Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Delen Geplaatst: 19 juli 2008 Ik heb een printer de HP 2100,ik krijg hem niet in vista geinstallerd,hij komt met de melding,kan niet installeren met dit besturingssysteem,weet iemand hier een oplossing voor\r\nVR Dank Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2008 Je kan even bij hp kijken of ze daar de drivers hebben voor de printer.\n[URL=\"http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_pagetype=s-002&h_lang=nl&h_cc=nl&h_product=236252&h_client=S-A-R3868-1&h_page=hpcom&lang=nl&cc=nl\"]hier[/URL] staat de pagina even op je printer naam zoeken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2008 [QUOTE=Freek70;397552]Ik heb een printer de HP 2100,ik krijg hem niet in vista geinstallerd,hij komt met de melding,kan niet installeren met dit besturingssysteem,weet iemand hier een oplossing voor\r\nVR Dank[/QUOTE]\r\n\r\nIs het een HP PSC2100 of een LaserJet 2100?\r\nDeze worden namelijk gewoon ondersteund door Vista hoor...\r\n\r\nIk denk dat je hem probeert te installeren met de cd die voor XP bedoelt is en dat gaat niet lukken.\r\n\r\nGewoon printer aansluiten en Vista zelf laten zoeken.\r\nLukt dat niet, dan naar het configuratiescherm gaan, daar op PRINTERS klikken en dan op PRINTER TOEVOEGEN\r\nIn de lijst die dan verschijnt in de linker kolom op HP klikken, in de rechter kolom jouw model selecteren en dan doorgaan....\r\nKlaar.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2008 [QUOTE=qpc;397730]In de lijst die dan verschijnt in de linker kolom op HP klikken, in de rechter kolom jouw model selecteren en dan doorgaan....[/QUOTE]\r\n\r\nAls Vista de printer niet automatisch herkent, dan zal het betreffende model ook niet in die lijst voorkomen, omdat Vista de drivers niet aan boord heeft. Dus even drivers van de website van HP downloaden.\r\n\r\nVoor de all-in-one deskjet F2100 [url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=en&cc=nl&dlc=nl&product=3235678&lang=nl#[/url]\r\nIk zou zelf de \'basic driver\' kiezen.\r\n\r\nVoor de laserjet: [url]http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=nl&prodNameId=14914&prodTypeId=18972&prodSeriesId=25469&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=2093[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2008 Ik ga het zo meteen proberen of ik mijn printer geinstalleerd krijg zo als je het zegt.\r\nVriendelijk bedankt\r\nFreek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2008 [QUOTE]Als Vista de printer niet automatisch herkent, dan zal het betreffende model ook niet in die lijst voorkomen, omdat Vista de drivers niet aan boord heeft. Dus even drivers van de website van HP downloaden.[/QUOTE]\r\n\r\nNee, dat is niet waar, als de printer niet aan een USB kabel is bevestigd, dan zal je zelf aan moeten geven welke printer je op de LPT-poort wil gaan gebruiken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2008 moet je met het aansluiten van de usb kabel niet wachten , tot hij er om vraagt . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2008 [QUOTE=tjoekse;397870]moet je met het aansluiten van de usb kabel niet wachten , tot hij er om vraagt .[/QUOTE]\r\n\r\nAlleen als je drivers installeert vanaf een Vista cd.\r\nHeb je geen Vista cd, dan kan je gewoon de kabel er in stoppen en hopen dat de installatie vanzelf gaat. Zo niet, dan moet je drivers zoeken op de site van de fabrikant of Vista deze via internet laten zoeken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2008 [QUOTE=qpc;397838]Nee, dat is niet waar, als de printer niet aan een USB kabel is bevestigd, dan zal je zelf aan moeten geven welke printer je op de LPT-poort wil gaan gebruiken.[/QUOTE]\r\nMijn HP 815 werd onder XP zonder meer herkend toen ik hem aansloot op de parallele poort. Het verbaasde me nog dat ik gelijk kon printen nadat ik \'t ding aangesloten had.\r\n\r\nScanner op usb was echter een ramp. XP had geen drivers aan boord, en HP had er geen voor XP. Heb het zaakje nu onder win2000 drivers aan de praat gekregen. Hapert af en toe, maar weggooien kan altijd nog. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2008 [QUOTE=FooBar;397895]Mijn HP 815 werd onder XP zonder meer herkend toen ik hem aansloot op de parallele poort. Het verbaasde me nog dat ik gelijk kon printen nadat ik \'t ding aangesloten had.\r\n\r\nScanner op usb was echter een ramp. XP had geen drivers aan boord, en HP had er geen voor XP. Heb het zaakje nu onder win2000 drivers aan de praat gekregen. Hapert af en toe, maar weggooien kan altijd nog.[/QUOTE]\r\n\r\nHP 815C? Bestaan die nog? Ik heb er al jaaaaren geen meer gezien.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2008 Ik heb geprobeerd wat jullie allemaal voor advies gaven maar lukt niet.\r\nFreek 70 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2008 heb deze wel gevonden , maar staat geen vista bij\n[ATTACH]12657[/ATTACH] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2008 [QUOTE=Freek70;397926]Ik heb geprobeerd wat jullie allemaal voor advies gaven maar lukt niet.[/QUOTE]\r\nWat jammer voor je.\r\n\r\nJe hebt echter nog steeds niet verteld welke printer je nu precies hebt. De deskjet of de laserjet?\r\nDaarnaast is er bij beide printers ook nog sprake van sub-typenummering. Dat kan ook nog van belang zijn.\r\n\r\n[QUOTE]HP 815C? Bestaan die nog? Ik heb er al jaaaaren geen meer gezien.... [/QUOTE]\r\nNieuw niet meer denk ik. Uitgestorven zijn ze ook nog niet helemaal dus ;) Hij doet \'t nog prima, dus ik zie niet in waarom er een nieuwe moet komen. Inkt wordt ook nog steeds verkocht. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2008 [QUOTE]Nieuw niet meer denk ik. Uitgestorven zijn ze ook nog niet helemaal dus ;) Hij doet \'t nog prima, dus ik zie niet in waarom er een nieuwe moet komen. Inkt wordt ook nog steeds verkocht.[/QUOTE]\r\n\r\nBij gemiddeld printen met zo\'n ding ben je jaarlijks meer aan inkt kwijt dan het kost om een nieuwe printer te kopen die dan ook nog eens mooier, sneller en zuiniger print. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2008 de fabr kant van hp printer hp psc 2100 heeft geen driver voor vista.\r\nEn zoals jullie zeggen lukt het mij niet\r\nGroet Freek 70 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2008 [QUOTE=Freek70;398323]de fabr kant van hp printer hp psc 2100 heeft geen driver voor vista.\r\nEn zoals jullie zeggen lukt het mij niet\r\nGroet Freek 70[/QUOTE]\r\n\r\nDan houdt het inderdaad op...... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2008 Heb je deze al eens geprobeerd: HP Printing Diagnostic Utility\r\nJe kan h\'m vinden op de HP site:\r\n\r\n[url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=mp-56143-2&lc=en&cc=us&dlc=en&product=91430&os=2093&lang=en[/url]\r\n\r\nIk hoop dat ik de link juist erin gezet heb.....Hier geeft heyt ook aan dat de drivers voor je printer al in Vista zitten. Misschien al je printers die je geprobeerd hebt te installeren eruit gooien. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2008 Heb je al eens geprobeerd het setup programma van de driver voor XP met de hand te starten met daarvóór eerst een rechtsklik op het bestand, en de compatibiliteits modus voor XP (een tab onder \"[I]Eigenschappen[/I]\") in te stellen ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2008 [QUOTE=erikdenhouter;398988]Heb je al eens geprobeerd het setup programma van de driver voor XP met de hand te starten met daarvóór eerst een rechtsklik op het bestand, en de compatibiliteits modus voor XP (een tab onder \"[I]Eigenschappen[/I]\") in te stellen ?[/QUOTE]\r\n\r\nJe kan het installatie-programma wel in comp. mode starten, maar daarmee wordt de driver nog niet compatible voor Vista..... :confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2008 [QUOTE=qpc;398994]Je kan het installatie-programma wel in comp. mode starten, maar daarmee wordt de driver nog niet compatible voor Vista..... :confused:[/QUOTE]\r\nMaar het installatie-programma meldt (naar ik aanneem) de foutmelding. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen