Ga naar inhoud

Oud geen draadloos verbinding met laptop-probleem in nieuw jasje.

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nMijn probleem lijkt natuurlijk op eerder geplaatste problemen, maar ik kom er niet uit. Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn. Ik heb een 2e hands Dell D610 laptop gekocht, met windows XP prof. en een Intel R PRO/Wireless 2200 GB netwerkkaart. Ik heb een Sitecom WL 154 wireless network modem router Mimo-XR. Hier zijn al 2 desktopcomputers met kabel op aangesloten. \r\nDe draadloze verbinding op de laptop is INDO, deze is niet verbonden en kennelijk ontkoppeld? Als ik de router gebruiksaanwijzing volg stap 1 maak een draadloze verbinding, maar dat lukt al niet. Deze kan niet worden geconfigureerd? Als ik gewoon verder ga en 192.168.0.1 invoer kan hij dat adres niet openen.\r\nMisschien dat één van jullie hier al iets op kan zeggen, anders probeer ik nog meer informatie te geven. \r\nIk vind dat ik met een computer aardig overweg kan (niet technisch), maar heb met een laptop helemaal geen ervaring. Ik probeer de hele dag al oplossingen via internet te vinden, maar begrijp er gewoon niets van. Ik hoop dus dat jullie dat wel doen. Ik heb geen beschrijving bij de laptop en vind via Dell ook geen antwoord hier op.\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Hallo,\r\nAl bedankt voor jullie reacties. Het probleem is al (bijna) opgelost.\r\nHet lag eraan dat ik, omdat ik de desktops met kabel had aangesloten, de antennes niet aan de router gekoppeld had. Vandaar geen signaal. Nu vindt hij ineens wel alle buurtsignalen en ook de mijne. En ik kan op internet. Ik heb stappen van de routergebruiksaanwijzing nog wel doorlopen, maar de laptop maakt nog niet automatisch contact. Ik moet eerst telkens via de network stumbler mijn router aanklikken. Ik moet ook nog uitzoeken hoe het nu met e-mail werkt, maar dat komt wel. Ik ben hier al heel blij mee. \r\nFijn dat dit forum er is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...