Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Delen Geplaatst: 30 juli 2008 Goedemorgen,\r\n\r\nIk heb een aantal vragen ivm nieuwe provider. Ik zal eerst even de situatie uitleggen.\r\n\r\nMijn broer: Die gaat vanaf 1 augustus in appartement wonen. Het is niet echt een studenten huis, maar een appartement met gedeelde badkamer enz.\r\n\r\nNu heeft hij aan mij gevraagd of ik de internetverbinding wil fixen. Over het algemeen heb ik daar totaal geen problemen mee, maar nu ligt dat even anders. \r\n\r\nMaandag daar geweest om te kijken hoe dat daar zit, maar niet echt duidelijkheid in gevonden. Hij heeft op zijn kamer een aansluiten zitten voor kabel en telefoon. Ik zat er dus over te denken om internet via de kabel daar te doen.\r\n\r\nNu vroeg ik mij af dat als je dat bestelde welk huisnummer ik moet aangeven. Het is officieel 60A, maar daar zitten nog meer mensen, dus die hebben ook 60A opgegeven. Ik heb daarom gisteravond die huiseigenaar gebeld en vertelde mij het volgende: Er komt 1 kabel naar binnen en vervolgens wordt die met een splitter naar al die kamers verlengd. Als je het dus wilt aanvragen doe je dat op nummer 60A en komt het signaal bij alle aansluitingen in dat huis uit, alleen je sluit je modem aan bij de aansluiting waar jij wilt gaan zitten en met behulp van codes kan jij alleen maar van dat signaal gebruik maken. Mij vraag hierover: Klopt dit? IK vind het namelijk raar dat er meerdere IP adressen op 1 kabel kunnen.\r\n\r\nDan moet er nog een provider worden gekozen. Thuis hebben we Ziggo, daar ben ik niet helemaal tevreden over. Kennen jullie providers, die A) Goed zijn, geen storingen etc. B) Niet te duur is en C) Goed te ontvangen is.\r\nhoud daarbij in de gaten dat het gaat over een student. \r\n\r\nIk hoor het graag! :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 Indien er in de meterkast (waar de kabel waarschijnlijk binnen komt) een versterker zit moet het kabelmodem in de meterkast. Daarvandaan kan je dan met een utp kabel naar boven of draadloos met een router. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 Via de meterkast van beneden is geen optie. Daar komt nog eens bij dat het via de kabel gaat gebeuren, dus er pas een utp kabel aan te pas komt als ik van het modem naar de router ga. Of geeneens aan te pas komt, omdat ik een router en modem in 1 koop voor hem dan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 Modem moet zo kort mogelijk bij het punt waar de antenne kabel het huis binnenkomt. Zelfs in veel gevallen (zeker bij oude installatie\'s) moet de wandcontactdoos bij binnenkomst worden vervangen.\nOok is er veel kans dat de provider die daar beschikbaar is een modem levert en dan kun je vaak geen ander zelfgekocht modem gebruiken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 Uit dat modem kom ik wel, maar de kern van mijn vraag is onderstaand citaat:\r\n\r\n[QUOTE]Nu vroeg ik mij af dat als je dat bestelde welk huisnummer ik moet aangeven. Het is officieel 60A, maar daar zitten nog meer mensen, dus die hebben ook 60A opgegeven. Ik heb daarom gisteravond die huiseigenaar gebeld en vertelde mij het volgende: Er komt 1 kabel naar binnen en vervolgens wordt die met een splitter naar al die kamers verlengd. Als je het dus wilt aanvragen doe je dat op nummer 60A en komt het signaal bij alle aansluitingen in dat huis uit, alleen je sluit je modem aan bij de aansluiting waar jij wilt gaan zitten en met behulp van codes kan jij alleen maar van dat signaal gebruik maken. Mij vraag hierover: Klopt dit? IK vind het namelijk raar dat er meerdere IP adressen op 1 kabel kunnen.[/QUOTE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 Een adres ,,een kabelaansluiting ,,en een internet abbo..Modem met router bij binnekomst huis zetten ,,,geen internet signaal op de kabel doorsturen naar de andere bewoners ,,of als ze allemaal internet willen ,router bij modem zetten ,en internet onder de bewoners verdelen ,en de kosten ook met alle bewoners delen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 Gaat niet helemaal lekker, er staan al een aantal internetabonnementen geregistreerd op dat nummer. Is het iets om het via de schotel te doen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 Voor 50 euro heb je draadloos ,van T-mobile ,,ik dacht dat je er zelfs een laptop bij krijgt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 Waar heb je dat gezien. Ik kan het niet vinden op de website van T-mobile. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2008 [URL]http://www.phonehouse.nl/mobiel-breedband/t-mobile/gratislaptop/2jaar/[/URL]\n \nEn zo zijn er meerdere aanbiedingen,,maar dan niet rechtstreeks bij de providers ,maar bij de gsm winkels. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2008 Ik zal er eens naar gaan kijken. Bedankt voor de informatie! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen