Ga naar inhoud

welke videokaart?

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een nieuw moederbord + processor besteld.\r\n\r\nMoederbord: MSI K9VGM-V, VIA K8M890, Socket-AM2, m-ATX, DDR2, SATA, LAN, VGA, PCI-Ex16\r\n\r\nProcessor: AMD CPU Athlon 64 X2 5200+ 89W 2.60 GHz, 1000 MHz, 2x 1MB , Boxed\r\n\r\nNu komt mijn vraag, welke videokaart kan ik hierbij het beste aanpassen,\r\nik zit nu al een tijdje te zoeken en kan er maar niet uitkomen.\r\n\r\nmisschien nog een domme vraag, maar als ik mijn processor op mn moederbord plaats, is het dan nodig om koelvloeistof er op te smeren?\r\n\r\nalvast bedankt! \r\nspeedfreak!
Link naar reactie
Allereerst, ik raad je aan om je topictitel aan te passen, anders gaat je topic waarschijnlijk op slot. \"Help!!\" als titel zegt niks, dat je hier je vraag stelt geeft op zich al aan dat je hulp zoekt.\nWat de videokaart betreft, dat hangt er nogal vanaf, wat wil je met de PC gaan doen? De processor is niet vreselijk snel dus ik zou er geen top-end videokaart in steken.\nWat de laatste vraag betreft, er moet altijd koelpasta op de processor, maar het is wel de moeite om even te kijken wat voor koeler je erop wilt zetten. Vaak zit er al een dot pasta onder de koeler die standaard meegeleverd wordt, en dan is het niet nodig er zelf nog extra op te smeren.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;399134]Wat de videokaart betreft, dat hangt er nogal vanaf, wat wil je met de PC gaan doen?[/QUOTE]Met andere woorden, welke games en op welke schermresolutie? Als je niet gaat gamen, kun je natuurlijk gewoon de onboard VGA gebruiken.\r\n[QUOTE=JohnL;399134]Vaak zit er al een dot pasta onder de koeler die standaard meegeleverd wordt, en dan is het niet nodig er zelf nog extra op te smeren.[/QUOTE]Sterker nog, teveel koelpasta ertussen is juist nadelig, aangezien die koelpasta alleen bedoeld is om oneffenheden in het metaal glad te strijken.\r\n\r\nTeveel koelpasta ertussen verslechtert namelijk het contact tussen de processor en het koelblok, en aangezien koelpasta zelf niet zo goed geleidt als metaal, is dit dus slecht voor de koeling. Dus koelpasta in een hele dunne laag aanbrengen.
Link naar reactie
ten eerste wou ik effe zegge dat het nie mijn bedoeling was zo een nieuwe toppic te starten.\r\n\r\nmaar toch bedankt voor jullie reacties!\r\n\r\nik game af en toe.. CSS ( Counter Strike Source )\r\n JO:TR (Joint Operations Tyhpoon Rising) \r\n\r\nik weet dat deze games niet 1 van de nieuwste spellen zijn maar ik zit te twijfelen tussen de 8500 GT en de 8600 GT dus..\r\n\r\ngr speedfreak
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;399134]Allereerst, ik raad je aan om je topictitel aan te passen, anders gaat je topic waarschijnlijk op slot. \"Help!!\" als titel zegt niks, dat je hier je vraag stelt geeft op zich al aan dat je hulp zoekt.[/QUOTE]\n[QUOTE=speedfreak;399174]ten eerste wou ik effe zegge dat het nie mijn bedoeling was zo een nieuwe toppic te starten.\nmaar toch bedankt voor jullie reacties![/QUOTE]\n\nWaarom heb je de titel van je vraag dan nog niet veranderd in een pakkende titel ?\n\nKlik daarvoor op het [I]schaartje[/I] onder je eerste bericht (\"Pas aan\"), en verander je titel, zoals JohnL al vroeg.
Link naar reactie
oke mensen, \r\ntopic titel is aangepast\r\nik gebruik Windows XP Proffesional SP2\r\n\r\nik heb mijnn moederbord + processor er in gebouwd en werkt perfect maar de onboard videokaart kan ik alleen bij windows vista gebruiken ? of zie ik dat verkeerd..\r\n\r\nhier gaat het om: VIA Chrome 9 HC IGP WDDM\r\ndus ik zal (vandaag haha) gelijk eventjes een videokaart aanschaffen.. zal eerst eventjes hier langs vliegen om naar de reacties te kijken\r\n\r\nmvg Rick!
Link naar reactie
[QUOTE=speedfreak;399174]ik weet dat deze games niet 1 van de nieuwste spellen zijn maar ik zit te twijfelen tussen de 8500 GT en de 8600 GT dus.[/QUOTE]Ok in de prijsklasse rond de 40-50 euro kun je van die twee het beste een GeForce 8600GT nemen, een 8500GT is niet bedoelt als gamekaart.\r\n\r\nHet alternatief van ATi is de Radeon HD3650. Voor de actuele prijzen kun je de Pricewatch raadplegen: [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/707?currFilters=eNptj00OgyAQhe8yJ%2BBHA4777noIAixIiRpo2hrTuxeFNqKdzZv5Zl4yTyGVuEQUCDc7P8dgoI9IEFaRCFNw2l7dsI4UgVRYvXbHDYJXw97OERztaqAqkDxG8KY%2BMVQeTlrOTyZyJEyeiDi5aJ0u6jH8SZdxTpdwW%2FQ7d0XnottzNDVxsvri%2FN2GCL1Kq8UhY7nboj2U%2Fy1IfooxkfK%2FU30AM7RoSw%3D%3D&orderField=prijs&orderSort=asc]HD3650[/url] of [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/649?currFilters=eNptj0EOgyAQRe8yJ2BAI4777noIgixIiRpo2hrTuxfENqJl85k3%2F0%2FyFaGkJVBDcDPzc%2FQ9dIEYQRJJMHmrzdUOaUQCVmD12pkrAqeGfVwQWGxLoAoQM30jqtLSozxYaiFOIXYkXJ5Ic0ph2S7o0f9pl3FuF3G96XduN52TcgLkK4gkTEZfrLsbH6BT0bNY4jz%2F1m4P5X4Llusii%2Ffe8X0ALWloRg%3D%3D&orderField=prijs&orderSort=asc]8600GT[/url]\r\n\r\nLet er ook op dat je voeding krachtig genoeg is voor dergelijke videokaarten, denk aan 350W of hoger van een degelijk merk.
Link naar reactie
ik denk dat ik de hd 3650 ga halen.. \r\nheb ik aan 450 watt voeding genoeg?\r\nmijn computer bestaat uit:\r\n\r\nAMD Athlon 5200+ AM2 2.6 Ghz \r\n1 GIG werkgeheugen\r\n(videokaart binnekort) HD3650 512 mb\r\n\r\n1x dvd speler\r\n1x dvd brander\r\n1x HDD 120 GIG\r\n1x 80x80 cooler \r\n1x 120x120 cooler
Link naar reactie
ben toch veranderd van gedachten,\r\n\r\nheb nu de XFX GeForce 8600GTS 730M 256MB XXX GDDR3 besteld.\r\n\r\n\r\ndus nu mijn totaal beeld van me computer:\r\n\r\nAM Athlon X2 Dual Core processor 5200+\r\nklok snelheid 2.6 GHZ\r\n1024 DDR2 RAM\r\n120 Gigabyte HDD\r\nXFX 8600GTS 256mb GDDR3 PCI-E\r\n450 WATT voeding\r\n\r\nneem aan dat dit voldoende is voor CSS en JO:TR\r\n\r\n\r\nshit zooi, kom er net achter dat er op de kaart wat ik besteld heb een 75 Watt 6-pin PCI Express® power connector zit.. ik heb een verloop stukje hiervoor gekocht dus dat is alweer een opluchting.\r\nmaar trekt me voeding dit allemaal nog wel??!!??\r\n\r\ngr. Rick
Link naar reactie
Ja, volgens mij wordt het dan wel een beetje krapjes ... maar je kunt het altijd eerst proberen met die voeding.\r\n\r\nZie deze review waarbij 194W van de +12V getrokken wordt bij een testsysteem met Core 2 Duo E6700:\r\n[url]http://www.legitreviews.com/article/486/15/[/url]\r\n\r\nEen X2 5200+ is volgens mij minder energiezuinig dan een E6700.
Link naar reactie
ik probeer het gewoon kijk het gewoon effe hoe het gaat,,\r\n\r\nnajah als me voeding in rook opgaat merk ik het vanzelf :P\r\nen als die de kaart niet goed trekt, koop ik gewoon een 500 of 550 watt voeding ;) neem dan toch liever het zekere voor het onzekere.. neem aan dat cooler master toch 1 van de besten is of raad je me wat anders aan..?\r\n\r\nals het maar niet te veel moet gaan kosten, 50 euro vind k meer als gnoeg\r\n\r\ngr rick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...