Anoniem2 Geplaatst: 27 juli 2008 Delen Geplaatst: 27 juli 2008 Ik krijg in de komende weken een nieuwe PC en ik heb deze samengesteld:\n\n[img]http://xs129.xs.to/xs129/08312/nieuwe_pc386.jpg[/img]\n\nIs deze goed? Mijn budget is rond de 1500€ Maar ik wil het het liefst rond de 1350€ euro houden :) Er hoeft ook geen geluidskaart bij want die zit al bij het moederboard(SupremeFX II) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2008 Ik zou een intel core qaud pakken en als niet te duur is widows vista ultimate\r\nvoor een game pc Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2008 [QUOTE=Swisi;400031]Ik zou een intel core qaud pakken en als niet te duur is widows vista ultimate\r\nvoor een game pc[/QUOTE]\r\n\r\nMomenteel heb je nog niet veel aan een quad core in games tov een dual core, neem liever een E8400 van intel (of E8500, E8600 als je die kunt betaalen want die zijn een stuk duurder voor niet veel meer performance) , en aan vista Ultimate hebben de meeste mensen echt niet veel meer dan aan Vista home premium, de 3 functies die je in ultimate wel hebt en niet in home premium zijn : \r\n[QUOTE]Gebruiksvriendelijke zakelijke netwerkfuncties met Netwerkcentrum en Extern bureaublad\r\nBetere beveiliging van uw gegevens tegen gegevensverlies met Windows BitLocker-stationsversleuteling\r\nBescherming tegen hardwarestoringen\r\nmet Windows Complete PC Back-up en terugzetten[/QUOTE]\r\nniet iets wat echt die vrij grote meerprijs (meer dan de helft meer) waard is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2008 Heb dan de Processor veranderd voor een E8500 Hij kost maar €15 meer dus dat heb ik er nog wel voor over... En Vista Ultimate pak ik niet om dat die idd €60 meer kost en er dan alleen nog functies bij zitten waar ik geen gebruik van ga maken :) Is er trouwens een groot verschil tussen de P45 en de X48? Ik vind zelf dit moederbord er erg gaaf uit zien(die P45 dus) en er zit ook nog een X-FI geluidskaart bij(SupremeFX II X-FI) Het enige grote verschil is dat de X48 Crossfire op 16/16X kan draaien en de P45 maar op 8/8X Maar ik heb ook al op internet een beetje rond gekeken of dat ook echt uitmaakt en dat maakte bijna niets uit (hooguit een paar %) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Sorry wist ik ook nie helemaal Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2008 [QUOTE=Swisi;400132]Sorry wist ik ook nie helemaal[/QUOTE]\r\n\r\nMaakt niet uit hoor ;)\r\n\r\nHeb me post nu ook geupdate met hoe hij er nu uit ziet :) Ik denk dat hij zo wel goed is? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2008 prima samenstelling kan je voorlopig even voor uit Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Heb hem een beetje aangepast:\r\nMoederbord heb ik veranderd in een X48 voor Crossfire x16/16 (En omdat die Maximus Formula niet meer op voorraad was)\r\nHeb toch maar een E8400 i.p.v een E8500 gepakt omdat ik die dan wel kan overclocken.\r\nEn een Club 3D HD4870 i.p.v. de Sapphire omdat die niet ook niet meer op voorraad is. (als ik hem ook echt ga bestellen en de Sapphire is wel op voorraad pak ik die weer) Mijn eerste post heb ik weer geupdatet met mijn nieuwe configuratie :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 Is zeker een prima samenstelling hoor Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 [QUOTE=bjorntju;400352]Heb hem een beetje aangepast:\r\nMoederbord heb ik veranderd in een X48 voor Crossfire x16/16 (En omdat die Maximus Formula niet meer op voorraad was)\r\nHeb toch maar een E8400 i.p.v een E8500 gepakt omdat ik die dan wel kan overclocken.\r\nEn een Club 3D HD4870 i.p.v. de Sapphire omdat die niet ook niet meer op voorraad is. (als ik hem ook echt ga bestellen en de Sapphire is wel op voorraad pak ik die weer) Mijn eerste post heb ik weer geupdatet met mijn nieuwe configuratie :)[/QUOTE]\r\n\r\nIk vind de voeding overdreven zwaar en duur..... Een Coolermaster 620Watt is onder de € 100,- en RUIM voldoende voor jouw samenstelling.\r\nVerder zou ik de harde schijf vervangen voor een Samsung 640 of 750GB (F1-serie), die zijn maar \'iets\' duurder, maar wel sneller. Vooral de 750GB F1 met 32MB geheugen is redelijk goedkoop, dan heb je meer waar voor je geld.\r\nWelk merk en type moederbord heb je gekozen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 [QUOTE=Richt;400046]Momenteel heb je nog niet veel aan een quad core in games tov een dual core, neem liever een E8400 van intel (of E8500, E8600 als je die kunt betaalen want die zijn een stuk duurder voor niet veel meer performance) , en aan vista Ultimate hebben de meeste mensen echt niet veel meer dan aan Vista home premium, de 3 functies die je in ultimate wel hebt en niet in home premium zijn : \r\n\r\nniet iets wat echt die vrij grote meerprijs (meer dan de helft meer) waard is.[/QUOTE]\r\n\r\nnou quad core is klaar voor de toekomst en zo veel in de prijs scheeld het niet,\r\nik gebruik zelf de q6600 draaid perfect ik draai paar games te gelijk soms (vergeet ik aftesluiten alt+tab addict) affijn ik zou quad core nemen als ik jou was, het wachten is op de juiste games daarvoor maar je bent er alvast klaar voor ( ocen haalt ie dik over 3ghz) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 [QUOTE=Baazie;400553]nou quad core is klaar voor de toekomst en zo veel in de prijs scheeld het niet,\r\nik gebruik zelf de q6600 draaid perfect ik draai paar games te gelijk soms (vergeet ik aftesluiten alt+tab addict) affijn ik zou quad core nemen als ik jou was, het wachten is op de juiste games daarvoor maar je bent er alvast klaar voor ( ocen haalt ie dik over 3ghz)[/QUOTE]\r\n\r\nKlaar voor de toekomst is in de PC wereld een fabeltje, dat werd ook gezegd over de Athlon 64 3-4 jaar terug, maar nu kun je niks meer met een Athlon van 2-3 jaar terug (op mid/high)\r\n\r\nAls je gaat wachten tot dat de meeste games echt goed quad core ondersteunen dan is je Q6600 denk ik helaas niet snel genoeg meer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 [QUOTE=qpc;400523]Ik vind de voeding overdreven zwaar en duur..... Een Coolermaster 620Watt is onder de € 100,- en RUIM voldoende voor jouw samenstelling.\r\nVerder zou ik de harde schijf vervangen voor een Samsung 640 of 750GB (F1-serie), die zijn maar \'iets\' duurder, maar wel sneller. Vooral de 750GB F1 met 32MB geheugen is redelijk goedkoop, dan heb je meer waar voor je geld.\r\nWelk merk en type moederbord heb je gekozen?[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb express een 800W voeding gepakt omdat ik deze computer zo wil maken dat ik in de toekomst nog kan upgraden. Dus als ik bijv. later een nieuwe videokaart er bij doe(en mischien ook wel in Crossfire) die weer meer Watt verbruikt heb ik nog wat hoofdruimte :) Ik heb ook deze speciaal gepakt omdat deze modulair is ;)\r\n\r\nMoederbord is een Asus Rampage Formula.\r\nDie Samsung 750GB HDD kost toch maar 20€ meer dus heb ik die maar gepakt!\r\n\r\nHeb mijn openings post ook weer ff \'\'gepudatet\'\' Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 [QUOTE=bjorntju;400590]Ik heb express een 800W voeding gepakt omdat ik deze computer zo wil maken dat ik in de toekomst nog kan upgraden. Dus als ik bijv. later een nieuwe videokaart er bij doe(en mischien ook wel in Crossfire) die weer meer Watt verbruikt heb ik nog wat hoofdruimte :) Ik heb ook deze speciaal gepakt omdat deze modulair is ;)\r\n\r\nMoederbord is een Asus Rampage Formula.\r\nDie Samsung 750GB HDD kost toch maar 20€ meer dus heb ik die maar gepakt!\r\n\r\nHeb mijn openings post ook weer ff \'\'gepudatet\'\'[/QUOTE]\r\n\r\nJa, stroom heb je zat, dat is een feit.....\r\nIk raad je alleen nog effe aan om ook eens te kijken naar het Gigabyte X48-DQ6 moederbord..... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 [QUOTE=qpc;400595]Ja, stroom heb je zat, dat is een feit.....\nIk raad je alleen nog effe aan om ook eens te kijken naar het Gigabyte X48-DQ6 moederbord.....[/QUOTE]\n\nWat is het verschil tussen die 2? De Rampage had ik vooral gekozen omdat hij makkelijk kan worden overgeclockt(in Windows) Vooral die CPU Level up vond ik wel handig want ik heb geen zin om in de bios rond te gaan kloten ;) En er zat ook een Geluidskaart bij(beter dan onboard maar slechter dan een \'\'echte\'\' geluidskaart) Dus dat vind ik ook een + Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 [QUOTE=bjorntju;400653]Wat is het verschil tussen die 2? De Rampage had ik vooral gekozen omdat hij makkelijk kan worden overgeclockt(in Windows) Vooral die CPU Level up vond ik wel handig want ik heb geen zin om in de bios rond te gaan kloten ;) En er zat ook een Geluidskaart bij(beter dan onboard maar slechter dan een \'\'echte\'\' geluidskaart) Dus dat vind ik ook een +[/QUOTE]\r\n\r\nOok dit Gigabyte kan je met een hulpprogramma vanuit Windows overklokken, maar dat blijft zowel bij het gigabyte bord als ook bij het asus bord behoorlijk behelpen. Wil je echt het meeste er uit halen dat er in zit, dan zal je echt in de BIOS moeten zijn. Daar geeft de Gigabyte meteen zijn grootste voordeel prijs, deze heeft een veel ruimere keuze in de BIOS om over te klokken.\r\nDe HD-audio kaart op het moederbord van Gigabyte is gewoon erg goed, maar wil je beter, zeker als gamer, dan moet je toch echt kiezen voor een Creative X-fi kaart, daar kan niets tegen op. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 Ik blijf denk ik toch bij die asus :) Omdat het moederbord in een case komt met een window en ik dat moederboard erg lelijk vind(mijn mening ;) door al die \'\'kinderlijke\'\' kleurtjes heb ik toch liever die Asus :) Hoewel dat Gigabyte bord ook zeker goed is! Mocht die Asus niet meer op voorraad zijn pak ik de Gigabyte. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2008 Bump\n\nHeb hem weer wat aangepast:\n[img]http://xs129.xs.to/xs129/08314/nieuwe_pc753.jpg[/img]\n\nHeb de Asus P5E Deluxe gepakt omdat die geluidskaart die bij de Rampage Formula toch niet veel beter dan onboard was... En de P5E eigenlijk gewoon een Rampage Formula is... (alleen zonder die extra\'s waar ik toch niets mee doe) Dus dan heb ik er een X-Fi Extreme gamer bij gepakt + een Logitech G9 + een Creative Inspire T6100 setje! Hij zit nu wel ong. 50€ boven mijn budget maar dat is niet echt een probleem. Ik denk dat dit hem wordt!\n\n\n[edit] de DVD drive\'s aangepast voor 2 samsungs. Scheelt een paar € Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2008 [QUOTE=bjorntju;401233]Bump\r\n\r\nHeb hem weer wat aangepast:\r\n[img]http://xs129.xs.to/xs129/08314/nieuwe_pc414.jpg[/img]\r\n\r\nHeb de Asus P5E Deluxe gepakt omdat die geluidskaart die bij de Rampage Formula toch niet veel beter dan onboard was... En de P5E eigenlijk gewoon een Rampage Formula is... (alleen zonder die extra\'s waar ik toch niets mee doe) Dus dan heb ik er een X-Fi Extreme gamer bij gepakt + een Logitech G9 + een Creative Inspire T6100 setje! Hij zit nu wel ong. 50€ boven mijn budget maar dat is niet echt een probleem. Ik denk dat dit hem wordt![/QUOTE]\r\n\r\nVoor de geluidkaart kan je beter de RETAIL versie nemen, daar zit alle benodigde software bij die je bij de OEM versie dus niet krijgt.\r\nBij 4Launch is de retailkaart wel erg aan de prijs, die zou je dan misschien beter bij Alternate kunnen bestellen voor € 59,-.\r\nEn kan je voor die 2 tinetjes meer ook niet beter de E8500 processor nemen?\r\nIk weet het, je komt dan nog iets verder boven het budget uit, maar in mijn ogen moet je op zo\'n bedrag niet meer gaan knibbelen op 5% meer of minder....\r\nStel dezelfde set eens op de site van Alternate samen, misschien kom je iets goedkoper uit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2008 Alternate wil ik niet omdat dat niet bij ons in de buurt ligt. Ik woon in de regio Eindhoven dus mocht er iets kapot zijn dan hoeven we het niet op te sturen maar kunnen we het gewoon langsbrengen ;) Ik heb ook expres de OEM versie gepakt omdat ik dan gewoon die drivers via de Creative site kan downloaden. (ik had ook eens ergens gelezen dat ze bij de retail versie alleen Windows XP drivers meeleveren maar dat weet ik niet zeker meer)En ik bestal ook liever alles bij een winkel want mocht die geluidskaart kapot gaan dan hoef ik dat niet allemaal op te gaan sturen. En ik vind het toch zonde om die €20 extra aan uit te geven. Want ik krijg deze PC van mijn ouders en die willen nu echt niet meer hoger gaan dan dat bedrag :) Maar ik kan hem natuurlijk altijd nog oveclocken!\n\nHeb hem toch even bij Alternate samengesteld en dan kom ik op €1,581 uit. \n(alleen ander merk moederbord wat bijna even duur is) Dus daar is hij ong. €20 euro duurder. (ik zal hem sowieso niet kunnen bestellen want met 2x een HD4870 + de X-Fi Extreme Gamer kan dat \'\'koelingsproblemen\'\' veroorzaken...) Dus ik bestel hem gewoon bij 4Launch!\nMaar toch bedankt voor je hulp! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen