Ga naar inhoud
  • 0

Trojan Horse binnenhalen via e-mail

Anoniem2

Vraag

Alweer een manier om een besmette computer te krijgen!\r\nVandaag kreeg ik een mailtje van afzender United Parcel Service (nooit van gehoord) waarin bericht werd dat een (zogenaamd) door mij verzonden pakje niet bezorgd kon worden.\r\nEn of ik maar op een link wilde klikken, natuurlijk heb ik dat niet gedaan.\r\nMijn AVG virusscanner had al ontdekt dat er een Trojan achter verborgen was. Ik heb die trojan maar meteen uit de Virus Vault van AVG gegooid.\r\nEen stukje van die mail, met AVG commentaar erbij, volgt hieronder. \r\n \r\nUnfortunately we were not able to deliver postal package you sent on July the 1st in time\r\nbecause the recipient’s address is not correct.\r\nPlease print out the invoice copy attached and collect the package at our office\r\n \r\nYour UPS\r\n \r\nViruses found in the attached files.\r\nThe file UPS_INVOICE_978172.zip: Trojan horse Dropper.Small.BC. The attachment was moved to the Virus Vault.\r\n\r\nIk heb dus zelf geen probleem :D, maar ik wil graag andere lezers waarschuwen.
Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
1 raad\r\n\r\nniks met de betreffende fa te maken gehad\r\n\r\nnooit openen\r\n\r\nbij mij kwam ie ook binnen\r\nvertrouwde het niet\r\nde afzender zelf is een of andere onduidelijke email adres wat niks met ups te maken heeft\r\nbijlage is een zip en geen gif wat je zou verwachten\r\nzijn kleine dingen die zeggen direct weg ermee\r\n\r\nook paypal heeft een spam verspreider welke ook niet goed is\r\nalleen hierbij heeft de spammer wel een paypal email adres, maar open deze nooit daar paypal nooit om de inlog gegevens van jouw zal vragen
Link naar reactie
  • 0
Vandaag heb ik weer een nieuwe leuke ;) variant ontvangen van deze Trojan mail.\r\nDeze keer zou ik een pakje uit Frankrijk door de douane moeten zien te krijgen.\r\nGauw weggooien, deze rommel.\r\n\r\nVoor wie het nog zien wil: de tekst staat hieronder.\r\n\r\nGood morning,\r\n\r\nWe have received a parcel for you, sent from France on July 9. Please fill out the customs declaration attached to this message and send it to us by mail or fax. The address and the fax number are at the bottom of the declaration form.\r\n\r\nKind regards,\r\nOlen Barrow\r\nUS Customs Service\r\n\r\n\r\nViruses found in the attached files.\r\nThe file Tax_Invoice.zip: Trojan horse Pakes_c.RY. The attachment was moved to the Virus Vault.\r\n\r\nChecked by AVG Version: 8.0.138 / Virus Database: 270.5.5/1571 - Release Date: 24-7-2008 17:42
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...