Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Delen Geplaatst: 30 juli 2008 Hallo lezer dezes post,\n\nIk ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart om mijn ATI radeon X600 te vervangen.\nMijn oog is gevallen op een Nvidia 9600GT (maar ik ben nog om te krijgen ;-))\nmaar is dit wel mogelijk?\nXFX geeft dat er minimaal 400W nodig is, en de voeding van mijn systeem geeft maar 375W.\n\nmijn overige systeem specs zijn:\nDIMENSION 9150 PD 830 3.0GHZ, 800FSB, 2 \n2048MB DUAL CHANNEL DDR2 533MHZ (2X1024) (ga ik vervangen door 4x1024 DDR2 667Mhz)\nINTERNAL 13-IN-1 MEDIA CARD READER \n320GB SATA RAID 0 STRIPE (2x160GB 7200RPM SATA HARD DRIVE)\n16X MAX. DVD+/-RW DRIVE \nATI RADEON X600 256MB HYPERMEMORY \nIEEE 1394 PCI ADAPTER CARD \nSOUND BLASTER X-FI XTREME MUSIC CARD\n\nIk ga in september een opleiding MEDIA VORMGEVING (illustrator, photoshop, indesign) volgen, ik speel graag wat met Blender (3D), en ik vind het leuk om zo nu en dan eens te gamen (battlefield, MOH, GTA3).\n\nik wil maximaal €120 uitgeven aan deze kaart, en de voeding van mijn systeem wil ik niet aanpassen.\nGraag wil ik jullie advies... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 Zit er een PCI-E connector op je voeding? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 [QUOTE=sideburns;400849]Hallo lezer dezes post,\r\n\r\nIk ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart om mijn ATI radeon X600 te vervangen.\r\nMijn oog is gevallen op een Nvidia 9600GT (maar ik ben nog om te krijgen ;-))\r\nmaar is dit wel mogelijk?\r\nXFX geeft dat er minimaal 400W nodig is, en de voeding van mijn systeem geeft maar 375W.\r\n\r\nmijn overige systeem specs zijn:\r\nDIMENSION 9150 PD 830 3.0GHZ, 800FSB, 2 \r\n2048MB DUAL CHANNEL DDR2 533MHZ (2X1024) (ga ik vervangen door 4x1024 DDR2 667Mhz)\r\nINTERNAL 13-IN-1 MEDIA CARD READER \r\n320GB SATA RAID 0 STRIPE (2x160GB 7200RPM SATA HARD DRIVE)\r\n16X MAX. DVD+/-RW DRIVE \r\nATI RADEON X600 256MB HYPERMEMORY \r\nIEEE 1394 PCI ADAPTER CARD \r\nSOUND BLASTER X-FI XTREME MUSIC CARD\r\n\r\nIk ga in september een opleiding MEDIA VORMGEVING (illustrator, photoshop, indesign) volgen, ik speel graag wat met Blender (3D), en ik vind het leuk om zo nu en dan eens te gamen (battlefield, MOH, GTA3).\r\n\r\nik wil maximaal €120 uitgeven aan deze kaart, en de voeding van mijn systeem wil ik niet aanpassen.\r\nGraag wil ik jullie advies...[/QUOTE]\r\n\r\nAls je de voeding niet wilt aanpassen en toch die kaart wilt gaan gebruiken, loop je de kans dat de voeding het gewoonweg niet gaat trekken... Afhankelijk van de kwaliteit van die voeding, kan je het misschien \'net\' redden, maar ik zou het niet proberen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 Zon 9600 is een goede kaart, daar is ook niks mis mee ;)\r\n\r\nMaar je voeding is wel wat laag als je alles in die computer bijelkaar optelt en dan nog een 9600 erbij, dan houd je voeding dat warchijnlijk niet vol ben ik bang, ik ben zelf van plan een 3870 van ATI te kopen, en mijn voeding houd het ook niet vol, nu is deze ook maar 300 maar ok, \r\n\r\nIk heb alles nog eens door een PSU caculator gegooid, zou kunnen dat ik een foutje heb gemaakt, maar bij mij komt ie al uit met een 9600 GT das nog weer ietsje hoger, uit op 452 watt, das dus al weer hoger dan 400. Ik kan op dit moment al met een onboard kaartje van SIS. Dus op zich zou een 8800 GT ook al genoeg zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 De meeste sites waar ik een PSU calculator vind zijn ver achterhaald, maar ik ben er toch eentje tegengekomen die wat meer reeel is.\r\n\r\nHij staat op de pagina van de grootste en bekendste hardwareleverancier in de USA.\r\n\r\n[url]http://educations.newegg.com/tool/psucalc/index.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 [QUOTE=sideburns;400849]XFX geeft dat er minimaal 400W nodig is, en de voeding van mijn systeem geeft maar 375W.\r\nDIMENSION 9150[/QUOTE]De in de Dell Dimension 9000-serie geleverde voeding heeft met 375W een veel lagere \"rating\" dan andere fabrikanten eraan zouden geven.\r\n\r\nDeze voeding levert gecombineerd over de twee +12V lijnen een goede 30A, dus het moet absoluut geen probleem opleveren wanneer je een 9600GT inbouwt (zelfs niet met een energieverslindende Pentium D). Dell leverde indertijd deze PC\'s met 375W voeding ook met high end kaarten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 High end van die tijd was trouwens de GeForce 7800GTX, de 9600GT is wat dat betreft een zuiniger beestje ...\r\n[url]http://www.techreview.nl/computers/9150.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 Hallo Obi-Wan,\n\nIk ben toch nog een beetje voorzichtig :-S\nMijn 9150 is van net voor dat die Viiv systemen uitkwamen.\nIk heb even in de kast gekeken en de voeding is van het type: L375P-00.\nbij de +12V zie ik 18A staan. Ik ben echt een noob op dit gebied ...\n\nBen je met deze specs nog altijd positief over het inbouwen van de 9600GT, of kan ik dan beter voor een 8800GT een 8600 of een radeon? \n\nbedankt voor je hulp :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 [QUOTE=sideburns;401309]Hallo Obi-Wan,\r\n\r\nIk ben toch nog een beetje voorzichtig :-S\r\nMijn 9150 is van net voor dat die Viiv systemen uitkwamen.\r\nIk heb even in de kast gekeken en de voeding is van het type: L375P-00.\r\nbij de +12V zie ik 18A staan. Ik ben echt een noob op dit gebied ...\r\n\r\nBen je met deze specs nog altijd positief over het inbouwen van de 9600GT, of kan ik dan beter voor een 8800GT gaan of een 8600? Waarom blijf je dan gewoon niet bij jouw huidige kaart?\r\n\r\nbedankt voor je hulp :)[/QUOTE]\r\n\r\nIk begrijp het niet allemaal hoor... je wilt onderandere GTA en Battlefield spelen, goed daar heb je een redelijke kaart voor nodig, dat snap ik nog wel...\r\nDe meeste mensen kiezen dan ook een kaart die past bij hun wensen qua gebruik, maar jij zoekt een kaart die past bij jouw voeding :confused::confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 [QUOTE=qpc;401312]Ik begrijp het niet allemaal hoor... je wilt onderandere GTA en Battlefield spelen, goed daar heb je een redelijke kaart voor nodig, dat snap ik nog wel...\r\nDe meeste mensen kiezen dan ook een kaart die past bij hun wensen qua gebruik, maar jij zoekt een kaart die past bij jouw voeding :confused::confused:[/QUOTE]\nBeperkt budget (ik wil \'t geheugen ook nog wat opkrikken), en niet zo veel vertrouwen bij het ombouwen van m\'n systeem. Zo\'n kaartje erin prikken dat lukt nog wel, maar dan houd het wel op :-s.\nVandaar... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 [QUOTE=sideburns;401319]Beperkt budget (ik wil \'t geheugen ook nog wat opkrikken), en niet zo veel vertrouwen bij het ombouwen van m\'n systeem. Zo\'n kaartje erin prikken dat lukt nog wel, maar dan houd het wel op :-s.\r\nVandaar...[/QUOTE]\r\n\r\nTja, dan denk ik dat jouw insteek in deze geheel verkeerd is..... je wilt wel een betere videokaart, maar je wilt eventueel niet er voor zorgen dat deze videokaart goed werkt....\r\nDe kracht van een videokaart bepaald hoe goed jij jouw spellen kan spelen, maar hoe krachtiger de videokaart, des te beter zal jouw voeidng moeten zijn. Indien je niet genegen bent om de voeding te vervangen, dan ben je beperkt met de keuze van de videokaart en vraag ik me af of het zinvol is om de videokaart te vervangen.... Ik denk dat je er met een 8600 niet veel op vooruit gaat, waarom zou je daar dan geld voor uitgeven? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 [QUOTE=sideburns;401309]Ik heb even in de kast gekeken en de voeding is van het type: L375P-00.\r\nbij de +12V zie ik 18A staan.[/QUOTE]Is dat alles wat op die sticker staat? Als het goed is, heeft die voeding nl. niet één maar twee +12V lijnen, een +12Va en een +12Vb.\r\n\r\nDell zet doorgaans voedingen in z\'n systemen met een zeer lage \"rating\" in Watt. Deze kunnen doorgaans ook veel meer aan dan merkvoedingen met de zelfde aanduiding in Watt. Maar dat zou ook moeten blijken uit de aanduiding in ampères per 12V lijn, daarom ben ik verbaasd dat je slechts 18A ziet.\r\n\r\nTer indicatie, in m\'n oude Dell Dimension 5000 staat op de 305W voeding gecombineerd 22A op de +12V, dit zou bij een 375W hoger moeten zijn (30A als ik een beetje google op 375W Dell). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Hoi OBI-WAN,\n\ninderdaad een A en een B versie, beide 18A\n\nNogmaals bedankt voor je hulp.\nIk ben me ook op andere fora gaan inlezen (ik had me eerlijk gezegd nog niet verder georiënteerd. Ik ging volledig op de deskundigheid van dit forum (wat overigens niets te wensen overlaat!! :-P)).\n\nHeb diverse post gevonden van mensen die op een gelijke voeding als de mijne, zonder problemen, nog grotere energieslurpers laten draaien. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen