Ga naar inhoud

Provider

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,\r\n\r\nIk heb een aantal vragen ivm nieuwe provider. Ik zal eerst even de situatie uitleggen.\r\n\r\nMijn broer: Die gaat vanaf 1 augustus in appartement wonen. Het is niet echt een studenten huis, maar een appartement met gedeelde badkamer enz.\r\n\r\nNu heeft hij aan mij gevraagd of ik de internetverbinding wil fixen. Over het algemeen heb ik daar totaal geen problemen mee, maar nu ligt dat even anders. \r\n\r\nMaandag daar geweest om te kijken hoe dat daar zit, maar niet echt duidelijkheid in gevonden. Hij heeft op zijn kamer een aansluiten zitten voor kabel en telefoon. Ik zat er dus over te denken om internet via de kabel daar te doen.\r\n\r\nNu vroeg ik mij af dat als je dat bestelde welk huisnummer ik moet aangeven. Het is officieel 60A, maar daar zitten nog meer mensen, dus die hebben ook 60A opgegeven. Ik heb daarom gisteravond die huiseigenaar gebeld en vertelde mij het volgende: Er komt 1 kabel naar binnen en vervolgens wordt die met een splitter naar al die kamers verlengd. Als je het dus wilt aanvragen doe je dat op nummer 60A en komt het signaal bij alle aansluitingen in dat huis uit, alleen je sluit je modem aan bij de aansluiting waar jij wilt gaan zitten en met behulp van codes kan jij alleen maar van dat signaal gebruik maken. Mij vraag hierover: Klopt dit? IK vind het namelijk raar dat er meerdere IP adressen op 1 kabel kunnen.\r\n\r\nDan moet er nog een provider worden gekozen. Thuis hebben we Ziggo, daar ben ik niet helemaal tevreden over. Kennen jullie providers, die A) Goed zijn, geen storingen etc. B) Niet te duur is en C) Goed te ontvangen is.\r\nhoud daarbij in de gaten dat het gaat over een student. \r\n\r\nIk hoor het graag! :)
Link naar reactie
Modem moet zo kort mogelijk bij het punt waar de antenne kabel het huis binnenkomt. Zelfs in veel gevallen (zeker bij oude installatie\'s) moet de wandcontactdoos bij binnenkomst worden vervangen.\nOok is er veel kans dat de provider die daar beschikbaar is een modem levert en dan kun je vaak geen ander zelfgekocht modem gebruiken.
Link naar reactie
Uit dat modem kom ik wel, maar de kern van mijn vraag is onderstaand citaat:\r\n\r\n[QUOTE]Nu vroeg ik mij af dat als je dat bestelde welk huisnummer ik moet aangeven. Het is officieel 60A, maar daar zitten nog meer mensen, dus die hebben ook 60A opgegeven. Ik heb daarom gisteravond die huiseigenaar gebeld en vertelde mij het volgende: Er komt 1 kabel naar binnen en vervolgens wordt die met een splitter naar al die kamers verlengd. Als je het dus wilt aanvragen doe je dat op nummer 60A en komt het signaal bij alle aansluitingen in dat huis uit, alleen je sluit je modem aan bij de aansluiting waar jij wilt gaan zitten en met behulp van codes kan jij alleen maar van dat signaal gebruik maken. Mij vraag hierover: Klopt dit? IK vind het namelijk raar dat er meerdere IP adressen op 1 kabel kunnen.[/QUOTE]
Link naar reactie
Een adres ,,een kabelaansluiting ,,en een internet abbo..Modem met router bij binnekomst huis zetten ,,,geen internet signaal op de kabel doorsturen naar de andere bewoners ,,of als ze allemaal internet willen ,router bij modem zetten ,en internet onder de bewoners verdelen ,en de kosten ook met alle bewoners delen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...