Ga naar inhoud

fout bij uitvoeren shell 32.dll

Aanbevolen berichten

Onlangs XP met SP3 schoon geinstalleerd + drivers en laatste updates en image gemaakt.\r\n\r\nVervolgens stapsgewijs software erop en images gemaakt. Alles werkt correct, dacht klaar te zijn.\r\n\r\nGisteren kreeg ik, bij inpluggen usb stick (vaker gebruikt, maar \"nieuw\" voor deze windows installatie) een foutmelding: fout bij uitvoeren shell 32.dll en dan Control_Run DLL hotplug.dll. Vervolgens kon ik ook niet meer op internet, terwijl ik wel in mijn eigen netwerk kon (maar dat bleek een toevallige samenloop van omstandigheden) dus ik kon niet naar de fout zoeken, lastig :o\r\n\r\nVandaag gezocht, kreeg het niet weg en besloot een schone image terug te zetten (van vóór de foutmelding, en alles correct werkend). Dat is gelukt. Maar... de foutmelding blijft! Dit keer bij de exterene HD waarop m\'n images staan, en die géén problemen gaf, want de images heb ik allemaal zonder probleem kunnen maken.\r\n\r\nIk dacht dat een image altijd alles precies zo terug zet als het was, toch? Voor alle duidelijkheid, toen de bewuste image gemaakt werd, waren er absoluut géén problemen met de externe schijf.\r\n\r\nIemand een idee hoe ik nu de foutmelding weg krijg zonder weer helemaal alles opnieuw te gaan installeren, pffff. Of moet ik misschien terug naar de allereerste image, van toen alleen windows + drivers er op stonden.\r\n\r\nAlvast dank.
Link naar reactie
Rechtstreeks van Internet:\r\nRight click My Computer and select Properties, select Hardware, Device manager, select View, select View Hidden Devices, and then for each Genric-volume entry under Storage Volumes, right click and select update and let windows try to find a better driver for the Generic volume. If windows says it doesn\'t a better driver, that\'s okay, but it will probably update at least one of the entries. Then close down the device manager and reboot. Problem should be gone.\r\n\r\nGoogle is your best friend...
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Woepel, bedankt voor je reactie! Zou inderdaad heel goed met SP3 te maken kunnen hebben.\r\n\r\nEchter, ik heb XP inclusief SP3 schoon geinstalleerd (met drivers en laatste updates) en daar een 1e image van gemaakt. Dus dat zou het probleem niet moeten zijn.\r\n\r\nIk blijf me verbazen dat het terugzetten van een image dus niet hielp; terwijl onder de eerste gemaakte images zich deze foutmelding niet voordeed...
Link naar reactie
De eerste image heb ik gemaakt buiten windows om (geboot met de cd). Juist omdat ik schone image wilde van alleen windows nog zonder andere programma\'s.\r\n\r\nDe latere images heb ik wel vanuit windows gemaakt. Maar overigens zou Acronis True Image dat netjes moeten doen. Ik heb zelfs een image teruggezet onder windows, de computer wordt dan opnieuw gestart tijdens het terugzetten.\r\n\r\nOverigens heb ik dit ook nog getest, of het nog verschil maakt om de image terug te zetten geboot met de cd, maar dat maakte geen verschil, ging allebei netjes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...