Ga naar inhoud

Internet doorsluizen

Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik heb dat hier ook 2pc\'s en me eerste pc met draadloze ontvanger en dan via een crooskabel van de 1e pc naar 2e. Je moet dan wel IP adressen van de pc\'s instellen op 192.168.0.1 (voor de eerste) en 192.168.0.2 (voor de tweede pc). Verder op 1e pc gateaway instellen op ip van router. en op je tweede pc gateaway 192.168.0.1 (=eerste pc)
Link naar reactie
[QUOTE=syvdo;400564]ik heb dat hier ook 2pc\'s en me eerste pc met draadloze ontvanger en dan via een crooskabel van de 1e pc naar 2e. Je moet dan wel IP adressen van de pc\'s instellen op 192.168.0.1 (voor de eerste) en 192.168.0.2 (voor de tweede pc). Verder op 1e pc gateaway instellen op ip van router. en op je tweede pc gateaway 192.168.0.1 (=eerste pc)[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nEhh ?\r\nIk weet er niet zo veel vanaf\r\nCrooskabel?\r\nhoe stel ik die ip adressen in?
Link naar reactie
[QUOTE=DennisD;400597]Ehh ?\r\nIk weet er niet zo veel vanaf\r\nCrooskabel?\r\nhoe stel ik die ip adressen in?[/QUOTE]\r\n\r\nEen crosskabel is een kabel die je rechtstreeks tussen 2 pc\'s plaatst. Zonder switch router of wat dan ook. Gewoon een plug in de netwerkkaart van de ene pc en andere plug in netwerkkaart op tweede pc.\r\n\r\nDe IP adressen kun je als volgt instellen (XP):\r\n\r\nStart > Verbinding maken > Alle verbindingen weergeven > Rechtsklik op LAN Verbinding en kies eigenschappen. > Vervolgens dubbelklikken op Internet Protocol TCP/IP en je hebt het scherm waar je de gegevens in kunt voeren.
Link naar reactie
[QUOTE=syvdo;400625]Een crosskabel is een kabel die je rechtstreeks tussen 2 pc\'s plaatst. Zonder switch router of wat dan ook. Gewoon een plug in de netwerkkaart van de ene pc en andere plug in netwerkkaart op tweede pc.\r\n\r\nDe IP adressen kun je als volgt instellen (XP):\r\n\r\nStart > Verbinding maken > Alle verbindingen weergeven > Rechtsklik op LAN Verbinding en kies eigenschappen. > Vervolgens dubbelklikken op Internet Protocol TCP/IP en je hebt het scherm waar je de gegevens in kunt voeren.[/QUOTE]\r\n\r\ndan verander ik het 192. ip?\r\nen kan ik dan ook in die anderen computer
Link naar reactie
[QUOTE=DennisD;400666]dan verander ik het 192. ip?\r\nen kan ik dan ook in die anderen computer[/QUOTE]\r\n\r\nZie de bijlagen. Je dient even de DNS adressen op internet op te zoeken.\r\n\r\nAls alles goed werkt zou je via Deze Computer > Extra > Netwerkverbinding maken in contact moeten kunnen komen met de andere pc. Hiervoor moet je wel eerst op de andere pc een map delen. (bijv, gedeeld als \"[U]shared[/U]\", dan op de andere pc connecten als \"\\\\[I]IP van pc met gedeelde map[/I]\\[U]shared[/U]
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Met alleen een crossover kabel en juist ingestelde ip adressen kom je er ook niet.\r\nIk zie hier nergens staat bijv. dat je ook Internet delen (Internet Connection Sharing) aan moet zetten of gebeurt dat al automatisch?\r\n\r\nIk zou het me allemaal niet zo moeilijk maken, koop gewoon een switch van 2 tientjes en sluit beide pc\'s er op aan dan ben je toch ook klaar?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...