Ga naar inhoud

Nieuwe PC Resets

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,\r\n\r\nIk heb een vreemd probleem met mijn nieuw samengestelde computer. Hij reset telkens als ik een 3D applicatie opstart. \r\n\r\nMijn PC is als volgt:\r\n Mobo: GigaByte MA78GM-S2H\r\n CPU: AMD X4 9750\r\n Graphics-card: XFX 512 D3 X 9600GT\r\n RAM: GeiL D2 2GB 800-444 Ultra K2\r\n PSU: Antec Earthwatts 650W (Geupgrade van een Coolermaster 460W omdat ik dacht dat het daaraan lag)\r\nMonitor: Acer 22\"\r\nKeybo+Muis: g15+Mx518\r\n\r\nZoals je kunt zien is het niet echt een high-end PC. \r\nDus, ik bouwde hem een maand geleden in elkaar, en alles deed het geweldig, van CoD4 tot WoW. Tot een aantal weken geleden, toen resette het systeem zich eens per dag.\r\nDit is nu verergerd tot elke keer als ik een applicatie opstart die van zowel de gpu als cpu gebruik maakt hij reset.\r\n\r\nWelnu, ik heb geprobeerd het probleem te achterhalen, en ik dacht eerst dat het de PSU was, maar dit is niet zo, want nadat ik hem heb geupgrade naar een antec ew 650w gebeurt nog precies hetzelfde.\r\n\r\nDit zijn mijn \'testresultaten\':\r\n\r\nHalflife-2: Reset wanneer het menu is geladen;\r\nWorld of Warcraft: Reset na ongeveer 15-30 minuten (let wel, dit spel vereist geen goede computer);\r\nPCMark05: Bij de test wanneer hij naar een 3D omgeving schakelt, reset hij;\r\nPrim95: Na ongeveer een uur geeft hij een hardware probleem aan (Received 4.395........ expected less than 4);\r\nMemtest: Nog niet getest;\r\nrthdribl: Ik kon deze GPU stresstest gemakkelijk draaien op de allerhoogste instellingen zonder resets.\r\n\r\nIk weet echt niet wat er aan de hand is, ik zal proberen memtest te draaien maar ik ben bang dat dit geen fouten oplevert.
Link naar reactie
Sorry, maar hoe moet die site mijn problemen aangeven?:eek:\n\nMijn problemen komen bij bijna alles, inclusief andere dingen dan spelletjes. Alleen de GPU-only apps waarbij niets tot gering van mijn cpu wordt gevraagt crashed hij niet. Net als apps die veel van mijn CPU vragen en niets/gering van mijn GPU. (Als je dit nog volgt :P)
Link naar reactie
De blauwe schermen?\n\nEn nee, in de event viewer staan alleen fouten als \n\n[QUOTE]De afhankelijke assemblage Microsoft.VC80.CRT is niet gevonden en de laatste fout was Het onderdeel waarnaar wordt verwezen is niet op dit systeem geïnstalleerd.\n\n\nZie Help en ondersteuning op [url]http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp[/url] voor meer informatie.[/QUOTE]\n\n(Ik heb windows al een keer opnieuw geïnstalleerd)
Link naar reactie
Hmm, ik heb even alle drivers erafgehaald en in de bios de onboard vga kaart aangezet en nu werkt alles. Kan ik nu zeggen dat het probleem zich bij de videokaart ligt?\n\nEn ricky1, Nee, die foutmelding kreeg ik te zien in de eventviewer van Windows, en als ik daar geen last van heb dan maakt dat mij niet uit :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...