Ga naar inhoud

kom niet goed uit de keuze tussen 2 laptops

Aanbevolen berichten

hallo,\nNu het vakantie is ben ik 4 dagen in de week gaan werken(bij de macdonalds)\nNu zat ik 3weken terug me te bedenken dat ik eindelijk met mijn uitbetaling een nieuwe laptop kan betalen. dus snel mijn sony vaio amd 2200+ met een geforce 420go weggedaan.\nalleen nu heb ik een groot probleem ik zit gigantisch te twijfelen tussen 2 laptops. allebij zijn ze van acer namelijk de:\naspire 5720zg\n\nintel pentium dual core processor t2330\n(1.60 GHz,533 MHz fsb 1mb l2cache\nup to 1024mb nvidia geforce 8400GS turbocache\n3 Gb geheugen\n160 GB HDD\n\nkost slecht 340 euro!!:D is wel tweedehands maar met bon bij mediamarkt en slechts 5 weken oud.\n\ndan is er optie 2: Acer Aspire 5920G-5A4G25BN\nintel® Core™2 Duo processor T5550 • 15.4” WXGA CrystalBrite tft-scherm • 4096 MB DDR II RAM (2x2048) • 250 GB HDD (5400rpm) • Super Multi DVD-RW dual layer • 56K modem • Wired & Wireless LAN 802.11a/b/g • 5-in-1 card reader • NVidia GeForce 8600M-GT 512MB/1024MB TC • Microsoft® Windows® Vista Home Premium, Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial (60 dagen).\n\nkost bij de postbank nieuw met inlevering rentepunten(de rentepunten krijg ik via mijn moeders rekening) 650euro \n\nik wil de laptop gaan gebruiken vooral om te gamen.\nIk hoorde dat de 8400gs niet slecht is(kan fear aan in 1024x768 en alles op med) maar dat de 8600gt stukken beter is. Ook is las ik dat de core 2 duo stuk beter is als de pentium dual core. Geeft dit inderdaad zo een groot verschil of valt dit wel mee bij games?. verder hoeven van mij de games niet op max enz maar moeten wel fatsoenlijke resolutie zodat het niet blokkerig word. Ik zal spellen als Turok en COD4 spelen in 1024x768resolutie verder zal ik ook games als UT04 en Warrock en andere oudere games spelen.\nwelke zou ik moeten nemen volgens jullie? Want ik weet het echt niet meer aangezien de een erg goedkoop is en toch instaat is redelijk goed games te draaien terwijl de andere dubbel zo duur is maar een echte game machine is voor een goede prijs.\nKunnen jullie mij alsjeblieft informeren?\nverder wil ik er overigens windows xp op zetten want vista herkend weinig games en heeft veel problemen met onder andere punkbuster(vandaar dat ik koos voor een Acer daar zijn drivers voor windows xp voor. Ik had dus als plan vanuit vista een andere partitie erbij te maken daar dan xp op te installeren en zo beide te hebben. Is dit ook echt mogelijk of werken die drivers niet goed?\n\ndus mijn vraag is samengevat:\nwelke van de 2 laptops zou ik kiezen\nen is het mogelijk xp te installeren?\n\nalvast heel veel bedankt voor de hulp:p
Link naar reactie
[quote=dutch-online;400402]ik wil de laptop gaan gebruiken vooral om te gamen.\n\ndaar zijn ze dus eigenlijk niet voor bedoeld een desktop heeft op dat punt altijd een groot voordeel\n\nik zou niet voor de tweede hands gaan, hij is niet voor niets ingeruild,???[/quote]\nen al helemaal neit voor een tweede hands acer, die staan niet bekend als super solide en dus kunnen er onzichtbare gebreken in zitten.
Link naar reactie
bedankt voor de reactie:) . de reden dat ik geen desktop wil is omdat ik al eentje heb die kan gamen. deze is voor als ik bezoek heb dan kunnen we samen bijv bf2 doen. verder leek het me super handig als je de laptop overal heen kunt nemen zoals naar mijn vader(gescheiden ouders). maar wat bedoelt u met dat hij omggeruild is? hij is niet omgeruild wel word hij door de gebruiker bijna nooit gebruikt. \nzelf was ik ook beetje bang voor verborgen gebrekken maar ik had als idee om hem dan terug te brengen naar media markt door de garantie
Link naar reactie
Op notebookcheck.net kun je terugvinden hoe videochips het doen in bepaalde games. Een 8400M GS is bijv. niets soeps vergeleken een 8600M GT.\r\n\r\n[url]http://www.notebookcheck.net/NVidia-GeForce-8400M-GS.3709.0.html[/url]\r\n[url]http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-8600M-GT.3986.0.html[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=mark;400454]maar de 8400gs kan zelfs crysis draaien zeggen ze daar.[/QUOTE]Kan, maar het ziet er dan alleen niet uit. Neem je een 15,4\" laptop met 1280x800 scherm en je wilt zo\'n spel op die resolutie met redelijk wat detail aan draaien, dan moet je op z\'n minst denken aan een videochip van het kaliber GeForce 8600M/9500M of Radeon HD2600/HD3650.
Link naar reactie
o oke ik begrijp het. de 8400gs is dus niet echt een geschikte keuze.\nmijn budget ligt rond de 650 euro\nik zag laatst bij [url]www.one.de[/url] een laptop die me goed leek maar er zit maar 2 gig mb ram in vraag me af of dat upgradeble is en of dat gewoon met standaart laptop mb ram kan of einge merk mb ram de link:[url]http://www.one.de/shop/product_info.php?cPath=131&osCsid=659a8523e233a62102e360e37668962a&products_id=2778[/url]\n\nmaar ik vind die acer met de 8600gt ook niet slecht.
Link naar reactie
[QUOTE=mark;400471]o oke ik begrijp het. de 8400gs is dus niet echt een geschikte keuze.\r\nmijn budget ligt rond de 650 euro\r\nik zag laatst bij [url]www.one.de[/url] een laptop die me goed leek maar er zit maar 2 gig mb ram in vraag me af of dat upgradeble is en of dat gewoon met standaart laptop mb ram kan of einge merk mb ram de link:[url]http://www.one.de/shop/product_info.php?cPath=131&osCsid=659a8523e233a62102e360e37668962a&products_id=2778[/url]\r\n\r\nmaar ik vind die acer met de 8600gt ook niet slecht.[/QUOTE]\r\n\r\nVoor € 650,- kan je niet verwachten dat je een \'game\'laptop hebt. Hij zal veel spellen wel draaien, maar het houdt niet echt over, ook niet met een 8600GS.\r\nVerder kan je gewoon Vista er op laten staan hoor, het verhaal dat Vista veel spellen niet kan draaien, dat is lariekoek, 99% van de spellen draaien gewoon goed op vista.\r\nDie paar spellen die het niet doen, dat zijn spellen van jaaaaaren geleden en als je die per se wilt spelen, dan kan je net zo goed die goedkope laptop nemen.\r\nGa je toch XP op die laptop zetten, ga dan eerst even op de site van Acer kijken of alle XP-drivers voor dat model laptop wel verkrijgbaar zijn, anders kan je nog wel eens van een koude kermis thuis komen.....
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;400518]Voor € 650,- kan je niet verwachten dat je een \'game\'laptop hebt. Hij zal veel spellen wel draaien, maar het houdt niet echt over, ook niet met een 8600GS.\r\nVerder kan je gewoon Vista er op laten staan hoor, het verhaal dat Vista veel spellen niet kan draaien, dat is lariekoek, 99% van de spellen draaien gewoon goed op vista.\r\nDie paar spellen die het niet doen, dat zijn spellen van jaaaaaren geleden en als je die per se wilt spelen, dan kan je net zo goed die goedkope laptop nemen.\r\nGa je toch XP op die laptop zetten, ga dan eerst even op de site van Acer kijken of alle XP-drivers voor dat model laptop wel verkrijgbaar zijn, anders kan je nog wel eens van een koude kermis thuis komen.....[/QUOTE]\r\n\r\ndat klopt niet helemaal bijv spellen als splintercel draaien er niet op. verder cod1 en 2 niet goed en bij bf2 doetie vreemd met punkbuster.\r\nook is het geen 8600gs maar een 8600gt en op die link die ik liet zien zat in het nooteboek van 700euro een 9600gt lijken me toch niet slecht
Link naar reactie
[QUOTE]dat klopt niet helemaal bijv spellen als splintercel draaien er niet op. verder cod1 en 2 niet goed en bij bf2 doetie vreemd met punkbuster.[/QUOTE]\r\n\r\nIk zal vanavond eens kijken wat mijn vista 64-bit met COD doet, maar ik kan me niet voorstellen dat daar problemen mee zijn. Wat bedoel je trouwens met \'niet goed\'?\r\n\r\nBF2 klopt niet, die speel ik zelf dagelijks op Vista 64-bit (ben een echte BF2 fan) en ik heb nooit problemen met Punkbuster.\r\nIk denk dat je die problemen bij jou lokaal op de pc moet zoeken.....\r\n\r\n[QUOTE]ook is het geen 8600gs maar een 8600gt en op die link die ik liet zien zat in het nooteboek van 700euro een 9600gt lijken me toch niet slecht[/QUOTE]\r\n\r\nLijkt redelijk, maar het blijft behelpen met een laptop in die prijsklasse in combinatie met moderne spellen.
Link naar reactie
[QUOTE=mark;400618]ja ik ahd als idee op een andere partitie windows xp te doen.\r\nals vista eenmaal goed verbeterd is kan ik altijd nog verder gaan op vista[/QUOTE]\r\n\r\nVista is al goed, veel beter voor spellen zal het niet worden. Je zal de hardware aan moeten passen om prettig de nieuwste spellen te kunnen spelen, daar kunnen eventuele updates van Vista niet veel aan veranderen hoor.....
Link naar reactie
[QUOTE=mark;400633]o oke dan probeer ik vista eerst uit voor ik xp erop zet. overigens welke lijkt jullie van de 2 laptops het beste om te kopen?\r\nik wil namelijk morgen bestellen als het lukt[/QUOTE]\r\n\r\nAls je spellen wilt spelen en de keuze is beperkt tot de 2 modellen die je hebt opgegeven, dan is dat moeilijk, degene met de zwaarste videokaart natuurlijk......
Link naar reactie
[QUOTE=mark;400754]hij is er wel voor geschikt denk ik bijv fear gaat op medium en 1024x768 en cod 4 op 1024x768 met low\r\nmaar dat is juist waarom ik zo twijfel. want hoewel hij games niet goed draait is hij spotgoedkoop (340euro)[/QUOTE]\r\n\r\nMet een 8400????????? Hoeveel spellen heb jij op een soortgelijke laptop gespeelt?\r\n\r\nEn ja, hij is goedkoop, maar als je goed leest, vraagt je wat je het beste kan nemen met als doel VOORAL VEEL SPELLEN SPELEN!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...