Anoniem2 Geplaatst: 21 juli 2008 Delen Geplaatst: 21 juli 2008 Hallo,\r\n\r\nGraag hulp.... heb vanaf vandaag mobiel internet. contract van 1 Gb per maand...\r\nKomt neer op 30.000.000 kbits per dag...en na 10 minuten zat er daar al aan zonder iets speciaals te doen (even op hotmail en een forum).;;\r\n\r\nWat kan ik doen om al die downloadinfo die binnenstroomt tegen te houden...\r\n\r\nAan 10 minuten per dag op internet heb ik ook niets...en anders krijg ik een factuur van 100 € als ik zo voortdoe...\r\n\r\nGraag snel jullie hulp !\r\n\r\nDank bij voorbaat\r\n\r\nEva Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2008 Weet je zeker dat het 1 Gb(it) is en geen GB(yte)=8Gb, dat scheelt een factor 8, en daarbij zou het misschien door het 1e contact zijn dat er deze keer veel data is verstuurt? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2008 1 GB maar de data vliegen eruit aan 100.000 octets per seconde... op amper 10 minuten had ik mijn dagelijks verbruik van 50 MB bereikt...\r\n\r\nIk vind geen oplossing....wie kan me helpen AUB ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2008 [quote=dutch-online;400179]andere provider zoeken ???[/quote]Dutch, je moet hier even de voorgeschiedenis weten, TS woont in Spanje, ergens halverwege een berg, er is daar geen kabel of ADSL, dit is de enige manier voor haar om nog een beetje contact met de buitenwereld te maken en houden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2008 ergens klopt het rekentechnisch niet -of ik ga ergens de mist in\r\n\r\n30 miljoen kilobits = 28.6 gigabits : 8 = 3.5 gigabyte dan moet je aardig wat kunnen internetten per dag.\r\n\r\ndus het zal wel 30 miljoen bits zijn\r\n30 miljoen bits = 28.6 megabits : 8 = 3.5 megabytes dan is het niet zo gek dat ts er snel doorheen is.\r\n\r\n28.6 * 30 = 858 megabits (nog lang geen gigabit)\r\n3.5 * 30 = 105 megabyte (nog heel ver van een gigabyte)\r\n\r\nals we uitgaan van 3.5 megabyte per dag dan heeft ts misschien het meeste aan een browser die alleen platte text download. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Ok, ik probeer het helderer te zeggen:\r\n\r\ncontract 25 € voor 1GB/maand (erboven kost duur)\r\n\r\n1GB per maand zegt men mij...dat = 1440 MB\r\n1440 : 31 dagen= +-45 MB per dag dat ik mag verbruiken\r\n\r\nOp 3 dagen had ik al 135 MB verbruikt...telkens amper 10 minuten op internet...\r\nNu bijvb zegt t schermpje verbruik : 12 miljoen bytes (k zit ondertussen terug op extra trage TRACK-lijn)\r\n\r\nheb privacy en beveiliging bij internetopties al aangepast zodat er minder pop-ups binnenkomen...daarmee is er al een verbetering...ook al mozilla-firefox geïnstalleerd...dat zou ook moeten helpen...niettemin moet ik nog iets anders veranderen want bij mijn buurman (die mijn contract nu heeft overgenomen) komt er veel minder info binnen in zijn PC hoewel het dus dezelfde provider is... Het ligt dus aan bepaalde instellingen van de pc\r\n\r\nAlle tips zijn welkom ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2008 [QUOTE=eva;400373]\r\n1GB per maand zegt men mij...dat = 1440 MB\r\n1440 : 31 dagen= +-45 MB per dag dat ik mag verbruiken\r\n[/QUOTE]\r\n\r\ndan zegt men het niet helemaal goed.\r\n1 GigaByte = [B]1024[/B] MegaByte \r\n1024 : 31 = 33 MB\r\n\r\n135 MB is idd wel heel veel voor 3 * tien minuten op een trage lijn\r\nover een snelle lijn is het niet zoveel\r\n\r\nstaat er nog iets te updaten??\r\nwindows of adobe bv Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen