Anoniem2 Geplaatst: 24 juli 2008 Delen Geplaatst: 24 juli 2008 Onlangs XP met SP3 schoon geinstalleerd + drivers en laatste updates en image gemaakt.\r\n\r\nVervolgens stapsgewijs software erop en images gemaakt. Alles werkt correct, dacht klaar te zijn.\r\n\r\nGisteren kreeg ik, bij inpluggen usb stick (vaker gebruikt, maar \"nieuw\" voor deze windows installatie) een foutmelding: fout bij uitvoeren shell 32.dll en dan Control_Run DLL hotplug.dll. Vervolgens kon ik ook niet meer op internet, terwijl ik wel in mijn eigen netwerk kon (maar dat bleek een toevallige samenloop van omstandigheden) dus ik kon niet naar de fout zoeken, lastig :o\r\n\r\nVandaag gezocht, kreeg het niet weg en besloot een schone image terug te zetten (van vóór de foutmelding, en alles correct werkend). Dat is gelukt. Maar... de foutmelding blijft! Dit keer bij de exterene HD waarop m\'n images staan, en die géén problemen gaf, want de images heb ik allemaal zonder probleem kunnen maken.\r\n\r\nIk dacht dat een image altijd alles precies zo terug zet als het was, toch? Voor alle duidelijkheid, toen de bewuste image gemaakt werd, waren er absoluut géén problemen met de externe schijf.\r\n\r\nIemand een idee hoe ik nu de foutmelding weg krijg zonder weer helemaal alles opnieuw te gaan installeren, pffff. Of moet ik misschien terug naar de allereerste image, van toen alleen windows + drivers er op stonden.\r\n\r\nAlvast dank. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2008 Rechtstreeks van Internet:\r\nRight click My Computer and select Properties, select Hardware, Device manager, select View, select View Hidden Devices, and then for each Genric-volume entry under Storage Volumes, right click and select update and let windows try to find a better driver for the Generic volume. If windows says it doesn\'t a better driver, that\'s okay, but it will probably update at least one of the entries. Then close down the device manager and reboot. Problem should be gone.\r\n\r\nGoogle is your best friend... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2008 Bedankt Toolman, ik ga het proberen. Heeft iemand echter ook nog een opinie over het feit dat de image (voor probleem) toch weer dit fout probleem geeft? Kan iemand dat een leek uitleggen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2008 Beste dcl,\r\nIk denk dat het probleem bij SP3 zit. Op alle PC\'s bij mij met SP3 krijg ik deze foutmelding.\r\nMogelijk dat je imageprobleem, indien dit een image met SP2 is, door de update naar SP3 ontstaat.\r\nZo niet, zou er iets in de hardware gewijzigd zijn na het maken van het image. \r\nGroeten,\r\nWoepel Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2008 Woepel, bedankt voor je reactie! Zou inderdaad heel goed met SP3 te maken kunnen hebben.\r\n\r\nEchter, ik heb XP inclusief SP3 schoon geinstalleerd (met drivers en laatste updates) en daar een 1e image van gemaakt. Dus dat zou het probleem niet moeten zijn.\r\n\r\nIk blijf me verbazen dat het terugzetten van een image dus niet hielp; terwijl onder de eerste gemaakte images zich deze foutmelding niet voordeed... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2008 Hoe heb je die image gemaakt? Heb je er eentje tijdens het opstarten van windows gecreëerd? Wanneer windows \'actief\' is zijn de belangrijke besturingssysteembestanden in gebruik, deze kunnen op dat moment niet worden gewijzigd/gekopieërd. Misschien dat dit verklaart waarom niet alles met de image is teruggezet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2008 De eerste image heb ik gemaakt buiten windows om (geboot met de cd). Juist omdat ik schone image wilde van alleen windows nog zonder andere programma\'s.\r\n\r\nDe latere images heb ik wel vanuit windows gemaakt. Maar overigens zou Acronis True Image dat netjes moeten doen. Ik heb zelfs een image teruggezet onder windows, de computer wordt dan opnieuw gestart tijdens het terugzetten.\r\n\r\nOverigens heb ik dit ook nog getest, of het nog verschil maakt om de image terug te zetten geboot met de cd, maar dat maakte geen verschil, ging allebei netjes. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2008 Hmm, denk niet dat het dan aan de images ligt. Die usb stich of externe hdd, dat maakt bij een andere computer verder niet uit als je ze daarin plugt? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2008 Nee, HD is pico bello.\r\n\r\nIk ben wel nog van plan het bij Acronis aan te kaarten, gelijk met nog een apart dingetje (als ik een image terugzet, wil windows eerst niet starten. Herstel ik dan de MBR van de 1e image, dan werkt alles weer! Maar goed dat is hier off topic). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen