Anoniem2 Geplaatst: 14 juli 2008 Delen Geplaatst: 14 juli 2008 Hallo,\r\n\r\nik heb linux ubuntu Desktop editie gedownload dat ik hem kan opstarten\r\nmaar ik heb een ISO ervan gehad\r\nWat moet ik ermee doen?\r\nik heb de iso gebrand op een cd maar hij boot em niet\r\nidee? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2008 Staat in je bios je CD wel als first boot?\n\nGerard Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2008 ik heb het bootmenu gepakt\r\nIk heb Iso op een cd gedaan\r\nmaar hij start gewoon windowsd Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2008 Oke, maar heb ik nog geen antwoord op mijn vraag, Staat in je bios je CD wel als first boot?\n\nGerard Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2008 heb je de iso wel als een iso gebrand of gewoon als bestand op een data cd gezet?\nja dit overkomt mensen nog wel eens :P\n\nmet ubuntu heb ik het probleem ook wel eens gehad op een 20\" breedbeeld scherm, dat kon hij op de een of andere manier niet aan, kreeg je sneeuwbeeld na het laden van de bios.\nandere monitor erop en hij deed het weer ( een 15\" ).\n\nbij je bios (tijdens het opstarten F2 of del drukken) moet je bij de boot device priority de cd speler bovenaan zetten en dan opslaan met F10.\n\nals je nog geen windows op je pc hebt staan kan je met F8 tijdens het opstarten ook gelijk naar het boot device gedeelte gaan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2008 [QUOTE]Oke, maar heb ik nog geen antwoord op mijn vraag, Staat in je bios je CD wel als first boot?\r\n\r\nGerard\r\n__________________[/QUOTE]\r\nja dat is hij\r\n\r\n[QUOTE]heb je de iso wel als een iso gebrand of gewoon als bestand op een data cd gezet?\r\n[/QUOTE]\r\nJa hoe anders:D? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2008 Over de isoburn: Bijvoorbeeld in Nero of Ashampoo of welk programma dan ook, moet je image branden doen en niet dataschijf maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2008 gezien het antwoord vrees ik dat ook. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2008 maar ik wil een gratis progje ervoor Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2008 Zoek naar een brandprogramma op google, een paar voorbeelden:\nCDBurnerXP\nDeep Burner Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2008 Ik weet zeker dat je huidige brand programma het ook kan.\r\nDoe het als volgt.\r\nBestand / Openen / en dan het iso bestand selecteren.\r\nMisschien moet je even bij bestands type iso bestanden selecteren Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2008 [QUOTE=Lampje;396866]Ik weet zeker dat je huidige brand programma het ook kan.\r\nDoe het als volgt.\r\nBestand / Openen / en dan het iso bestand selecteren.\r\nMisschien moet je even bij bestands type iso bestanden selecteren[/QUOTE]\r\n\r\nhaha, jij weet zeker dat zijn huidige brand programma dat ook kan? ik weet niet hoe jij aan die info komt maar mischien heb je een glazen bol of zo want hij zegt niet eens welk programma hij gebruikt, kan net zo goed de brand functie van XP zijn en die kan dat niet.\r\n\r\n@ DennisD download CdburnerXPpro, die kan het zeker, want dat programma gebruik ik zelf ook al jaren, daarin ga je naar data CD branden en dan in een van de menutjes boven aan \" burn disk from iso file\" selecteeren en dan bladeren naar je iso. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2008 Ik gebruik(te 2 minuten geleden nog) altijd Ashampoo Burning Studio, maar die is niet gratis jammer genoeg.\n\n@Richt: Ik heb ook een glazen bol, jij niet dan? Ik ga hem morgen inruilen voor een glazen TV! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2008 ik begrijp niets van CdburnerXPpro ik had een image disc gemaakt hij starte ook linux maar toen zij hij Error reading disc Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2008 [QUOTE=DennisD;396945]ik begrijp niets van CdburnerXPpro ik had een image disc gemaakt hij starte ook linux maar toen zij hij Error reading disc[/QUOTE]\r\n\r\nop lagere snelheid branden, ik doe zelf mees\r\ntal maar 8x of zo, dan weet je zo goed als zeker dat het goed gebrand word, en anders is mischien je download corrupt, even overnieuw downloaden van ubuntu.com Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2008 Had hij toen al iets laten zien? Bijvoorbeeld dat hij al een regel als \"ISOLinux 2.4.5\" liet zien? Of naar een oranje scherm toeging? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2008 ja nog effe weer 5 uur wachten\r\n\r\nbtw \r\nik kon een taal kiezen\r\ntoen kon ik kiezen wat ik deed linux installen of bekijken\r\nmaar bij alles gaf hij die fout Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2008 Sorry, wil je iets duidelijker zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2008 ik starte vanaf de cd me pc\r\nhij vroeg eerst om een taal te kiezen\r\nik koos nederlands\r\ntoen kreeg ik een menu met ubuntu teken en kon ik kiezen uit:\r\nlinux installeren\r\nubuntu starten zonder wijzigingen aan te brengen en nog meer opties\r\nbij elke optie zij hij : error reading CD\r\nen dan kon ik aleen op Reboot enter drukken en herstarte me pc weer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2008 Dan heb je waarschijnlijk een brandfout, probeer eens Ubuntu te branden bij iemand anders, gewoon vanaf USB-stick en op eigen CD vinden de meesten wel goed. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen