Anoniem2 Geplaatst: 16 juli 2008 Delen Geplaatst: 16 juli 2008 Hallo,\r\n\r\nOp advies van iemand wil ik, i.p.v een nieuwe pc te kopen, het werkgeheugen en de videokaart van mijn pc gaan uitbreiden.\r\nOmdat ik er zelf totaal geen verstand van heb wil ik hier even rondvragen. \r\nIk heb op internet getest met AIDA32 en dit zijn de onderdelen die ik nu heb:\r\n- AMD Athlon SP, 2000 MHz, 2400+;\r\n- Asus A7V8X (6PCI, 1 AGP, 3 DIMM) moederbord;\r\n- VIA VT8377 Apollo KT 400 moederbord chipset;\r\n- 256 MB systeemgeheugen (PC3200 DDR SDRAM)\r\n- NVIDIA Geforce 2 MX 100/200 (32 MB) videokaart.\r\n\r\nIk heb ook al de Vista test uitgevoerd en de processor schijnt het wel aan te kunnen maar het geheugen en de videokaart dus niet. \r\nIk wil gewoon mijn pc een beetje sneller hebben, het hoeft niet perse het beste van het beste te zijn, maar wel dus voldoende om er eventueel Vista op te kunnen zetten. \r\nHeeft er iemand een tip voor mij? Of is het de moeite niet meer waard en kan ik beter een nieuwe pc kopen?\r\nMocht het wel de moeite waard zijn, wat zou mij dit dan evt. gaan kosten en wat is een goede site om dit te bestellen?\r\n\r\nAlvast bedankt \r\n\r\nMissJay Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2008 Vista kun je wel vergeten, dat gaat gewoon niet lekker draaien op dat systeem, XP draaid er vast al niet super goed op (256Mb ram is krap voor XP)\r\n\r\nIk zou zeggen doe het niet, DDR geheugen is duur, en voor 400e heb je al een goede Pc met 2Gb ram, een Pentium Dual Core E2180 en een low end video kaart (of gewoon een onboard video kaart) en een Vista licentie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2008 Om de PC een beetje sneller te krijgen, zou je er een 512MB PC3200 DDR SDRAM module bij kunnen plaatsen, want dat is het geld niet. Bijv.:\r\n[url]http://www.dunnet.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00337176&src=TWK[/url]\r\n\r\nEen herinstallatie van XP kan ook heel veel uitmaken. Als je er geen games mee speelt, heeft het geen zin om de videokaart te vervangen. En voor Vista moet je idd. denken aan een compleet nieuw systeem. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2008 [URL]http://azerty.nl/8-130-50564/memory.html[/URL] een gigabyte DDR, ik weet niet hoeveel slots je hebt, met minstens 2 kan je beter die van obi-wan-kenobi gebruiken.\nMet 1,2 Ghz met 512mb DDR loopt XP al heerlijk, dus met minstens 512mb DDR op 2Ghz zal XP fantastisch lopen.\nEen nieuwe videokaart is ook niet nodig, met een Nvidia Riva TNT2 Model 64 kan je al makkelijk XP nemen, dus met een Geforce 2 zal het nog beter gaan, op zo\'n pc kan je leuke games spelen, maar om de nieuwere of van een jaar geleden al heb je meer aan een nieuwe computer dan een nieuwe videokaart.\n\nEDIT: Het is altijd mogelijk om die nieuwere games te spelen, DDR wordt ook nog veel gebruikt onder Vista (veelal de pc\'s die naar Vista hebben ge-upgraded). met 512mb RAM kan je ook makkelijk CS: Source bijvoorbeeld spelen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2008 [QUOTE=Richt;396776]Vista kun je wel vergeten, dat gaat gewoon niet lekker draaien op dat systeem, XP draaid er vast al niet super goed op (256Mb ram is krap voor XP)\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nXP draait er hier prima op moet ik zeggen, totaal geen probleem mee en bevalt ook prima.\r\nVista is ook niet mijn eerste vereiste, gaat mij puur om de snelheid en idd de nieuwere spellen.\r\nMaar bedankt voor het antwoord! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2008 [QUOTE=Josti;396800][URL]http://azerty.nl/8-130-50564/memory.html[/URL] een gigabyte DDR, ik weet niet hoeveel slots je hebt, met minstens 2 kan je beter die van obi-wan-kenobi gebruiken.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nWaarom is dat beter dan? (Sorry ben echt een leek :???:).\r\n\r\nDus ook als ik 2GB nieuw geheugen + een nieuwe videokaart zou kopen, kan ik met mijn systeem die nieuwe spellen niet spelen?\r\nIk heb nl. op azerty al geheugen en een nieuwe videokaart voor iets meer dan 100 euro in totaal gezien. Daar heb ik natuurlijk geen nieuwe pc voor.\r\nBedankt in ieder geval! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2008 De AthlonXP processor is van een reeds zeer verouderde generatie. Het zal de beperkende factor zijn om nieuwere spellen te kunnen draaien. Het heeft dus geen zin om nog 100 euro in dit systeem te stoppen.\r\n\r\nTenzij de vereisten voor die spellen die je wilt spelen vrij laag zijn, maar dan moeten we eerst weten welke spellen je precies bedoelt. En let er bij een videokaartupgrade trouwens ook op dat de kaart in een AGP slot moet passen en dat ie niet te zwaar is voor de voeding die in je PC zit. Anders moet de voeding ook vervangen worden ... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2008 mijn vraag is waarom wil je vista gebruiken? het beste is om hele nieuwe pc te kopen omdat je dezen pc dan niet meer kan upgraden die loopt dan tegen zijn max aan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen