Ga naar inhoud

uit een newsserver downloaden via een proxyserver

Aanbevolen berichten

ik heb grabit als newsclient. hoe kan ik verbinding maken met mijn newsserver via een proxyserver?\r\n\r\nbijvoorbeeld: Mijn ip adres is 82.168.244.198. Ik maak verbinding met een proxyserver met ipadres 111.111.111.111. die proxyserver maakt weer verbinding met de newsserver en stuurt alles wat ik stuur door aan de newsserver. de newsserver stuurt dingen terug naar de proxyserver. en die stuur de gegevens weer naar mij. de newsserver denkt nu dus dat mijn ip adres 111.111.111.111 is in plaats van 82.168.244.198.\r\n\r\nhoe doe ik dit?\r\n\r\nalvast dank:)
Link naar reactie
dat lijkt wel voor de hand te liggen, maar je slaat de plank mis. ik weet de regels in Nederland (downloaden voor eigen gebruik is NOOIT illegaal, muv software: maar ik download vooral films).\n\nik wil het via een proxyserver doen omdat ik een heel heel sterk vermoeden heb dat mijn newsserver controleert dat je per ip maar een bepaald aantal lijntjes mag hebben. als ik dus via mijn normale ip én een proxyserver tegelijk download gaat het dus praktisch 2 x zo snel.
Link naar reactie
[QUOTE=marijnator;396716]dat lijkt wel voor de hand te liggen, maar je slaat de plank mis. ik weet de regels in Nederland (downloaden voor eigen gebruik is NOOIT illegaal, muv software: maar ik download vooral films).\r\n\r\nik wil het via een proxyserver doen omdat ik een heel heel sterk vermoeden heb dat mijn newsserver controleert dat je per ip maar een bepaald aantal lijntjes mag hebben. als ik dus via mijn normale ip én een proxyserver tegelijk download gaat het dus praktisch 2 x zo snel.[/QUOTE]\r\n\r\nWelke newsserver gebruik je?
Link naar reactie
[quote=marijnator;396716]dat lijkt wel voor de hand te liggen, maar je slaat de plank mis. ik weet de regels in Nederland (downloaden voor eigen gebruik is NOOIT illegaal, muv software: maar ik download vooral films)..[/quote]\nde regeltjes zijn veranderd.\n volgens de rechtbank in Den Haag is het wel degelijk een overtreding om muziek en films gratis van internet te halen. \'\'De rechtbank stelt voorop dat het maken van een privékopie van illegaal materiaal een illegale handeling is.\n \nwat die proxy betreft kan volgens mij niet .\nmaar het moet wel op deze manier kunnen om gratis drie lijntjes extra te krijgen\n[URL]http://www.xs4all.nl/allediensten/experimenteel/IPv6.php[/URL]
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;397023]Volgens mij sla je de plank mis... niet het aantal lijntjes bepaalt de snelheid, maar de beschikbare bandbreedte....[/QUOTE]\r\n\r\nHet kan wel hoor, er zijn veel (Usenet)providers die een \'cap\' op de afzonderlijke draadjes hebben.\r\nNeem bijvoorbeeld Eweka, die hebben de draadjes op 500Kb gecapt, waardoor je 8 draadjes moet gebruiken om van de volle snelheid gebruik te maken.\r\nDe reden hierachter is dat mensen hun abbo deelde met de buren, ieder bv 2 draadjes, waardoor beiden de volle snelheid behaalden. Dat kan dus nu niet meer.
Link naar reactie
Dat is een rechter die dat uitgesproken heeft maar volgens de wet is deze rechter buiten zijn boekje gegaan. Zaak wordt voor het hogere gerechtshof nietig velklaart let maar op, ook deze rechter heeft zich aan de wet te houden en volgens de wet is een kopie van niet beschermd material voor eigen gebruik niet strafbaar. Nu is het voor de downloader het voor het uitzoeken wat beschermd en niet beschermd is.\r\n\r\nDaarom is Linux weer aan het groeien en freedownload portals ook. Deze portals stellen games en software beschikbaar wat of freeware is of wat de firma\'s zelf gratis beschikbaar stellen.\r\n\r\nMuziek kan je gratis downloaden op Jamendo.com naar een eenvoudige registratie, vaak onbekende groepen die zo groot willen worden uit allerlei landen in allerlei muziek keuze\'s.\r\n\r\nje kan per nummer of de gehele cd downloaden, je mag als je het wilt als je het echt op prijs stelt wat doneren. Het is niet verplicht maar zo waardeer je de groep of zanger(es) die het beschikbaar stelt en help je mee aan nieuwe apparatuur en dergelijke.\r\n\r\nkickuh, veel latijnse muziek voor een vriend gedownload die heeft 20 euro overgemaakt en hij mag het straffenloos draaien in zijn latijnse kroeg.
Link naar reactie
Dat is een rechter die dat uitgesproken heeft maar volgens de wet is deze rechter buiten zijn boekje gegaan. Zaak wordt voor het hogere gerechtshof nietig velklaart let maar op, ook deze rechter heeft zich aan de wet te houden en volgens de wet is een kopie van niet beschermd material voor eigen gebruik niet strafbaar. Nu is het voor de downloader het voor het uitzoeken wat beschermd en niet beschermd is.\r\n\r\nDaarom is Linux weer aan het groeien en freedownload portals ook. Deze portals stellen games en software beschikbaar wat of freeware is of wat de firma\'s zelf gratis beschikbaar stellen.\r\n\r\nMuziek kan je gratis downloaden op Jamendo.com naar een eenvoudige registratie, vaak onbekende groepen die zo groot willen worden uit allerlei landen in allerlei muziek keuze\'s.\r\n\r\nje kan per nummer of de gehele cd downloaden, je mag als je het wilt als je het echt op prijs stelt wat doneren. Het is niet verplicht maar zo waardeer je de groep of zanger(es) die het beschikbaar stelt en help je mee aan nieuwe apparatuur en dergelijke.\r\n\r\nkickuh, veel latijnse muziek voor een vriend gedownload die heeft 20 euro overgemaakt en hij mag het straffenloos draaien in zijn latijnse kroeg.
Link naar reactie
ik heb zelf ook al wel research gedaan en het lukt me wel gewone sites (http) via een proxy te benaderen, maar ik kom er maar niet uit hoe je een NNTP server zo benaderd.\r\n\r\n\r\ndat ipv6 van newszilla ben ik ook al een keer een paar dagen mee aan de gang geweest, maar dat was ook niet gelukt.\r\n\r\n\r\nen ik weet ook 99% zeker dat die zaak in hoger beroep afgewezen zal worden. en mocht het dan eventueel voor zouden kunnen komen dat hij ook het hoger beroep door komt. kunnen ze als ze jou aanklagen toch niks bewijzen, want jij had met geen mogelijkheid kunnen weten dat het materiaal dat je gedownload had illegaal was.
Link naar reactie
Ik denk dat je één ding vergeet.\nAls je een abbo hebt log je in en op basis van je gebruikersnaam dat gekoppeld is aan je abbo wordt bepaald hoeveel lijntjes je mag of met welke snelheid.\n\nwat je nu wil is alleen interessant als je steeds gebruik wil maken van gratis proefperiodes bij USP\'s die checken op je IP-adres.
Link naar reactie
ik heb nu een progje (soxgate) gevonden waar ik een poort kan invullen, en als ik dan bij grabit als server localhost (=127.0.0.1) en die poort invul, zorgt dat programma ervoor dat al het verkeer dat ik door die poort naar localhost stuur, via een proxy (die ik zelf kan invullen) naar mijn newsserver wordt gestuurd. \r\n\r\nalleen het werkt niet:mad:\r\n\r\nmaar zoon soort progje moet ik dus eigenlijk werkend krijgen, lieft dan dat ik zelf per poort in kan vullen welke proxy hij gebruikt.\r\n\r\ndat ip hider is niet geschikt, want dat zorgt er zo te zien voor dat AL mijn internetverkeer via een proxy wordt geleid, en dat wil ik nu juist net niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...