Ga naar inhoud

Gek van videokaarten

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk zoek een leuke kaart maar word gek van de vele specs. Ik weet niet meer waar ik op moet letten; ddr2 of ddr3, 128bits of 256, geheugen 256 of 512, clocksnelheden enz enz.\r\n\r\nBij de ene site kom ik bijv een HD3650 tegen met 128bits. Op een andere site heeft ie ineens 256bits. Op weer andere sites heeft ie hogere clocks. Of zijn de foto\'s van de kaart ineens afwijkend....\r\nZie door de bomen het bos niet meer....\r\n\r\nZoek een leuke kaart die spellen trekt als Test Drive, COD, GRAW, Halo2 enz. Mijn budget is max 100 euro.\r\nMijn pc is geen bottleneck; Q6600, 2Gb, 4Gb readyboost(vista), 350watt\r\n\r\nGraag tips!
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;399536]voeding kan nog aan de crappy kant zijn bij een erg zware kaart\r\n\r\nen er zijn op het oog dezelfde kaarten met verschillende opbouw van geheugen vandaar het prijsverschil\r\n\r\n2Gb, 4Gb readyboost leg eens uit ????[/QUOTE]\r\n\r\nReadyboost is een feature van Vista. Plug je een usb geheugenstick in dan kun je kiezen wat je ermee wilt: zien als massaopslag of toevoegen aan werkgeheugen.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;399555]Kijk eens naar een 9600GT/512MB. Een 350W voeding is wel aan de krappe kant. Zeker gezien die Q6600 processor. Want dat is een aardige stroomslurper.[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt. Heb er ook nog eens 3 harde schijven in hangen.... Maar ik heb geen zin om ook nog eens mijn voeding te vervangen. Moet wel leuk blijven...
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;399564]dat is dus maar minimaal dat extra , beter gewoon 1 GB erbij zetten dat zet zoden aan de dijk.[/QUOTE]\r\n\r\nHoezo 1Gb erbij? Heb nu 2Gb + 4Gb readyboost. Is toch 6Gb naar mijn idee. Maar goed, feit blijft dat ik nog een tip heb voor een goeie kaart. Denk zelf aan een HD3850. Moet toch kunnen met mijn specs? Maar ja, kan ie de huidige spellen aan???
Link naar reactie
HD3650 is dan prima voor je, dat speelt de meeste spellen wel redelijk t/m 1280x1024 pixels. Dan hoef je de voeding ook niet te vervangen.\r\n\r\nOp de website van ATi vind je trouwens de specificaties van de \"referentie-HD3650\", daar kun je ook het volgende terugvinden: \"[b]128-bit[/b] DDR2/GDDR3/GDDR4 memory interface\". Als een site vermeldt dat de HD3650 een 256-bit geheugenbus heeft, is dat dus een dikke vette leugen.\r\n\r\nVerder kunnen fabrikanten een beetje varieren wat betreft de snelheid van het geheugen, de snelheid van de core en de koeler die ze erop monteren.
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;399568]HD3650 is dan prima voor je, dat speelt de meeste spellen wel redelijk t/m 1280x1024 pixels. Dan hoef je de voeding ook niet te vervangen.\r\n\r\nOp de website van ATi vind je trouwens de specificaties van de \"referentie-HD3650\", daar kun je ook het volgende terugvinden: \"[b]128-bit[/b] DDR2/GDDR3/GDDR4 memory interface\". Als een site vermeldt dat de HD3650 een 256-bit geheugenbus heeft, is dat dus een dikke vette leugen.\r\n\r\nVerder kunnen fabrikanten een beetje varieren wat betreft de snelheid van het geheugen, de snelheid van de core en de koeler die ze erop monteren.[/QUOTE]\r\n\r\nThnx Obi. Viel me al op dat in de \"verkooptekst\" andere info werd vermeld dan in de specs als je die opvraagt. Maar goed, zit er veel verschil tussen 128bit of 256bit? Heb ook gezien dat de HD3650 onder diverse namen wordt aangeboden. Tja, welke is dan de \"beste\"?
Link naar reactie
Wil je echt gaan gamen op de schermresolutie van een 19\" widescreen (1440x900 pixels), dan is een HD3650 eigenlijk een te zwakke kaart om de wat zwaardere spellen mooi te spelen op die schermresolutie.\r\n\r\nJe zou eigenlijk een HD3850 of zwaarder moeten hebben, maar met een zwaardere videokaart moet je dan toch de voeding gaan vervangen. En dan kom je wel boven de 100 euro uit. En met zwaardere videokaarten heeft meer dan 256MB videogeheugen dan ook nut.
Link naar reactie
kijk eventjes bij computerland de geforce 9600 512mb 109.95 euro, [url]http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00627337[/url]\r\n\r\nof de 8800 GS 384mb voor 89 euro\r\n[url]http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00590551[/url]\r\n\r\nof de 3650 512mb voor 69 euro\r\n[url]http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00599597[/url]\r\n\r\nof de hd2900xt 512mb ddr3 ram voor 98 euro\r\n[url]http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00556944[/url]\r\n\r\nzijn een paar uit jouw prijs klasses
Link naar reactie
[url]http://www.computer-land.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00599597[/url]\r\n\r\nIk zou als ik jou was eventjes bellen of deze op je pc kan ivm met je voeding die maar top 340watt kan zijn dus standaard een 300 watt is kost nu 69,95\r\n\r\nhet is een MSI Radeon 3650 512mb, met directx 10 ondersteuning\r\n\r\n[url]http://www.computer-land.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00565625[/url]\r\n\r\nDit is een 520 watt (600 watt maximaal) real power voeding van coolermaster en deze zijn zeer stabiel, kosten 59,95 euro\r\n\r\nje ben dan 30 eurotjes duurder uit maar je heb dan wel wat je wilt hebben en in de buurt komt van je budget.\r\n\r\nneem geen Sweex, e-tec of thrust voeding want die zijn uie qua langdurige prestatie.\r\n\r\nJe moet voor de gein als je deze voeding koopt je nieuwe en je oude voeding eens op de weegschaal leggen! Je zal zien dat de coolermaster 2 tot 3 keer zo zwaar is door het gebruik van goede onderdelen.\r\n\r\nDeze voeding zal ook een stuk rustiger zijn.....\r\n\r\nVeel geluk
Link naar reactie
[QUOTE=Fatal1ty;400250]Ik zal de ait 3650 halen prima prijs prestatie neem er een voeding van 400 watt bij van een degelijk merk zoals : antec,coolmaster,ocz enz[/QUOTE]\r\n\r\nga voor de 520 watt dan weet je zeker dat je gelijk goed zit, 340watt of 400 wat is bijna gelijk. En 400 watt is 50 euro en 520 watt 59 euro.\r\n\r\nMaar je moet het zelf bepalen, vraag aan een winkelier of je de coolermaster effuh beet mag pakken en voel hoe zwaar hij is door beter compenmenten.
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;399569]2GB is zat voor Vista. En dat ReadyBoost is grote onzin, omdat je PC daar niet sneller van wordt. De datatransfersnelheid van USB is nl. veel te laag om als volwaardig werkgeheugen te dienen.[/QUOTE]\r\n\r\nHey Obi,\r\n\r\nHeb je raad opgevolgd en een HD3650 besteld. Moet morgen binnen zijn.\r\nMaar wat betreft die readyboost? Waarom maakt Vista er dan zoveel reclame over? Zou moeten uitmaken dat extra geheugen... Mijn ervaring ermee is dat het toch wel scheelt met multimedia. Merk toch wel verschil in snelheid....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...