Ga naar inhoud
  • 0

Systeemherstel werkt niet in windows xp en Java probleem

Anoniem2

Vraag

Hallo\r\n\r\nOp onze oudere pc met XP werkt de spelletjes pagina Zylom niet meer.\r\n\r\nAls we daar een spel aanklikken gebeurt er helemaal niks en links onder in de balk zie ik iets staan van javascript popup of zoiets.\r\n\r\nDe popup beveiliging is uitgeschakeld dus normaal moet er wel een venster komen maar die komt er nu niet.\r\n\r\nAlle Java heb ik verwijderd en ik heb de Java 5.0 er nieuw opgezet heeft ook niet geholpen.\r\n\r\nIk had namelijk een Panda Antivirus 2008 voor 30 dagen er op gezet om dat huidge scanner bijna aan vervanging toe is en sindsdien is het probleem eigenlijk begonnen.\r\n\r\nInmiddels is Panda verwijderd maar het probleem blijft.\r\n\r\nToen had ik besloten om een systeemherstel te doen maar ook dat werkt helaas niet,als ik via start alle programma\'s bureauaccessoires en dan naar systeemherstel ga komt er geen schermpje maar soms wel alleen dan is die wit/blanco met niks erin dus ook dat werkt niet.\r\n\r\nDe tijdklok rechts onder in de balk werkt ook al een tijdje niet goed en moet je al door opnieuw instellen wat we nu niet meer doen om dat het toch niet helpt.\r\n\r\nWie heeft een oplossing voor dit probleem?.\r\n\r\nPascal
Link naar reactie

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Grote kans dat de oorzaak te vinden is bij malware. Maak een logje met HiJackThis en plaats dit hier op het forum.\r\n\r\nDownload [URL=\"http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis\"]HiJackThis[/URL]\r\n\r\nDubbelklik op HJTInstall.exe\r\nHijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snel koppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op \"Do a systemscan and save a logfile\". en hang dit logje aan je volgende bericht.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=sjouwer;398903]@kape even oppassen\r\n\r\nvolgens mij vraagt ie ook op het computertotaal forum\r\ndat je dus neit 2 x hetzelfde gaat doen[/QUOTE]\r\n\r\nNee dat heb je mis ik vraag dat niet op het computertotaalforum daar heb ik ook nog nooit van gehoord.\r\n\r\nIk zal het eens met hijackthis proberen.\r\n\r\nMailware scanner A squared of zoiets geinstalleerd heeft ook niet geholpen.\r\n\r\nAndere virusscanner geinstalleerd heeft niet geholpen ook schijfdefragmentatie niet en ad aware ook niet.\r\n\r\nHoe kan ik systeemherstel anders uitvoeren? die doet het namelijk ook niet.\r\n\r\nPascal
Link naar reactie
  • 0
[quote]Als we daar een spel aanklikken gebeurt er helemaal niks en links onder in de balk zie ik iets staan van javascript popup of zoiets.\n\nDe popup beveiliging is uitgeschakeld dus normaal moet er wel een venster komen maar die komt er nu niet.\n\nAlle Java heb ik verwijderd en ik heb de Java 5.0 er nieuw opgezet heeft ook niet geholpen.[/quote] JAVA is iets heel anders dan javascript.\nTrouwens, de Java versie die je er hebt opgezet is verouderd, ze zijn intussen bij Versie 6 update 7(Klik)
Link naar reactie
  • 0
[quote]Als we daar een spel aanklikken gebeurt er helemaal niks en links onder in de balk zie ik iets staan van javascript popup of zoiets.\n\nDe popup beveiliging is uitgeschakeld dus normaal moet er wel een venster komen maar die komt er nu niet.\n\nAlle Java heb ik verwijderd en ik heb de Java 5.0 er nieuw opgezet heeft ook niet geholpen.[/quote]Java is iets heel anders dan javascript.\nTrouwens de versie van Java die je hebt geïnstalleerd is verouderd, intussen zijn ze bij [COLOR=Black]Versie 6 Update 7\n\n\n[/COLOR]
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=passiepas;398941]Hoe kan ik systeemherstel anders uitvoeren? die doet het namelijk ook niet.l[/QUOTE] De kans bestaat dat de besmetting je systeemherstel belemmert, zodat je dit niet meer kan instellen (op welke manier dan ook). Misschien kan dat HJT-log daar uitsluitsel over brengen.\r\n\r\nHang dit log hier maar aan een volgende bericht.
Link naar reactie
  • 0
@ Passiepas,\r\n\r\nEr zit inderdaad niets opmerkelijks in je log.\r\n\r\nJe gebruikt nog een oude versie van HiJackThis. Download de meest recente versie [URL=\"http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis\"]hier : [/URL]\r\n\r\nDownload [URL=\"http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe\"]Combofix[/URL] en zet het op je Bureaublad.\r\n\r\nIndien je Combofix al eerder hebt gebruikt, gelieve die versie te verwijderen en Combofix opnieuw te downloaden via bovenstaande link, want Combofix wordt dagelijks geupdate.\r\n\r\nDubbelklik op Combofix.exe en volg de instructies, aanvaard de disclaimer door y te typen. Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.\r\nWanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log combofix.txt openen. \r\n\r\nIndien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.\r\nSommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!\r\n\r\nMaak een nieuw log met de nieuwe versie van HJT en hang het log van Combofix aan je volgende bericht, samen met een nieuw log van HJT.
Link naar reactie
  • 0
Kape\r\n\r\nJij bent onze redder in nood.\r\n\r\nHartstikke bedankt voor de hulp het is gelukt alles werkt weer normaal.\r\n\r\nSysteemherstel komt normaal te voorschijn wat nu niet meer nodig is.\r\n\r\nDe spelletjes van Zylom werken weer zoals het hoort.\r\n\r\nDe tijdklok en datum is nu ook weer goed.\r\n\r\nDankzij het programma Combofix die had ik blijkbaar nou net nodig.\r\n\r\nEr kwam toen via Combofix een bericht in beeld met:\r\n\r\nNorman heeft virus gedetecteerd en verwijderd en dit is volgens mij die virus?:\r\n\r\nEICAR_test_file_not_a_virus! stond erbij.\r\n\r\nNorman had ik toen wel laten scannen en toen had hij geen virus gevonden maar via Combofix wel hoe kan dat?.\r\n\r\nHet probleem was begonnen toen ik een testversie had geinstalleerd van Panda Antivirus 2008 die er allang weer af is dus ik zal Panda hier van op de hoogte brengen.\r\n\r\nKape heel erg bedankt.\r\n\r\nPascal
Link naar reactie
  • 0
@ Passiepas,\r\n\r\nAllemaal goed nieuws, maar eigenlijk zou het niet slecht zijn als je toch de logjes van Combofix en een nieuw log van HJT nog even on-line zet. Want de kans is groot dat er toch nog enkele zaken moeten verwijderd worden om een definitieve oplossing te bieden. Bekijk eens of je dat ziet zitten. Is jouw keuze ?
Link naar reactie
  • 0
@ Passiepas,\r\n\r\nStart Hijackthis op en kies voor \'Do a system scan only\'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd:\r\n\r\n[B]O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)\r\nO9 - Extra button: Anti-Virus voor internet statistieken - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\\Program Files\\Kaspersky Lab\\Kaspersky Anti-Virus 7.0\\SCIEPlgn.dll (file missing)\r\nO24 - Desktop Component 0: (no name) - file:///C:/DOCUME~1/VANTIM~1/LOCALS~1/Temp/msohtml1/03/clip_image002.jpg[/B]\r\n\r\nKlik op \'Fix checked\' om de items te verwijderen.\r\n\r\nDownload[URL=\"http://www.majorgeeks.com/download4191.html\"] CCleaner.[/URL]\r\n\r\nLet tijdens de installatie van CCleaner op dat je het vinkje weghaalt bij de Yahoo Toolbar.\r\nInstalleer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en \'Opschonen\'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.\r\n\r\nDat log van Combofix kan je aan een bericht hangen als bijlage. Klik onderaan het bericht op \"beheer bijlagen\" en daar kan je je log kwijt. Hoef je het niet in het bericht zelf te zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...