Alweer een manier om een besmette computer te krijgen!\r\nVandaag kreeg ik een mailtje van afzender United Parcel Service (nooit van gehoord) waarin bericht werd dat een (zogenaamd) door mij verzonden pakje niet bezorgd kon worden.\r\nEn of ik maar op een link wilde klikken, natuurlijk heb ik dat niet gedaan.\r\nMijn AVG virusscanner had al ontdekt dat er een Trojan achter verborgen was. Ik heb die trojan maar meteen uit de Virus Vault van AVG gegooid.\r\nEen stukje van die mail, met AVG commentaar erbij, volgt hieronder. \r\n \r\nUnfortunately we were not able to deliver postal package you sent on July the 1st in time\r\nbecause the recipient’s address is not correct.\r\nPlease print out the invoice copy attached and collect the package at our office\r\n \r\nYour UPS\r\n \r\nViruses found in the attached files.\r\nThe file UPS_INVOICE_978172.zip: Trojan horse Dropper.Small.BC. The attachment was moved to the Virus Vault.\r\n\r\nIk heb dus zelf geen probleem :D, maar ik wil graag andere lezers waarschuwen.
Vraag
Anoniem2
Link naar reactie
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen