Ga naar inhoud

Asp.net

Aanbevolen berichten

Hallo leden,\r\n\r\nIk zou graag eens een begin willen leggen aan ASP.NET, helaas kan ik door de bomen het bos niet meer zien, en ik heb dus ook werkelijk geen idee waar ik moet beginnen.\r\n\r\nIk heb de Microsoft Visual Web Developer 2008 Express Edition geinstalleerd op mijn systeem, zoals iemand me dat ook aanrade, maar ik heb dus werkelijk geen idee hoe en wat.\r\n\r\nIk kan dan wel een tutorial zoeken, maar ik heb ergens gelezen (bij W3CSchools), dat ASP.NET gebruik kan maken van 3 talen, waaronder C#, welke een taal is voor het maken van programma\'s / applicaties. Van deze taal heb ik ook geen kaas gegeten, dus ik zit nog aan het absolute begin.\r\n\r\nZoals ik dus al zei weet ik echt niet hoe en wat te beginnen, maar ik wil de taal wel graag leren, weet iemand een goede tutorial, of heeft iemand nog een goed boek wat me op weg kan helpen, graag, alle reacties zijn welkom.\r\n\r\nAlvast bedankt ;)
Link naar reactie
[QUOTE=Josti;397828]Het is handiger om eerst andere webtalen te leren, te beginnen met HTML, daarna CSS, daarna PHP(en MySQL) en dan nog VisualBasic.NET[/QUOTE]\r\n\r\nDat laatste in echt onzin. Je hebt gelijk in het feit dat het slimmer is om eerst HTML te leren. CSS is niet nodig om ASP.NET te leren, dat is een luxe design taal. PHP en SQL moet je helemaal niet eerst leren dat raad jij aan omdat je dat zelf ook probeert te schrijven. \r\n\r\nIk ben van HTML naar ASP gegaan en ben mezelf nu ASP.NET aan het aanleren en dat gaat prima. Ik denk dat het ook wel mogelijk is als je gelijk van HTML naar ASP.NET gaat, je zal er dan alleen iets langer over doen. \r\n\r\nDat VisualBasic.NET is ook niet nodig, omdat er in ASP.NET een heleboel visualbasic zit.\r\n\r\nConclusie: Je kan nu al HTML dus begin nu gelijk met ASP.NET.
Link naar reactie
[QUOTE=Gsedb;397955]Dat laatste in echt onzin. Je hebt gelijk in het feit dat het slimmer is om eerst HTML te leren. CSS is niet nodig om ASP.NET te leren, dat is een luxe design taal. PHP en SQL moet je helemaal niet eerst leren dat raad jij aan omdat je dat zelf ook probeert te schrijven. \r\n\r\nIk ben van HTML naar ASP gegaan en ben mezelf nu ASP.NET aan het aanleren en dat gaat prima. Ik denk dat het ook wel mogelijk is als je gelijk van HTML naar ASP.NET gaat, je zal er dan alleen iets langer over doen. \r\n\r\nDat VisualBasic.NET is ook niet nodig, omdat er in ASP.NET een heleboel visualbasic zit.\r\n\r\nConclusie: Je kan nu al HTML dus begin nu gelijk met ASP.NET.[/QUOTE]\r\n\r\nHoe kan ik het beste beginnen, omdat mij aangeraden is om in ASP.NET gebruik te maken van C#, en daar ben ik ook nog volledig onbekend in, dus ik moet echt iets hebben wat me vanaf het begin begeleid...
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik bedoelde met CSS dat je de site beter kunt opmaken, of je maakt alleen applicaties en met PHP en SQL heb je al meteen meer ervaring met server side en dat zijn makkelijker talen dan ASP.NET als ik het zelf bekijk. De VisualBasic.NET werd vaak aangeraden door veel mensen dus dat leek me ook handig.\nIk kan daar fout in zijn, hoor! Niet teveel ervaring ermee.
Link naar reactie
SQL staat voor Structured Query Language, dus het is weldegelijk een taal. In dit geval een bepaalde manier van communiceren met een database.\r\n\r\nPHP en ASP maken beide gebruik van SQL om te communiceren met de meest gebruikte typen databases. Dus dat maakt geen verschil.\r\n\r\nAls je vanaf nul moet beginnen denk ik dat PHP en ASP beiden net zo makkelijk te leren zijn. Als je al hebt leren werken met een van beiden, dan lijkt het me redelijk overbodig om je bezig te houden met de andere. Verreweg de meeste doelen kun je met beide talen bereiken, dus dan is eentje meer dan genoeg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...