Ga naar inhoud
  • 0

Kan draadloos Internet niet beveiligen

Anoniem2

Vraag

Mijn zoon heeft thuis een Tiscali ADSL abonnement met een Zyxel Prestige 2000 die als router gebruikt wordt. Draadloos Internet biedt dit ding niet. \r\nOm die reden heb ik een Sitecom WL160 draadloze router er aan gekoppeld. De kabel uit de Zyxel gaat er bij de eerste LAN-poort in en draadloos Internet (onbeveiligd) werkt goed. Uiteraard werkt de Sitecom hier als splitter, niet als router.\r\n\r\nHet probleem is nu dat ik niet op het beveligingsscherm kom van de Sitecom. Adres 192.168.0.1 werkt NIET. Reden zal wel zijn dat dit niet het juiste adres is. Met adres 192.168.0.254 kom ik WEL op het scherm van de Zyxel (via ipconfig /all opgevraagd) , maar dat wil ik niet.\r\n\r\nConcrete vraag is nu aan jullie : hoe kom ik in het beveiligingsscherm van de Sitecom om het draadloze netwerk te beveiligen ? Waarschijnlijk heb ik een bepaald adres nodig, maar hoe vind ik die ?\r\n\r\nJullie advies is welkom !
Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
[QUOTE=CWB;396336]Mijn zoon heeft thuis een Tiscali ADSL abonnement met een Zyxel Prestige 2000 die als router gebruikt wordt. Draadloos Internet biedt dit ding niet. \r\nOm die reden heb ik een Sitecom WL160 draadloze router er aan gekoppeld. De kabel uit de Zyxel gaat er bij de eerste LAN-poort in en draadloos Internet (onbeveiligd) werkt goed. Uiteraard werkt de Sitecom hier als splitter, niet als router.\r\n\r\nHet probleem is nu dat ik niet op het beveligingsscherm kom van de Sitecom. Adres 192.168.0.1 werkt NIET. Reden zal wel zijn dat dit niet het juiste adres is. Met adres 192.168.0.254 kom ik WEL op het scherm van de Zyxel (via ipconfig /all opgevraagd) , maar dat wil ik niet.\r\n\r\nConcrete vraag is nu aan jullie : hoe kom ik in het beveiligingsscherm van de Sitecom om het draadloze netwerk te beveiligen ? Waarschijnlijk heb ik een bepaald adres nodig, maar hoe vind ik die ?\r\n\r\nJullie advies is welkom ![/QUOTE]\r\n\r\nHaal de kabel van de MODEM los en sluit de ROUTER met een kabel aan op een pc.\r\nKijk nu bij de netwerkinstellingen wat het GATEWAY adres is. Dit adres is het adres van de router. Dit adres mag NIET hetzelfde zijn als het adres van de MODEM (192.168.0.254).\r\nNu kan je de router alvast gaan instellen zoals je het zou willen.\r\nNadat je dit gedaan hebt, haal je de stoom zowel van de router als ook van het modem af.\r\nSluit de modem en de router op elkaar aan.\r\nstop nu EERST de stekker van de router in het stopcontact en DAARNA de stekker van het modem.\r\n\r\nProbeer nu eens of het wel werkt....
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=remco s.;396446]Probeer dit eens:\r\n\r\n192.168.0.1:0001\r\n\r\ndie port staat bij iederen computer open dus als het goed is moet je nu binnen zijn[/QUOTE]\r\n\r\nAls er een prijs zou bestaan voor degene die de meest onzinnige replys gaf, dan konden we jou feliciteren met de HOOFD-prijs.....
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=CWB;400842]qpc,\r\n\r\nLogisch nadenkend klinkt jouw verhaal zeer aannemelijk. Ik neem aan dat je met MODEM de Zyxel bedoelt en met de ROUTER de Sitecom. Als ik bij mijn zoon ben zal ik het uitproberen. Bedankt voor je hulp,[/QUOTE]\r\n\r\nDat klopt, de modem is de zyxel en de router is de sitecom.\r\nLaat achteraf hier even weten of het glukt is en zo ja hoe.
Link naar reactie
  • 0
Nee, het is nog niet gelukt.\r\nIk heb alles afgekoppeld en uitgezet, vervolgens de router en de laptop via een kabel verbonden en beide aangezet. Draadloos Internet hardwarematig op laptop uitgezet. De laptop kon uiteraard dan niet bij Internet, omdat er geen link was tussen router en modem.\r\nHet GATEWAY adres bleek leeg te zijn, ik ben nu lost.\r\nIk vermoed dat het antwoord in de buurt moet zijn, maar ik kom er niet op.\r\nEen overweging zou nog kunnen zijn de router te resetten, maar ik zie niet in wat ik daarmee win. \r\nKortom, nu weer situatie dat Internet wel werkt op een onbeschermd netwerk.\r\nNog een opmerking, het modem (de Zyxel) heeft als ingang twee kabeltjes net als een telefoonkabel. \r\nKey-question is : hoe kom ik in enige vorm op die Sitecom (router) ?
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=CWB;402462]Nee, het is nog niet gelukt.\r\nIk heb alles afgekoppeld en uitgezet, vervolgens de router en de laptop via een kabel verbonden en beide aangezet. Draadloos Internet hardwarematig op laptop uitgezet. De laptop kon uiteraard dan niet bij Internet, omdat er geen link was tussen router en modem.\r\nHet GATEWAY adres bleek leeg te zijn, ik ben nu lost.\r\nIk vermoed dat het antwoord in de buurt moet zijn, maar ik kom er niet op.\r\nEen overweging zou nog kunnen zijn de router te resetten, maar ik zie niet in wat ik daarmee win. \r\nKortom, nu weer situatie dat Internet wel werkt op een onbeschermd netwerk.\r\nNog een opmerking, het modem (de Zyxel) heeft als ingang twee kabeltjes net als een telefoonkabel. \r\nKey-question is : hoe kom ik in enige vorm op die Sitecom (router) ?[/QUOTE]\r\n\r\nAls Gateway leeg blijft, dan wil dat zeggen dat jouw laptop niet met de router \'praat\'.\r\nIk raad je toch aan om even de router te resetten en daarna de laptop even opnieuw op te starten. Nu zou jouw laptop automatisch een ip-adres van de router moeten krijgen en zal het gateway ip-adres ingevuld moeten staan.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=CWB;402623]OK qpc, ik ga dat proberen. Kan hij ook een gateway-adres vinden als de router NIET aan het modem zit en er dus GEEN internet-verbinding is ? Deze vraag even voor alle zekerheid.[/QUOTE]\r\n\r\nNee, het apparaat dat aan de pc vast zit geeft zijn gateway altijd aan de pc door.\r\nMet andere woorden, de modem geeft een gate-way adres aan de router door en de router geeft een gateway adres aan de computer door...\r\nHaal je de modem weg, dan nog geeft de router zijn gateway adres aan de computer door.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...