Ga naar inhoud

Windows 98 krijg ik niet goed werkend

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal\r\n\r\nIk heb eigenlijk geen discussie,maar eerder een paar dringende vragen aan jullie.\r\n\r\nIk heb twee computers staan voor mijn kinderen en daar zit win 98se op maar een hele boel dingen doen het helemaal niet meer hoe krijg ik dat opgelost?\r\nInternet werkt niet zoals het hoort,msnnen kan niet meer,dvd\'s kan ik niet afspelen omdat het systeem de players helemaal niet ziet.\r\n\r\nHelp me en mijn kinderen als dat kan,ze zijn diep en diep verdrietig hahahaha:(|-)
Link naar reactie
Ten eerste: het forum staat vol met alleen maar vragen ;-) \n\nAls je Windows net overnieuw hebt geinstalleerd kan het zijn dat er bij de aanschaf van de computer er al drivers waren geinstalleerd die niet bij Windows standaard horen.\nJe zult eerst alle hardware moeten uitzoeken bij naam en dan alle drivers ervoor downloaden ([URL=\"http://www.driverguide.com/\"]http://www.driverguide.com[/URL] handige site, alleen een limiet aan downloads)\nJe hoeft geen nieuwe driver te zoeken voor de dingen die wel goed werken en voor het moederbord.
Link naar reactie
[QUOTE]Internet werkt niet zoals het hoort,msnnen kan niet meer,dvd\'s kan ik niet afspelen omdat het systeem de players helemaal niet ziet.[/QUOTE]\r\nIk heb eerder de indruk,dat het een oude installatie betreft.\r\n\r\nGeef eens wat meer info.\r\n\r\nWat is er met het internet mis,krijg je foutmeldingen?\r\n\r\nMet msn werk ik nooit,dus daar weet ik niets van,kun je dat niet opnieuw installeren?\r\n\r\nMaak de installatie van de players (ik neem aan dat je de CD\\DVD-drives bedoeld) in apparaatbeheer ongadaan en start de PC opnieuw op.\r\n\r\nNu worden de players autom. opnieuw geïnstalleerd.\r\n\r\nMocht je besluiten om Win 98 er opnieuw op te gaan zetten,dat werkt vaak sneller dan te proberen alle problemen op te lossen,sla dan eerst de drivers op met b.v. Double Driver.\r\n\r\n[url]http://download.chip.eu/en/Double-Driver-1.0_138645.html[/url]\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Het gaat om de se van windows 98\r\n\r\nIk krijg wel alles geinstaleerd,maar msn krijg ik niet werkend want daar moet ik updates voor uitvoeren en die zijn niet meer beschikbaar sinds 2006.\r\nXplorer doet het ook niet goed want ook daar krijg ik foutmeldingen dat ik moet updaten,ik heb daar voor contact gehad met een medewerken van microsoft,dat updaten niet meer gaat????\r\n\r\nDat met die cd/dvd drives heb ik nog niet geprobeerd,ik zal er snel weer een keer aan gaan beginnen om ze toch goed werkend te krijgen voor de kinderen
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[QUOTE=Jeroen Schoordijk;398313]Het gaat om de se van windows 98\n\nIk krijg wel alles geinstaleerd,maar msn krijg ik niet werkend want daar moet ik updates voor uitvoeren en die zijn niet meer beschikbaar sinds 2006.\nXplorer doet het ook niet goed want ook daar krijg ik foutmeldingen dat ik moet updaten,ik heb daar voor contact gehad met een medewerken van microsoft,dat updaten niet meer gaat????[/QUOTE]\nVia Windows Update op je Windows 98SE systeem kan je (met een legale versie) gewoon alle beschikbare updates van de MS site halen.\nDe updates zijn gewoon beschikbaar, en zullen dat ook wel blijven, maar er komen [I]geen nieuwe [/I]meer uit. Windows 98 is uitgerangeerd wat dat betreft, er wordt niet meer aan gesleuteld.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo daar ben ik weer na een tijdje\r\n\r\nIk heb veel dingen gelukkig aan de praat gekregen en veel dingen doen het gelukkig op pc van mijn zoon,met win 98se.\r\nÉén ding wil alleen nog niet lukken en dat is dat de pc nog steeds de brander niet herkend als brander en de dvdrom ook niet ziet als dvd speler maar beiden als gewoon standaard cdrom station.\r\nIn apparaat beheer staat ook cdrom en las k op het plusje druk daar staan dan wel alle gegevens goed,maar als ik dan naar de stuurprgramma\'s ga kijken word daar weer aangegeven \'\'standaard\'\' cdrom station en geen rdrw of dvdrom station,daardoor kan ik dus ook geen cd\'s,data branden en ook geen dvd\'s afspalen.\r\nHoe krijg ik dit in hemelsnaam opgelost????????
Link naar reactie
Bij mijn weten dien je daarvoor een driver te hebben van de fabrikant van de dvd device.\r\n\r\nEn voor DVD\'s te bekijken dien je ook of een progje daarvoor te hebben of de juiste codecs.\r\n\r\nEn idd, waarom geen XP, die kun je net zo laten draaien als 98 als je alle toeters en bellen eraf gooit.\r\n\r\nIk kan hem prima laten draaien op een Pll 350 met 128 mb.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;406848]Bij mijn weten dien je daarvoor een driver te hebben van de fabrikant van de dvd device.\n\nEn voor DVD\'s te bekijken dien je ook of een progje daarvoor te hebben of de juiste codecs.[/QUOTE]\nIk moest ook even nadenken, maar ik denk dat je bedoelt dat er drivers nodig zijn voor het CD-rom apparaat wanneer je in puur MS-dos (real time) wil werken.\n\nAls het als CDrom station goed werkt, dan kan je eerst proberen een brander programma te installeren, en eens kijken of die het station dan herkent.\n\nWaar je in ieder geval niet op hoeft te rekenen is dat je direkt vanuit de Verkenner kan branden, want dat is een functie die pas vanaf XP beschikbaar kwam. Alles zal vanuit een brand-programma (zoals Nero) gedaan moeten worden.\n\nHier heb je wel een brandprogramma welke gratis is én Windows 98SE ondersteunt... (hiep hoi)\n[url]http://www.brothersoft.com/cdburnerxp-pro-74613.html[/url]\n\n(let even op, cdburnerxp-pro is anders dan cdburnerxp wat betreft versies en ondersteunde OS\nMocht je problemen met die versie hebben, neem dan een oudere, b.v. Versie 3\n[url]http://rbytes.net/software/cdburnerxp-pro-review/[/url]\nPersoonlijk zou ik die (v.3) als eerste proberen, want er zijn tegenstrijdige berichten of de eerste (v.4) Windows 98 ondersteunt )\n\nHier een lijst met meerdere brandprogjes (meestal gratis) maar of Windows 98 nog bediend wordt is zoeken:\n[url]http://blog.miawork.com/?p=380[/url]
Link naar reactie
Hallo lange pier\r\nIk snap jou heel erg goed en ja ik zou er zo xp op gooien als dat zou kunnen maar het gaat bij mij om een petium 2 die ik op de kop heb weten te tikken voor mijn zoon,dus xp is uitgesloten.\r\nOok heb ik al de site gekeken van Creative en er zijn drivers beschikbaar voor de brander en ook niet voor de dvd rom.\r\nIk weet niet of je me hier antwoord op kan geven,maar het gaat om een petium 2 van dell en ik heb ooit wel eens gehoord dat het moeilijk word om daar zelf dingen op te krijgen alleen die dell ondersteund.\r\nIk heb werkelijk alle codecs en players geprobeerd,maar de pc ziet gewoonweg de dvd niet als dvd en de brander niet als brander
Link naar reactie
[QUOTE=Jeroen Schoordijk;407533]Hallo lange pier\r\nIk snap jou heel erg goed en ja ik zou er zo xp op gooien als dat zou kunnen maar het gaat bij mij om een petium 2 die ik op de kop heb weten te tikken voor mijn zoon,dus xp is uitgesloten.\r\nOok heb ik al de site gekeken van Creative en er zijn drivers beschikbaar voor de brander en ook niet voor de dvd rom.\r\nIk weet niet of je me hier antwoord op kan geven,maar het gaat om een petium 2 van dell en ik heb ooit wel eens gehoord dat het moeilijk word om daar zelf dingen op te krijgen alleen die dell ondersteund.\r\nIk heb werkelijk alle codecs en players geprobeerd,maar de pc ziet gewoonweg de dvd niet als dvd en de brander niet als brander[/QUOTE]\r\n\r\nIk bedoelde ook een Pll 350, heb het even veranderd, je kunt het natuurlijk altijd proberen, en welk type Dell is het?\r\n\r\nOverigens heeft @Erik gelijk, er zijn geen aparte drivers voor 98 en een dvd station.\r\n\r\nWel heb je de aspi drivers denkelijk nog nodig.\r\n[url]http://download.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi_v472a2.exe[/url]
Link naar reactie
Hallo ericdenhouter\r\n\r\nIk heb op de pc nero geinstaleerd en als ik van nero het progje van de speedtest doe dan ziet hij wel de dvdrom en de brander als de brander,maar als ik wil gaan branden dan ziet hij ze weer niet en dat is dus ook met afspelen.\r\nHet probleem is gewoon dat de pc de dvd niet ziet als dvdrom,maar als standaard cdromstation en de brander dito,dus niet als brander maar als standaard cdrom station.\r\nZal ik het nu even heel erg duidelijk uitleggen wat ik zie in de pc van mijn zoon.\r\n\r\nIn de bios heb ik de secondary op auto staan zodat de pc ze automatisch zou moeten herkennen.\r\nAls ik bij apparaatbeheer kijk,daar zie ik in de lijst van hardware cdroms staan,dus ook niet dvd/cdrom stations,zoals het hoort toch?\r\nKijk ik na het opnieuw opstarten weer in de bios,geeft hij bij de secondary cdrom aan bij beiden en dus niet de namen van de geinstaleerde apparaten,dus ziet ze daar al niet als brander en dvd,want daar moet hij ze al zien toch?\r\nAls ik dan op he plusje druk dat naast cdroms staat,dan geeft hij de geinstaleerde roms aan,vreemd genoeg als ik dat doe zie ik wel duidelijk de namen van zowel de brander en dvdrom met de namen en typenummers.\r\nKlik ik op eigenschappen,dan geeft hij daar aan \'\'standaard\'\' cdromstation bij beide apparaten.\r\nAls ik op stuurprgramma bijwerken druk en laat zoeken,word er duidelijk aangegeven,er is geen beter stuurprgramma dan is geinstaleerd en ook niet nodig.\r\nKlik ik op deze computer op het bureaublad en zie daar alles staan zoals lokaal station c en d,daarnaast geeft hij de roms aan E en F,maar ook daar de namen weer niet.
Link naar reactie
Lange pier \r\nDe aspi driver heb ik ook al geprobeerd en het gaat om de optiplex GX1,460mhz pII128mb en hoe krijg jij in vredesnaam daar xp op geinstaleerd,want dat heb ik ook geprobeerd maar geeft hij aan dat er meer werkgeheugen nodig is om dat te instaleren?\r\nOok heb ik al gekeken op de site van dellsupport site en ook daar niks te vinden en de handleiding is engels niet dat ik geen engels kan maar goed.\r\nDe aspi driver die heb ik geinstaleerd maar ziet hij ze nog niet.
Link naar reactie
En wat vertelde de aspichk die er ook in zit?\r\n\r\n[url]ftp://ftp.us.dell.com/ide/PIIX4E.EXE[/url]\r\nInstalleer deze eens al je dat nog niet hebt gedaan.\r\n\r\nEn XP heeft maar 64 mb nodig op te installeren maar ik denk dat er een onboard videokaart op zit die een deel van het intern geheugen op snoept en dan wordt het denkelijk te weinig.\r\n\r\n[url]http://support.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?os=W98&osl=EN&catid=-1&impid=-1&servicetag=&SystemID=PLX_PNT_PNT_GXI&hidos=WW1&hidlang=en&TabIndex=[/url]\r\n\r\nHier staan overigens ook de andere drivers.
Link naar reactie
Even een toevalligheid.... Mijn oude PC staat hier nog en die heb ik even geboot, want... dat is een Dell Optiplex GX1 P[B]3[/B] 450 mHz.\nEn daar zitten twee optische stations in.... Een DVDrom speler, en een CD brander/DVDrom speler. (geen DVD brander dus)\n\nIn de BIOS staan die beide als \"[I]CD-rom device[/I]\"\n\nIn apparaatbeheer staat er één als CDrom, de andere bij zijn volle naam. \nHet zijn beide LG\'s.\n\n[ATTACH]12938[/ATTACH]\n\nEn bij \"[I]Eigenschappen[/I]\" voor beiden in Apparaatbeheer wordt net als bij jou \"[I]Standaard CD-rom station[/I]\" vermeld.\nDaar staat bij \"[I]Stuurprogramma[/I]\" voor beiden:\n\"[I]Er is geen stuurprogramma vereist of geladen..[/I].\"\n(en dan staat er wel een datum voor stuurprogramma 5-5-1999 Microsoft)\n\nIk weet niet welke Nero je hebt, maar kan het niet zijn dat die ouder is als de stations, en ze niet goed herkent ?\n\nASPI drivers heb ik nooit hoeven installeren, en de software die met de stations kwam (Nero Express 6 voor de brander en Cyberlink PowerDVD voor de DVD Player) werkten direct met de stations.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...