Ga naar inhoud

Javascript in-text links

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb op mijn site ([url]www.icer.nl[/url]) een computerwoordenboek en een gadget dat je op je website kunt plaatsen. Ik wil er echter nog een functie aan toevoegen, namelijk dat op een willekeurige pagina naar woorden uit mijn woordenboek wordt gezocht, waarbij de gevonden woorden opgezet worden in links. Hierbij komt er een soort schermpje (popup over de tekst heen zeg maar) tevoorschijn met de uitleg erbij.\r\n\r\nIk ben al een heel eind, maar het grote probleem is dat ik van de gevonden tekst wil controleren of ze niet onderdeel zijn van de tekst die al bij een andere link hoort of dat het woord middenin de parameter van een andere tag staat. Ik had het idee om alle tags op te zoeken en te vervangen door plaatshouders, de woorden op te zoeken, vervangen, en de plaatshouders weer terug om te zetten. Dit werkt alleen niet zo lekker, en hier en daar vervangen de links de links naar andere woorden, bijvoorbeeld processor en microprocessor.\r\n\r\nWeet iemand toevallig een functie/structuur in javascript om dit makkelijk op te lossen? Ik weet dat er in-text advertising bestaat, maar ik kan maar niet wijs worden uit de bijbehorende scripts.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...