Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Delen Geplaatst: 29 juli 2008 Ik heb net een router gekocht de Sitecom WL-183, als ik die wil instellen vraagt hij om een MAC-adres en een Hostnaam. Wat is dat? Ik zit bij Ziggo en heb geen flauw idee wat een hostnaam is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 Een MAC adres moet je klonen naar de router.\nNeem de computer waarmee je een internet verbinding hebt klik op uitvoeren.\nTyp CMD. Kijk voor omschrijving [URL=\"http://tutorialsmijnidee.googlepages.com/tuturialmacadres\"]Klik Hier[/URL]\nDe hostnaam : naam voor je snoerloos netwerk (kan elke willekeurige naam zijn).\nAls je een laptop bv snoerloos wil aansluiten op de router \nzoekt de laptop naar een netwerk en zal je hostnaam verschijnen.\n\nVergeet niet je netwerk te beveiligen !! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 Heb alles nu ingesteld, mijn pc (draadloos via usb) en de laptop doen het. Maar de Macbook Pro met Leopard wil niet werken. Hij zegt dat hij goede verbinding heeft maar als je een site wil bezoeken of je mail wil ophalen doet hij het niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 De gegevens die je van Ziggo hebt gekregen moet je in de router invullen.\nKan best zijn dat er geen mac adres nodig is ,,bij @home moest dat ook niet ,,wel de aanmeld naam ,die moet je wel invullen.\nAls je die gegevens ook al in je pc had ingevoerd ,moet je ze daar uit verwijderen en de computer een andere naam geven. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen