Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Delen Geplaatst: 19 juli 2008 Hallo ik op ook internet van Telfort en heb vraagje over snelheid.\r\nVolgens website van Telfort zou snelheid ongeveer 19 moeten zijn.\r\nAls ik test doe op speedtest.net geeft deze site 14 aan.\r\nIn Zyxel modem (basis) staat 16.\r\nWelke meet juist. \r\nOf moet ik iets aan de instellingen veranderen in modem?\r\n\r\nVolgens mij woon ik +/- 1 km van centrale.\r\nOp een vierde etage van flat uit 1965. Geeft dat zoveel verlies van 19 naar 14 of 16? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2008 Met ADSL scheelt het idd met de afstand, het ligt dan ook evengoed nog (bij speedtest.net) wat er nog gebeurd, de ene keer geeft de test iets anders aan dan de andere keer dus kan je nooit zeker zijn.\nEr zijn programma\'s die zorgen dat internet met elke keer opstart 0.5% sneller is, maar dat heeft ook een limiet en het kost veel geld. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2008 [QUOTE=sipjohn;397664]Hallo ik op ook internet van Telfort en heb vraagje over snelheid.\r\nVolgens website van Telfort zou snelheid ongeveer 19 moeten zijn.\r\nAls ik test doe op speedtest.net geeft deze site 14 aan.\r\nIn Zyxel modem (basis) staat 16.\r\nWelke meet juist. \r\nOf moet ik iets aan de instellingen veranderen in modem?\r\n\r\nVolgens mij woon ik +/- 1 km van centrale.\r\nOp een vierde etage van flat uit 1965. Geeft dat zoveel verlies van 19 naar 14 of 16?[/QUOTE]\r\n\r\nZowel speedtest.nl en speedtest.net zijn NIET betrouwbaar.\r\n\r\nWat je eerst moet doen, is in het menu van jouw modem kijken op welke snelheid het modem intraint met de ADSL-centrale.\r\n\r\nDe waarden die je daar ziet staan geven aan wat jouw maximale haalbare verbinding is.\r\n\r\n19Mbit op ongeveer 1KM afstand zou trouwens HEEL HOOG zijn hoor, ik ben bang dat eerder 18Mbit jouw max zal zijn en dan nog alleen als de rest (kwaliteit van het koper, splitter, afstand modem-ISRA punt, type modem) allemaal optimaal is... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2008 De enige waarden welke ik in modem kan vinden zijn +/- 16400 / 1030.\r\nOf dit \"intrain\"-snelhied betreft weet ik niet. Het woord intrain staat er volgens mij niet bij. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2008 [QUOTE=sipjohn;398201]De enige waarden welke ik in modem kan vinden zijn +/- 16400 / 1030.\r\nOf dit \"intrain\"-snelhied betreft weet ik niet. Het woord intrain staat er volgens mij niet bij.[/QUOTE]\r\n\r\nDat woord zal er ook niet bij staan hoor.... Ik vermoed dat dit inderdaad de waarden zijn die de centrale aan jouw modem doorgeeft, dus jouw maximale up- en downloadsnelheid.\r\nGeen verkeerde waarden hoor, voor die afstand tot jouw centrale zijn deze waarden heel netjes. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2008 Iemand ervaring met deze: [URL=\"http://speedtest.bbned.nl/\"]http://speedtest.bbned.nl/[/URL] ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2008 [QUOTE=Pimmie;398301]Iemand ervaring met deze: [URL=\"http://speedtest.bbned.nl/\"]http://speedtest.bbned.nl/[/URL] ?[/QUOTE]\r\n\r\nZojuist even getest:\r\n\r\nKlik ik op START SPEEDTEST, dan is deze niet betrouwbaar.\r\nDe 4 testen die ik deed kwamen tussen de 8,8Mbit en 10,5Mbit uit\r\n\r\nklik ik op DOWNLOAD 100MB, dan geeft deze wel een betrouwbaar beeld, alle 4 testen kwam ik op 1,69MB (ongeveer 16Mbit) downloadsnelheid uit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2008 Ik gebruik Speed Connect Connection Tester.\nHeb de indruk, dat de testresultaten vrij realistisch zijn :\n\n[url]http://www.snapfiles.com/reviews/speedconnect-connection-tester/speedcontest.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2008 [QUOTE=ricky1;398319]Ik gebruik Speed Connect Connection Tester.\r\nHeb de indruk, dat de testresultaten vrij realistisch zijn :\r\n\r\n[url]http://www.snapfiles.com/reviews/speedconnect-connection-tester/speedcontest.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nIk heb het programma even gedownload en 5 testen uitgevoerd, maar ook die programma is niet nauwkeurig hoor....\r\nDe testen wezen snelheden uit van tissen de 1,2 en 1,4 Mbit.\r\nDedaadwerkelijk snelheid die ik haal is 1,69Mbit constant.\r\n\r\nIk vind het trouwens sowieso onzin om een programma te downloaden en te moeten installeren om de downloadsnelheid te meten, deze kan je gewoon meten door iets te downloaden van een snelle (FTP) server. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2008 [QUOTE=qpc;398305]Zojuist even getest:\r\n\r\nKlik ik op START SPEEDTEST, dan is deze niet betrouwbaar.\r\nDe 4 testen die ik deed kwamen tussen de 8,8Mbit en 10,5Mbit uit\r\n\r\nklik ik op DOWNLOAD 100MB, dan geeft deze wel een betrouwbaar beeld, alle 4 testen kwam ik op 1,69MB (ongeveer 16Mbit) downloadsnelheid uit.[/QUOTE]\r\nAh oke, bij mij klopt het beide...\r\nSpeedtest zit rond de 3,27MB/sec oftewel 26,17Mbps\r\nEn downloaden van 100MB is 3,3 MB/sec.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2008 deze is ook niet slecht, is zelfs sneller dan die in Belgie.\r\n[url]http://www.fiberupdate.nl/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2008 [QUOTE=Pimmie;398543]Ah oke, bij mij klopt het beide...\r\nSpeedtest zit rond de 3,27MB/sec oftewel 26,17Mbps\r\nEn downloaden van 100MB is 3,3 MB/sec..[/QUOTE]\r\n\r\nHet lijkt er dus op dat hoe hoger de verbindingssnelheid, des te onnauwkeurig dit programma wordt. Ben ik al vaker tegen gekomen bij dit soot programma\'s Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2008 [QUOTE=cambell7;398615]deze is ook niet slecht, is zelfs sneller dan die in Belgie.\r\n[url]http://www.fiberupdate.nl/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin[/url][/QUOTE]\r\n\r\nPerfecte site!\r\n\r\nHeb er effe gauw een paar getest (100MB) en die kwamen allemaal op mijn juiste snelheid uit.\r\nIk raad je aan om deze link te plaatsen in dit forum onder \'SURFTIP\', hier hebben veel mensen wat aan..... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2008 [QUOTE=qpc;398651]Het lijkt er dus op dat hoe hoger de verbindingssnelheid, des te onnauwkeurig dit programma wordt. Ben ik al vaker tegen gekomen bij dit soot programma\'s[/QUOTE]\r\nHoezo \"lijkt\" dat erop dan?\r\nVerklaar je nader!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2008 [QUOTE=Pimmie;398784]Hoezo \"lijkt\" dat erop dan?\r\nVerklaar je nader!![/QUOTE]\r\n\r\nNou, door het feit dat het programma bij jou met jouw lagere snelheid wel een relatief betrouwbare meting geeft en bij mij met mijn hogere snelheid dus behoorlijk afwijkt van de werkelijkheid. Dit kom ik bij dit soort speedmeters heel vaak tegen en ook bij websites die dit soort snelheidsvergelijkingen doen, zoals onderandere speedtest. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2008 [QUOTE=qpc;398795]Nou, door het feit dat het programma bij jou met jouw lagere snelheid wel een relatief betrouwbare meting geeft en bij mij met mijn hogere snelheid dus behoorlijk afwijkt van de werkelijkheid. Dit kom ik bij dit soort speedmeters heel vaak tegen en ook bij websites die dit soort snelheidsvergelijkingen doen, zoals onderandere speedtest.[/QUOTE]\r\n\r\nTuurlijk heb ik een lagere snelheid.. zit op het dubbele wat jij hebt man! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2008 [QUOTE=Pimmie;398852]Tuurlijk heb ik een lagere snelheid.. zit op het dubbele wat jij hebt man![/QUOTE]\r\n\r\nIk heb met een half oog gelezen, ik las dat je een 3Mbit lijn had......\r\nIn dit geval kan ik niet verklaren waarom dat programma bij jou goede waarden geeft.\r\nMisschien zit het verschil in het programma dat deze beter kan meten met kabel dan met ADSL.\r\nHeb zojuist weer de test gedaan, wederom een instabiele test met tussen de testen een verschil van 4Mbit, oftwel 25% van mijn daadwerkelijke snelheid. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2008 [QUOTE=qpc;398888]Ik heb met een half oog gelezen, ik las dat je een 3Mbit lijn had......\r\nIn dit geval kan ik niet verklaren waarom dat programma bij jou goede waarden geeft.\r\nMisschien zit het verschil in het programma dat deze beter kan meten met kabel dan met ADSL.\r\nHeb zojuist weer de test gedaan, wederom een instabiele test met tussen de testen een verschil van 4Mbit, oftwel 25% van mijn daadwerkelijke snelheid.[/QUOTE]\r\nKan het ook niet verklaren voor je, ik zit hier vanaf begin dit jaar op glasvezel (onsbrabantnet), en het bevalt zeer goed!\r\nZeker de bandbreedte, heb de tests ook uitgevoerd als de 2 kids online aan het gamen waren.. en dan is ie nog steeds razend snel! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2008 [QUOTE=Pimmie;399280]Kan het ook niet verklaren voor je, ik zit hier vanaf begin dit jaar op glasvezel (onsbrabantnet), en het bevalt zeer goed!\r\nZeker de bandbreedte, heb de tests ook uitgevoerd als de 2 kids online aan het gamen waren.. en dan is ie nog steeds razend snel![/QUOTE]\r\n\r\n.... ik ben jaloers op je.....;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2008 [QUOTE=qpc;399308].... ik ben jaloers op je.....;)[/QUOTE]\r\nHoeft niet hoor! :o\r\nBen overigens blij dat we van UPC af zijn..... maar dat terzijde... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen