Ga naar inhoud

Ping boot niet

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nHet ISO-Bestand van Ping op CD gebrand. Boot volgorde in BIOS op: Boot from CD/DVD bovenaan op 1 gezet.\r\nBoot echter niet van CD maar start gewoon weer Windows XP op. (HD staat als 3e)\r\nDe CD/DVD speler doet het goed. Andere programma\'s worden normaal geinstalleerd. PC: Compaq Presario 2134.\r\nOp de FAQ\'s van Ping zag ik geen oplossing. Ook het probleem wordt niet beschreven. Jammer want ik vind het een erg leuke (en aantrekkelijke) workshop. \r\nHeeft iemand en advies. Bedankt al vast. Cyberflyer.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
van de ping website heb ik de bestanden gedownload, die op pg.26, nr.15\r\nworden besproken. Namelijk:Boot, Initrd, Isolinux.bin, isolinux.cfg, kernel en\r\nping 2.01.\r\nIk heb de cd in m\'n dvd/cd schrijver en lezer gedaan.\r\nToen heb ik de computer opgestart. Er werd toen vanaf de cd geboot, zonder dat in het bios te hoeven opgeven.\r\nIk moet er wel bij zeggen, dat ik ping 2.01 nog niet op de cd had staan en\r\nweet dus niet of na de cd-boot ping 2.01 wordt geaktiveerd.\r\nIk heb de cd ook in een andere computer gedaan en gestart, maar daar\r\nwilde de computer niet van de cd booten.\r\nOok niet, wanneer ik in het bootmenu koos voor cd/dvd boot.\r\nHet geldt dus niet voor elke pc, ook niet als er een mogelijkheid in de bios\r\nbestaat om van cd/dvd op te starten.\r\nHet bestand isolinux.cfg kan van de website van Ping gedownload worden,\r\nmakkelijker, dan wanneer in het kladblocbestand, pg.26, nr.15, 2008, regels\r\ner van ingetypt moet worden en dan het bestand als isolinux.cfg op te slaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...