Anoniem2 Geplaatst: 25 juli 2008 Delen Geplaatst: 25 juli 2008 We gaan dit jaar op vakantie naar Frankrijk en dat wordt met de caravan een lange rit. Ik dacht een paar leuke CD\'s te branden met MP3\'s\r\n\r\nIk heb de meeste MP3\'s van minimaal 192kbps\r\n\r\nIk heb en auto audioset waar prima geluid inzit.\r\n\r\nHeeft iemand ervaring hoe laag je kan gaan zitten met de kwaliteit voor muziek alleen in de auto, ik wil zo veel mogelijk nummers op een disk.\r\n\r\nDe autoradio is nog goed en ik wil nog niet investeren in één met aux-in (voor mijn Sansa) of USB-aansluiting.\r\n\r\nVerder, met welk programma kan ik makkelijk MP3\'s bewerken zonder een tussenconversie. (CDEX kan mp3-->wav-->mp3)? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2008 Wil je de mp3 branden als mp3 of Audio CD? Daarvoor gebruik ik Nero en met kwaliteit van 192kbps moeten er minstens 20 nummers oppassen (hangt natuurlijk ook af van de lengte van de nummers). Als je mp3\'s er op wilt zeteen is het rekensommetje niet zo moeilijk 700MB : gemiddelde mp3 = aantal nummers (mits je installatie mp3 CD\'s kan afspelen).\nMeestal zegt men voor mp3-spelers dat 128kbps voldoende is in verband met de hinder die je sowieso hebt van omgevingsgeluiden, maar omdat jij een goeie installatie hebt, zou ik het mooi houden bij die 192kbps. Bovendien ga je downgraden van 192kbps en niet van het orgineel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2008 Ligt eraan wat je cd speler ondersteund als die bijv ook dvd-r ofzo ondersteund kan je mooi dvdtje brandn van 4,7 gb nou dan kom je aardig een eind. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2008 @Reintje: is voor een MP3 CD dan kunnen er afhankelijk van de lengte van de nummers iets meer dan 100 op. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2008 nou dat is toch goed, dan brand je er gewoon een paar bijv 4 ofzo. want hoelang moet je ongeveer rijden? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2008 Als je de mp3 op een CD brandt, denk dan wel even aan het \"normaliseren\", zodat je het geluid op één niveau krijgt. Dat kan best in Nero, omdat je kwalitatief niet zulke hele grote eisen hebt in de auto. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2008 [QUOTE=Kingprins;399578]nou dat is toch goed, dan brand je er gewoon een paar bijv 4 ofzo. want hoelang moet je ongeveer rijden?[/QUOTE]\r\n\r\nRuim 1000 heen en terug (met flinke caravan, dus niet blazen)\r\n\r\nEn ik wil eigenlijk zomin mogelijk CD\'s gebruiken.\r\n\r\nOverigens met DVD gaat niet lukken Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2008 Ik hield altijd minstens 192 voor op de PC, en 128 voor onderweg (MP3 spelertje voor in de trein), maar dat was meer voor de ruimte die je bespaart als geluid. In een rustige omgeving en met goeie apparatuur hoor ik het verschil tussen 128 en 192 echt wel, maar onderweg is het niet rustig en is doorgaans je apparatuur ook minder goed, dus dan maakt het niet uit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2008 mis hier nog het belangrijkste, de codec!!!\r\n\r\nik ben op een gegeven moment aan het testen geweest en heb hierbij getest tussen audiograbber (lame encoder)\r\nen nero, nou nou wat een verschil zeg. Als je gaat kijken wat nog acceptabel is kom je met audiograbber nog een heel eind \r\nik heb met audiograbber een 600MB gemaakt voor vakantie en voor fietsen op 64kb/p\r\nmet nero lijkt 64kb/s helemaal nergens naar (was wel een oude = nu beter met nero 8 ) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2008 Er kan bijna 10 uur normale mp3 muziek op een cd ,,dus waarom zouw je moeilijk gaan doen.\n \nMaar ik hoor op vakantie liever gewoon de radio van het land waar ik doorheen rij ,,dan heb je ook metteen het vakantie gevoel al ,en leer je ook nog wat van de taal.\nDe radio frequentie\'s staan vaak aangegeven langs de weg (verandert ook regelmatig),en op deze frequentie\'s komt dan ook de verkeers informatie door.Dat is ook wel erg handig. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2008 [QUOTE=Animal;399642]Er kan bijna 10 uur normale mp3 muziek op een cd ,,dus waarom zouw je moeilijk gaan doen.\r\n \r\nMaar ik hoor op vakantie liever gewoon de radio van het land waar ik doorheen rij ,,dan heb je ook metteen het vakantie gevoel al ,en leer je ook nog wat van de taal.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb in de brugklas 1 jaar Frans gehad en daarna nooit meer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2008 Als je 128kb\\s gebruikt voor MP3 dan heb je ong 1MB per minuut muziek nodig. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen