Anoniem2 Geplaatst: 24 juli 2008 Delen Geplaatst: 24 juli 2008 Hey beste mensen,\r\nheb sinds kort Vista Ultimate op me pc gegooid.\r\nHet draait prima maar ben tegen 1 probleem aangelopen.\r\nOp het moment dat ik een schijf in me speler en brander gooi wil hij ALLEEN branden, hij leest de inhoud ervan niet.\r\nWat doe ik fout of moet ik veranderen?\r\nGr. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 Heerlijk dubbelzinnig dit forum ;-)\r\n\r\nHey Salta, je moet wat minder \"gooien\" en je PC als een \"schone vrouwe\" behandelen. Wellicht helpt zachtjes wrijven en lieve woordjes meer ;-)\r\n\r\nAlle gekheid op een stokkie... Ik denk eerder aan de instellingen van Vista. \r\n\r\nOpen het configuratiescherm en kies bij Hardware en geluiden -> Cd\'s of andere media automatisch afspelen. Hier kun je specifiek (per CD/DVD) aangeven wat er moet gebeuren. \r\nDenk dat hier je antwoord ligt...\r\n\r\nSucces... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2008 Dat is dus niet het geval maar goed.\r\nHeb maar ff een screentje gemaakt.\r\n[img]http://img246.imageshack.us/img246/805/naamlooswc1.jpg[/img]\r\nSoms paktie de schijf wel is me opgevallen en de andere keer weer niet.\r\nIemand? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2008 \"Op het moment dat ik een schijf in me speler en brander gooi wil hij ALLEEN branden, hij leest de inhoud ervan niet.\"\r\n\r\nDit is een veel voorkomend probleem bij (ver)ouderde CD/DVD\'s. Zijn CD/DVD\'s ouder dan 4/5 jaar heb je vaker een (lees)probleem...\r\n\r\nGr. Marcel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2008 het gaat hier niet op de schijf zelf, maar om de spelers/lezers/branders. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2008 Yep, \r\n\r\nJe kunt van alles willen en de nieuwste reader/brander gëïnstalleerd hebben. Maar de kwaliteit van je CD/DVD\'s zijn beslist van belang. Het gaat hier om de \"houdbaarheids-datum\". De standaard houdbaarheid van een CD/DVD is ongeveer 3 tot 4 jaar. Daarna neemt de kwaliteit snel af.\r\nJe moet niet vreemd opkijken dat na deze datum CD/DVD\'s met de meest moderne apparatuur foutmeldingen geven bij ´t lezen... Dan ben je je video´s, films en audio definitief kwijt.\r\nZorg dus minimaal elk jaar voor een goede back-up... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2008 Dat zou je kunnen testen door telkens wanneer het voorkomt eens een \"fabrieks geperste\" CD het wel juist doet, i.p.v. een zelf gebrandde.\r\n\r\nDe Vista dvd heeft hij blijkbaar ook gelezen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2008 Just...\r\n\r\nDat is mijn punt. Als een CD/DVD-brander door \'t systeem herkend wordt en normaal werkt, ligt \'t vaak aan de \"rommetjes\" die erin geplaatst worden...\r\n\r\nDe \"Aldi-CD-tjes\" zijn goedkoop en perfect voor data opslag. Gebruik je die CD-tjes echter om muziek-CD\'s te branden en je stopt die met vorst (-0) in de CD-player van je autoradio, krijg je geheid problemen.\r\n\r\nAls je echter de speciale Sony audio-CD\'s gebuikt om muziekCD\'s te branden, heb je hiervan geen last.\r\nZo gevoelig kunnen temperatuurs-verschillen op een CD zijn.l\r\n\r\nNogmaals CD/DVD\'s ouder dan 4/5 jaar kunnen tot lees/schrijf-problemen leiden...\r\nDe foutmeldingen kunnen, afhankelijk van merk en type lezer/brander heel divers\r\nzijn. Jouw foutmelding is er een van...\r\n\r\nGr... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2008 [QUOTE=MarcelB;404621]Just...\r\n\r\nDat is mijn punt. Als een CD/DVD-brander door \'t systeem herkend wordt en normaal werkt, ligt \'t vaak aan de \"rommetjes\" die erin geplaatst worden...\r\n\r\nDe \"Aldi-CD-tjes\" zijn goedkoop en perfect voor data opslag. Gebruik je die CD-tjes echter om muziek-CD\'s te branden en je stopt die met vorst (-0) in de CD-player van je autoradio, krijg je geheid problemen.\r\n\r\nAls je echter de speciale Sony audio-CD\'s gebuikt om muziekCD\'s te branden, heb je hiervan geen last.\r\nZo gevoelig kunnen temperatuurs-verschillen op een CD zijn.l\r\n\r\nNogmaals CD/DVD\'s ouder dan 4/5 jaar kunnen tot lees/schrijf-problemen leiden...\r\nDe foutmeldingen kunnen, afhankelijk van merk en type lezer/brander heel divers\r\nzijn. Jouw foutmelding is er een van...\r\n\r\nGr...[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nHoi \r\n\r\nik denk niet dat het met een \"houdbaarheidsdatum\" te maken heeft mijn laptop heeft vista , leest sommige dvd\'s van bij wijze van spreken van de jaren stilletjes wel en een dvd wat gisteren gemaakt is leest hij niet .... explane me please ... denk dus niet dat dit nog met een datum te maken heeft wel ?! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2008 [QUOTE=Salta;403093]Dat is dus niet het geval maar goed.\r\nHeb maar ff een screentje gemaakt.\r\n[img]http://img246.imageshack.us/img246/805/naamlooswc1.jpg[/img]\r\nSoms paktie de schijf wel is me opgevallen en de andere keer weer niet.\r\nIemand?[/QUOTE]\r\n\r\nklopt ik heb hetzelfde probleem. pas wanneer ik met cd in de speler de computer opstart,\r\ndan pakt ie wel de dvd of cd...dit probleem is ook bij geperste dvd\'s en cd\'s wanneer ik het station kopieer naar bv. \"d\" schijf dan pakt ie um wel. hij wil hem ook wel lezen vanuit bv powerdvd,....het lijkt een probleem met windows explorer wat hier aan te doen?? ik weet het niet ... wie weet raad???\r\nknup Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2008 Probeer eens (terwijl Explorer open staat) een rechts-klik, en kies \"[I]Uitwerpen[/I]\", en dan de tray weer dichtdoen.\r\n\r\nStart eens een opdracht-prompt, en type\r\n[code]DIR D:[/code]\r\nen druk [I]Enter[/I]\r\n(met D: de juiste stations letter)\r\nGeeft die een lijst van de rootmap weer ?\r\n\r\nGaat het om upgrade Vista\'s ?\r\n[url]http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B929461&x=14&y=8[/url]\r\nWant dan geldt dit dus wel :D:\r\n[QUOTE=dutch-online;399479]heb sinds kort Vista Ultimate op me pc gegooid\r\n\r\nmischien is dat de oorzaak ??:confused::o:D[/QUOTE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2008 \'t kan ook aan \'t brandprogramma liggen (Vista/Nero/EasyMediaCreator ea.) Met name als je RW-CD/DVD\'s gebruikt. Dan doe je er goed aan om het programma waarmee je deze RW gebrand hebt, ook weer gebruikt om te lezen en te schrijven. Deze zijn onderling niet compatible.\r\nEen RW onder Nero gebrand, kan door Vista of EasyCreator herkend worden als een lege schijf en er zal dan om formattering gevraagd worden, terwijl er toch data op staat.\r\n\r\nVerder kunnen er bij de R-schijfjes dezelfde problemen onstaan, als je deze niet hebt \"afgesloten\". Ook hier is het aan te bevelen om hetzelfde programma te gebruiken waarmee je deze gebrand hebt.\r\nAls je tenminste data hieraan wilt toevoegen...\r\n\r\nWellicht dat hier \'t probleem ligt... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2008 Jammer...... maar opdracht-prompt dir d: werkt helaas ook niet . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2008 Het enige wat ik nog kan aanraden is om precies uit te voeren wat in die Microsoft link staat, namelijk het verwijderen van het upper- en lowerfilter uit deze sleutel:\r\n\r\n[COLOR=\"Navy\"]HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\Control\\Class\\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}[/COLOR]\r\n\r\nAls je die sleutel eerst exporteert als backup, kun je de verwijderde waarden simpel terugplaatsen (dubbelklik op het ontstane .REG bestand) wanneer het echt geen oplossing is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2008 hoi mensen ....\r\nik denk de oplossing gevonden te hebben.\r\nEigenlijk is voor xp advies maar werkt dus ook in vista\r\nHeb ik hier de oplossing gevonden:[I][url]http://www.omewil.nl/tips/winxp.html#CD%20speler[/url][/U][/I] klik op blokje [B]autostart cd speler uitzetten [/B]en volg de lijn... Simpel maar het werkt (je moet de nul dus in een 1 veranderen en dan de pc opnieuw starten)\r\nHet werkt tot nu toe bij mij.\r\n[COLOR=\"Blue\"]\r\n[U][B]bedankt voor alle adviezen!!!!![/B][/U][/COLOR] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen