Anoniem2 Geplaatst: 22 juli 2008 Delen Geplaatst: 22 juli 2008 Hallo allemaal,\r\n\r\nSinds een aantal maanden ben ik bezig met het proberen vast te leggen van bewegende beelden.\r\nMijn passie is altijd fotografie geweest, maar och laat ik eens mijn horizon verbreden.\r\n\r\nAfgelopen maand veel gelezen, zeker op dit forum, ik had veel vragen, geen antwoorden.\r\nNu veel antwoorden en weinig vragen meer, nog ééntje.\r\n\r\nMijn camera een sony dv306 maakt gebruik van mini dvd, deze zijn niet direct in een editor te openen.\r\nIk maak nu gebruik van Sony mediacapture, deze zat bijgeleverd bij de camera.\r\nVoordeel m.i het niet hoeven finaliseren van de dvd, indien deze wel gefinaliseerd wordt zijn de bestanden VOB gemaakt.\r\nAls ik via mediacapture inlees, a) duurt wel even, b) de scenes zijn mpeg\r\nIk lees de opgeslagen files met Adobe4 om deze te editten.\r\n\r\nNu lees ik heel veel over d-avi en mpeg, voor mij is het niet duidelijk wat het voordeel van de één t.o.v de ander heeft, is er een aanzienlijk verschil ? is het mogelijk om het beste eruit te halen ? uit één van de twee.\r\nIs er verschil t.a.v. het editten voor deze twee ?\r\nIs het verstandig om de één om te zetten naar een andere en visa versa ?\r\n\r\nZijn er nog andere extensies, ik lees hier op het forum veel over codecs, zijn deze nodig ? of is dit geheel afhankelijk van de software waarmee je edit of bekijkt ?\r\n\r\nIk hoop dat ik jullie weer snel lastig kan vallen met meer vrage, des te sneller gaat mijn leertraject ;)\r\n\r\nVoor de rest ben ik een echte leek op jullie hobby gebied, ik hoop veel te leren hier van mijn mede hobbyisten, en eens een goede video te kunnen laten zien aan vrienden en familie :)\r\n\r\nOp voorhand bedankt voor jullie antwoorden.\r\n\r\nRob Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2008 Je hoeft je niet meer druk te maken over het formaat ,want op je dvd is dit al mpeg2.\nJe moet dus een prg hebben wat deze kan bewerken ,of die dus een dvd kan inlezen.\nEr zijn versie\'s van pinnacle die dvd kunnen importeren en daarna bewerken ,,en MovieFactory van Ulead is daar ook een erg mooi prg voor.\n \nDV-AVI is inderdaat beter ,hogere kwaliteit en te bewerken met ieder montage prg ,,maar dan had je een kamera met bandjes moeten kopen (mini-dv) want nu de film weer om gaan zetten naar dv-avi heeft helemaal geen nut. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2008 en nog een toevoeging\r\nja codecs heb je altijd nodig.\r\n\r\n[COLOR=\"Red\"]co[/COLOR]deren [COLOR=\"red\"]dec[/COLOR]oderen\r\noftewel zonder codecs kan je beeld zien en geluid horen\r\n\r\nvoorbeelden : dvd (oftewel mpg2) , divx , wmv , wma , mp3 zijn allemaal codecs Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen