Anoniem2 Geplaatst: 18 juli 2008 Delen Geplaatst: 18 juli 2008 Kan ik de batterij van het BIOS vernieuwen als de computer aan is?\r\nIk ben namelijk bang dat als ik de batt. eruit haal ik alle BIOS instelleingen opnieuw moet instellen, of vergis ik mij daarin. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2008 Lijkt me niet verstandig ... tenzij je van spanning houdt. :mrgreen:\r\n\r\nJe kunt ook de instellingen per BIOS scherm die afwijken van de defaultwaarden even ergens noteren (of maak foto\'s van elk BIOS scherm als je een digitale camera hebt). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2008 Daar vergist u zich in ;-) Als de computer aanstaat kunt u een schok krijgen van misschien wel 500watt (ligt aan uw voeding). De instellingen zijn meestal opgeslagen in een klein chipje dus daarover hoeft u zich ook geen zorgen om te maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2008 Bijna gelijke post, obi-wan-kenobi. Maar dat is ook handig voor de zekerheid! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2008 [QUOTE=Ruud H.;397358]Kan ik de batterij van het BIOS vernieuwen als de computer aan is?\r\nIk ben namelijk bang dat als ik de batt. eruit haal ik alle BIOS instelleingen opnieuw moet instellen, of vergis ik mij daarin.[/QUOTE]\r\n\r\nLees dit eerst even: [url]http://www.vetvrij.com/phpBB3/viewtopic.php?t=2322[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2008 Het zal voor je komputer gevaarlijker zijn dan voor je zelf.\nDus gewoon uitzetten ,dat ding !!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2008 Wat ik me af vraag is, waarom de baterij vervangen, is er iets mis? ik heb het nog nooit hoeven vervangen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2008 [QUOTE=Bigster;397389]Wat ik me af vraag is, waarom de baterij vervangen, is er iets mis? ik heb het nog nooit hoeven vervangen.[/QUOTE]\r\n\r\nDe batterij spanning is nu ongeveer 2.6 Volt (was 3 Volt) en ik er niet op zit te wachten dat ik alle instellingen opnieuw instellen moet.\r\n\r\nIs wel grappig welke reacties er op mijn vraag komen. De spanning in de kast komt niet boven de 24 Volt. De omvormer is een gesloten kast waar je niet zomaar bij kunt komen.\r\n\r\nIk vind het wel goed dat de mensen waarschuwen voor een mogelijke schok. (li)\r\n\r\nBedankt voor de info en ik ga maar eens foto\'s maken van mijn BIOS scherm. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2008 [QUOTE=Ruud H.;397456]Ik vind het wel goed dat de mensen waarschuwen voor een mogelijke schok.[/QUOTE]Ik waarschuwde trouwens niet zozeer voor een optater die je zelf kunt krijgen door die actie, maar een optater die het moederbord kan krijgen ... dergelijke apparatuur kan daar gevoelig voor zijn! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2008 Zolang je de stekker in het stopcontact laat zitten, zal de BIOS niet resetten, ook niet als je de batterij verwijderd.\r\nDus gewoon pc afsluiten, stekker in het stopcontact laten zitten en dan de batterij verwijderen en vervangen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2008 Oké, ik weet genoeg.\r\nMag wat mij betreft een slot op. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen