Anoniem2 Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 Ik heb een standalone xp professional draaien met een moederbord waarop twee lan verbindingen aanwezig zijn. Ik gebruik echter een draadloze verbinding met mijn router om een internet verbinding tot stand te brengen.\n\nAlles werkt!!\nMaar, tot voor kort lukte het mij ook om mijn laptop aan te sluiten op een van de vrije lanverbindingen. Op die manier kon ik ook via mijn laptop een internet verbinding realiseren. Handig als je aan het werk bent.\nOm een of andere reden gaat dat niet meer. Als ik nu mijn laptop op een lan verbinding prik, geeft het icoontje rechtsonder in het scherm wel aan dat er verbinding is, maar er is toch geen toegang. De laptop krijgt geen ipadres. \nEr is dus iets veranderd aan de instellingen. Maar ik weet niet wat.\n\nKan iemand mij op weg helpen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 In de router proberen te komen en ff instellingen laten zien aan ons en ff in start->uitvoeren->cmd->ipconfig/all intypen en dan ff wat getallen enzo hier intikken Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 \"Wat getallen enzo\" daar kan ie vast goed mee vooruit:rolleyes: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 [QUOTE=pcnerd4;401505]ipconfig/all intypen en dan ff wat getallen enzo hier intikken[/QUOTE]\n\nHahaha, bericht van het Jaar 2008 als je het mij vraagt. Erg behulpzaam... [/sarcasme]. Zeg dan niks.\n\nRon, probeer op de PC die wel internet heeft eens naar Start > Uitvoeren > cmd te gaan, en type dan \"ipconfig\" (zonder \"\"). Je krijgt dan een paar regels te zien, en 1 ervan begint met Default Gateway (op engelse Windows tenminste). Daarachter staat een IP adres (lang getal met punten ertussen). Kopieer dat adres naar je browser en zet er http:// voor. In mijn geval wordt het dan [url]http://192.168.1.1[/url]. Nu kun je op je router inloggen, en de benodigde instellingen aanpassen.\n\nIk heb geen idee wat je precies moet veranderen, want ik ken jouw router niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 Beste Jehjoa, idd getuigt de post niet van veel inzicht, maar het wordt hier op het forum niet zo gewaardeerd mensen dan maar voor sukkel uit te maken, zou je dat dan ook weg willen halen? Je kan dat doen door op het schaartje onderaan je post te klikken.\nAlvast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 Sorry, aangepast. Ik kan dat soort dingen gewoon niet hebben... ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen