Ga naar inhoud

Kan ik nog iets met mijn oude computer?

Aanbevolen berichten

Trouwens ik heb een PC van Mac van 10 jaar oud en (ik heb Mac Os 8,6 besturingssysteem)\r\nMijn computer gaat heel erg traag heb een harddisk van 10 GB. Wat kan ik het beste doen om mijn computer sneller en soepeler te maken. Het laden van mijn gegevens en mijn programma\'s gaan heel erg traag.\r\n \r\nIs mijn computer nou echt een vervanging toe? Of zou ik eventueel mijn onderdelen moeten vernieuwen?\r\nWat voor advies kunt u mij geven?:(\r\n \r\nEn kunt u mij vertellen wat zijn de voordelen en nadelen van Mac en die van Windows tegen over elkaar?\r\nEn bij welke ik het beste programma\'s kan installeren de teminste aan mijn eisen voldoet?\r\n \r\nbedankt voor uw antwoord.:D
Link naar reactie
Een tien jaar oude Mac? Wauw, die is rijp voor het museum! Ik geloof niet dat je daar nog heel veel aan kan doen, de hardware is voor Macs inmiddels allemaal omgegooid. Jij hebt nog een PowerPC CPU, tegenwoordig is het overal Intel. Ik denk dus dat je het beste een nieuwe kunt kopen, hier is geen beginnen meer aan.\n\nWat het hele Mac vs. Windows verhaal, daar waag ik me niet aan. Ten eerste loop je dan het risico om een polemiek te ontketenen (om de één of andere reden zijn beide kampen nogal licht irriteerbaar). Ik kan er ook geen goede afweging over maken, ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid Windows, maar dat zullen talloze Mac gebruikers je ook vertellen. Wat dat betreft zul je dus zelf moeten overwegen. Je kunt besluiten om een Mac te kopen, maar je zult waarschijnlijk wel gaan zien dat, omdat je tien jaar achterloopt, je een hoop dingen opnieuw moet gaan leren.\nAan de andere kant, als je nu overstapt op Windows, dan heb je dat ook, dus dat maakt uiteindelijk niet veel verschil.\n\nIk denk dus dat het vooral persoonlijke voorkeur zal worden. Als je al tien jaar op een Mac zit, zal het feit dat veel programma\'s alleen onder Windows werken geen argument zijn, anders had je daar al veel eerder last van gehad. Breng gewoon eens in kaart wat je ermee wilt gaan doen, welke programma\'s je daarvoor nodig hebt en wat het kostenplaatje voor beiden zou gaan worden, dan kun je daar wel een conclusie uit trekken, lijkt me.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...