Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Delen Geplaatst: 29 juli 2008 Hi,\r\n\r\nOmdat ik veel muziek schrijf en bewerk, heb ik een goede natuurgetrouwe weergave van de MIDI instrumenten nodig. Daarom ben ik op zoek naar een geschikte USB geluidskaart.\r\nVia mijn laptop met Vista Home Premium als besturingssysteem klinken de MIDI instrumenten of het blikken speelgoed is. \r\nIn mijn desktop zit een ouder type Soundblaster kaart welke via MIDI de instrumenten redelijk natuurgetrouw weergeeft. \r\n\r\nIs er iemand in dit forum die ervaring heeft met USB geluidskaarten of mij een goed advies kan geven?\r\n\r\nBij voorbaat bedankt\r\n\r\nKobuske Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 [QUOTE=Kobuske;400458]Hi,\r\n\r\nOmdat ik veel muziek schrijf en bewerk, heb ik een goede natuurgetrouwe weergave van de MIDI instrumenten nodig. Daarom ben ik op zoek naar een geschikte USB geluidskaart.\r\nVia mijn laptop met Vista Home Premium als besturingssysteem klinken de MIDI instrumenten of het blikken speelgoed is. \r\nIn mijn desktop zit een ouder type Soundblaster kaart welke via MIDI de instrumenten redelijk natuurgetrouw weergeeft. \r\n\r\nIs er iemand in dit forum die ervaring heeft met USB geluidskaarten of mij een goed advies kan geven?\r\n\r\nBij voorbaat bedankt\r\n\r\nKobuske[/QUOTE]\r\n\r\nGa even naar [url]www.alternate.nl[/url] en zoek op de volgende code : KK#C6B Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 Bedankt voor jouw suggestie.\r\nMaar helaas is het geen antwoord op mijn vraag over de realistische weergave van de instrumenten in een Midi bestand.\r\nIk heb al veel gegoogled en er zijn mogelijkheden genoeg om een USB geluidskaart aan te schaffen.\r\nMaar gegevens over de performance in Midi heb ik nog nergens gevonden.\r\n\r\nMet vriendelijke groeten,\r\n\r\nKobuske Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 [QUOTE=Kobuske;400603]Bedankt voor jouw suggestie.\r\nMaar helaas is het geen antwoord op mijn vraag over de realistische weergave van de instrumenten in een Midi bestand.\r\nIk heb al veel gegoogled en er zijn mogelijkheden genoeg om een USB geluidskaart aan te schaffen.\r\nMaar gegevens over de performance in Midi heb ik nog nergens gevonden.\r\n\r\nMet vriendelijke groeten,\r\n\r\nKobuske[/QUOTE]\r\n\r\nZoek de kaart er eens bij op [url]www.creative.com[/url] en lees dan de mogelijkheden. Misschien dat je daar wat verder mee komt. Je kan natuurlijk oo in google de naam van de kaart intikken, lijkt me sterk dat je dan geen gebruikers-ervaringen tegekomt waar je iets mee kan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 Ik weet geen antwoord op je vraag, maar ik zie dat je twee geluidskaarten vergelijkt waar volgens jou bij de ene een goed- en bij de andere een blikken geluid komt.\n\nIk heb het vermoeden dat zo\'n groot verschil niet door de geluidskaart veroorzaakt wordt, maar voor het allergrootste deel door de boxjes met ingebouwde versterkertje,\nDus vergelijk ze alleen wanneer je voor beide kaarten exact dezelfde eindversterker + speakers gebruikt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2008 Beste Erik,\r\n\r\nJouw suggestie van twee geluidskaarten en de daaraan hangende luisprekers is niet correct.\r\nIk schrijf al 15 jaar muziek met een pc en heb in mijn desktop twee geluidskaarten. De ene is een on board kaart welke in het moederbord geïntergreerd is. De andere is de Soundblaster kaart in een PCI slot. Met hetzelfde luisprekersysteen (ook van Soundblaster) geeft de onboarg geluidskaart geen natuurlijke weergave van Midi, terwijl de Soundblasterkaart dat wel doet. Nu probeer ik om in mijn laptop, waar ik hetzelfde muzieknotatie programma gebruik ook een natuurlijke weergave te krijgen van de instrumenten. Maar een verkoper in een computerzaak kan mij niet vertellen hoe het met de Midi weergave zit. Evenzo kan ik op het internet geen ervaringen of reveiws vinden die specifiek aangeven hoe de Midi kwaliteit is.\r\nIk hoopte dat er in dit forum iemand zou zijn die ervaring heeft met externe geluidskaart en dus iets over de Midi weergave kan vertellen.\r\n\r\nIn elk geval waardeer ik elke reactie. Bedankt daarvoor.\r\n\r\nMet vriendelijke groeten,\r\n\r\nKobuske Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2008 ik heb [URL=\"http://www.azerty.nl/8-129-35795/sound-blaster-surround-5-1.html\"]DIT[/URL] Geval werkt prima moet ik zeggen op me laptop en desktop Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen