Anoniem2 Geplaatst: 17 juli 2008 Delen Geplaatst: 17 juli 2008 Ik heb extra ram geheugen (2 x 1G ) in mijn computer gedaan. Nu heb ik het probleem dat mijn computer spontaan reboot. Ik krijg dan het blauwe scherm met verschillende meldingen. :( Het is een computer met een dual core processor. Iemand een idee wat er aan de hand is?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2008 Er zat 2 x 256 DDR_Ram in. Heb er 2 x 1 G DDR_Ram bij gezet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2008 Kan ook zijn dat je de geheugen-modules anders moet plaatsen:\r\nvanaf de cpu:\r\nBank 1 256 MB\r\nBank 2 1 GB\r\nBank 3 256 MB\r\nBank 4 1 GB Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2008 Haal je oude geheugen er eerst uit en zet je nieuwe bankjes op hun plaats als ie dan weer reset dan is 1 van de 2 bankjes stuk.\r\n\r\nOok kan het zijn dat je inderdaad je geheugen moet plaatsen in bank 1 en 3, maar ik zal altijd eerst de grootste (1gb) in bank 1 en 3 plaatsen.\r\n\r\nTwijfel of je geheugen goed is dan kunnen goede computerzaken je bankjes testen, ga dan terug naar de zaak waar je ze gekocht hebt en maak gebruik van je garantie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2008 De grootste heb ik in 1 en 3 gezet. De kleinste in 2 en 4. \r\nInmiddels heb ik de \"oude\" geheugen modules er uit gehaald en alleen de beide nieuwe er in. Maar dit levert nogsteeds spontane reboots op met blauwe schermen waar verschilende meldingen op staan. Zal de \"oude\"geheugen modules nu eens terug plaatsen en kijken wat hij doet. \r\n\r\nindien ik dan geen spontane reboots krijg zal ik de nieuwe geheugen bankjes eens laten testen bij een computerzaak. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2008 Kost niks als je het bij de zaak laat doen waar je ze gehaald hebt, zijn ze kapot dan kan je eventueel gelijk je garantie aanspreken.\r\n\r\nNog een feit, kingston en Dane elec geheugen willen samen nog wel eens problemen bezorgen.\r\n\r\nZorg voor een goede werking dat je ze van het zelfde merk neemt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2008 Inmiddels heb ik alle genoemde opties uitgeprobeerd echter zonder succes. Ik blijf problemen ondervinden met het nieuwe geheugen. in welke bank ik ze ook zet. Met of zonder het \"oude\" geheugen. :-?\r\n\r\nIk heb inmiddels mijn \"oude\" geheugen terug geplaatst en het \'nieuwe\" geheugen verwijderd. De computer draait nu zonder problemen. Het ligt dus inderdaad aan het nieuwe geheugen. Morgen zal ik naar de computerwinkel om te laten testen of een van de geheugenbanken stuk is. \r\n\r\nBedankt voor jullie reacties tot zo ver. (Y)\r\nWordt vervolgd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2008 Neem je oude bankjes mee!/ Kan ie zien wat je hebt en de goede geven Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2008 Heb de geheugen bankjes terug gebracht en twee nieuw gekregen. Het geheugen blijkt wel het goede te zijn. Een van de banken was waarschijnlijk kapot. Tot op heden heb ik geen problemen meer gehad. \r\n\r\nHeb van de winkel nog wel een tip gekregen. Het blijkt dat als je gebruik maakt van een pc met dual core, de de geheugen banken er 1 voor 1 in kan zetten. Zo kan je de banken testen. ( weer wat geleerd. ) :rolleyes:\r\n\r\nVerder is inderdaad van belang, wat KaleKopHaagenees ook al schreef, dat je het grootste geheugen in bank 1 en 3 zet en het kleinste geheugen in 2 en 4.\r\n\r\nIedereen hartelijk dank voor zijn/haar input. (Y) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen