\r\n\r\ncd-rom:\r\nBoot Disk failure.... blablabla\r\n\r\nDan lijkt het erop dat er geen windows op de hdd staat.\r\nMaar als ik de cd-rom erin doet, dan zegt die:\r\n\r\nCd-rom: Druk op een toets op van cd-rom op te starten...\r\nDan druk ik niks in en dan springt die zegmaar over op de hdd boot.\r\nEn dan start windows wel op!\r\n\r\nNu lijkt het erop dat er dus iets in de config van windows iets staat dat die naar een bestandje verwijst op de cd-rom om te kunnen booten.\r\nNu heb ik in de boot.ini gekeken, maar alles staat gewoon standaard.\r\n\r\nIemand een idee???\r\n\r\nvoor de duidelijkheid, de boot.ini:\r\n\r\n[boot loader]\r\ntimeout=30\r\ndefault=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS\r\n[operating systems]\r\nmulti(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS=\"Microsoft Windows XP Home Edition\" /fastdetect /NoExecute=OptIn
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...