Anoniem2 Geplaatst: 13 juli 2008 Delen Geplaatst: 13 juli 2008 Hoi allemaal,\n\nIk zou graag jullie hulp willen vragen bij de aanschaf van een BTO notebook met [U]Windows XP[/U], aangezien mijn wensen en sowieso een laptop met XP haast niet meer te vinden zijn in de winkels.\n\nIk heb een enorme hekel aan Vista, dat zeg ik maar op voorhand, 1 notebook staat te koop, de andere heb ik gisteren terug gebracht naar de winkel en geld terug.\n\nIeder zijn eigen smaak, maar ik kon en kan niet overweg met Vista, combi met mijn software (o.a. webdesign, video, videobewerking), teveel toeters en bellen in Vista. Plus ik heb me nu 2 laptops met Vista later, zo gestoord aan Vista dat dit dus geen nut heeft. Toevallig hadden ze allebei 1 van de nvidia kaarten uit het rijtje (zie [URL=\"http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2320063\"]dit[/URL] artikel)\n\nIk ben momenteel aan het kijken bij XXODD en btonotebooks.nl.\n\nNu bieden deze allemaal mooie BTO notebooks aan, waar je Windows XP Home of Pro bij kan kopen en kunt laten installeren.\n\nMaar ik vraag me dan af (gezien mijn mislukte pogingen om mijn Vista laptops te downgraden), of ik wel een BTO laptop krijg die met de correcte drivers dan wordt geleverd. En met alle nieuwe videokaarten, processors, geheugen, Sata schijfen,... overweg kan? Elke geassembleerde laptop zal neem ik aan geen uren op al dat soort zaken en driverproblemen, getest worden?\n\nZodat ik na aanschaf, niet constant conflicten ga krijgen omdat mijn ex-laptops, niet te downgraden bleken, wegens veel ontbrekende XP drivers.\n\n[U]Tot zover mijn vraagtekens over een BTO laptop met Windows XP. [/U]\n\nMijn laatste vraag gaat over Waar te kopen ? Ik ken XXODD alleen van naam, ziet er allemaal heel strak uit en telkens nieuwste van het nieuwste qua specs/hardware. Maar over de kwaliteit, service,... lees je amper wat op internet. Hebben mensen hier ervaring met dit merk ? \n\nDe XXODD XNi8252ds 15” ---> lijkt me een ideale notebook. Geen S-Video maar goed, niet zo\'n ramp. HDMI is sowieso het belangrijkste.\n\nBtonotebooks.nl kende ik al helemaal niet en net als bij XXODD geen flauw idee, wat ik moet verwachten.\n\nOok snap ik niet precies wat het inoudt dat btonotebooks (blijkbaar niet bij xxodd) plus een site die ik vond, de laptops aanbieden met of zonder folie. (Glare/Non Glare).\n\nIk heb zoiets van ik wil een mooi strak scherm en geen folie eroverheen, dat ziet er dan toch niet uit ?\n\nAlvast Bedankt voor ervaringen, tips,... :)\n\nOnderstaande mijn wensen:\n\n[B]S-Video en HDMI (HDMI vereiste)[/B]\n\nOnderstaand gewoon wat specs overgenomen uit een offerte van een computerwinkel, het sluit wel ongeveer aan op mijn wensen\n\nIntel® Core™2 Duo Mobile Processor T8300 3MB Cache (2.40GHz)\n2048MB DDRII 667MHz (2x 1024MB) Dual Channel\n160GB 7200Rpm 8MB Cache HDD (SATA)\nNVIDIA® GeForce 8600M GT 512MB VRAM DirectX 10\n15.4” WSXGA+ (1680 x 1050) (Glossy) TFT display\nDVD Super‑Multi (DVD‑RAM/‑R/‑RW/+R/+RW) 8x \n8‑channel Realtek High Definition Audio\nOn‑Board Geintregreerde Microfoon\nOn‑Board Stereo Speakers\n\n[I]Aansluitingen:[/I] \n\n1xVGA/4xUSB2.0/1xTV‑Out/1xFireWire/1xMicrofoon/1xHDMi\nOn‑Board 10/100/1000 Gigabit Ethernet Controller\nOn‑Board 56K6 Modem V90/92\nIntel Pro Wireless Lan 4965/b/g/n Wireless Mini PCI Card 300Mbit\nBuilt in Bluetooth 2.0 (voor overdracht van bijv fotoʹs mobiele telefoon)\nOn‑Board Cardreader \nOn‑Board 2 MegaPixel Webcam \nLi‑ion batterij 6 cell battery ( liefst 8/9 cells )\nDesktop‑Like Ergonomic Full‑Size 85/86 key Keyboard\nOn‑Board Touchpad met 2 knoppen\nMicrosoft Windows XP Home Edition incl. SP3\n\n--) Budget is ongeveer 1000/1100 euro, specificaties kunnen uiteraard ook misschien wat lager hier en daar.\n\n--) Wegens gezondheidsredenen gekluisterd aan bank en bed, gebruik laptop als hobby voor Webdesign, Videofilms bewerken. Privé, aangesloten aan beide LCD TV\'s, voor internet, office, via HDMI films, tv series kijken etc.\n\nMomenteel heb ik een oude desktop aan de tv in de woonkamer aangesloten, geluid alleen via koptelefoon, dus ik ben dringend op zoek naar een nieuwe laptop.\n\nBedankt.\n\nPeter Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2008 Zepto verkoopt heel aardige laptops, en zonder besturingssysteem. Kun je erop zetten wat je zelf wilt. [url]http://www.zeptoshop.nl/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2008 Hey bedankt voor jullie snelle reacties.\n\n@ - dutch-online - XXODD ziet er me ook degelijk uit, heb je er persoonlijk ervaring mee misschien of via via ?\n\nMet Dell heb ik in het verleden heel wat ellende gehad, toen ik nog werkte mochten we een pc van de zaak kopen. Groot bedrijf waar ik werkte en heel veel collega\'s hadden klachten. En vonden de klantenservice maar niets.\n\nDus voor Dell ben ik wat huiverig gezien de eerdere slechte ervaringen.\n\nMaar goed, net als bij XXODD of Dell gaat het om ervaringen van mensen.\n\n@ - couch_potato - Ook hier mijn vraag, heb je persoonlijk ervaring met Zepto misschien of via via ? Na wat gegoogle is Zepto een Deens merk ? Die zelf laptops bouwt ofzo ? Of gewoon een BTO bedrijf ?\n\nZoals ik in mijn post zei, geef ik de voorkeur aan een voorgeinstalleerde laptop met Windows XP. Zodat ik niet zelf eventuele drivers moet gaan zoeken. Of erachter kom dat voor hardware component a of b, er geen XP drivers beschikbaar zijn.\n\nIk kijk even of Zepto het ook incl levert.\n\nAlvast bedankt voor de reacties iig. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2008 Ik heb zelf geen ervaring. Maar wel van diverse mensen gehoord, dat ze er erg tevreden over waren. Ik zie op de site wel downloadbare xp drivers. Kun je vantevoren dus wel even checken. \r\n\r\n[url]ftp://ftp.zepto.dk/Notebooks/[/url] (gebruik msie of een ftp client). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2008 Okay, bedankt allebei.\r\n\r\nZepto ziet er ook mooi uit, weinig goede productfoto\'s en pittig qua prijs. Maar kwalitatief wel goed denk ik.\r\n\r\nXXODD, je kan het daar zo duur maken als je wilt natuurlijk, alleen installeren zij alles, dat is weer een voordeel. Medion van Aldi en Promedion, kan me voorstellen dat ze daar niet blij mee waren. \r\n\r\nMaar idd een referentie van een kennis in de computerhandel is denk ik wel weer positief.\r\n\r\nBlijft moeilijk beslissen. Het moet nu 3e keer goeie keer zijn en dan wil ik graag vele jaren plezier van de laptop hebben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2008 Bij zepto moet je even zoeken, maar er zitten best goedkopere tussen. Kort geleden hadden ze een heel aardige 15.4\" voor 299 euro (is er niet meer). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen