Ga naar inhoud

Apple's versus PC met XP/VISTA/Linux


Aanbevolen berichten

Ik ben al een hele poos Vista zat, maar ook XP heb ik wel gehad.\r\n\r\ntraag, nog trager.... ooit staat hij stil....\r\n\r\nOok heb ik linux geprobeerd, ziet er leuk uit, maar ik krijg het niet onder de knie.\r\n\r\nNu zit ik te twijfelen over een Apple Imac\r\n\r\nWat ik er mee doe is vooral veel internet/mail/foto/video, maar geen games\r\n\r\nHierover een aantal vragen:\r\n* Hoe is de snelheid en vooral na lange tijd van een Apple (opstarten en doorsnee werksnelheid)? ik hoorde dat dat niet terug loopt en dat een Apple in 5 seconden is opgestart...\r\n* Lopen Apples ook vast? ik zie wel vaak dat ze betrouwbaarder zijn\r\n* Kun je een netwerk maken van een apple met een PC?\r\n* Apples zijn vrij duur, zijn ze dan ook sneller, of wel moet in een Apple Imac 20\" van 999 euro vergelijken met een PC van 999 euro?\r\n* Werken Apples goed met niet Apple randapparatuur?\r\n\r\nAlvast vriendelijk bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
Ah leuk...\n\nGa allereerst eens kijken naar een Imac. Ga er even mee spelen in de winkel.\nWat jij er mee wil doen gaat perfect op de Imac.\n\n*Snelheid is perfect, ook na lange tijd.\n*Ik heb de apple nog niet vast kunnen laten lopen.\n*Ja je kan de apple opnemen in een netwerk met PC\'s\n*Ja ze zijn wat duurder, maar dan heb je meteen wel een zeer mooi scherm, zeker voor fotografie een must.\n*Ligt eraan welke randapparatuur je bedoelt. Externe schijven via USB prima! Ander toetsenbord en muis gaat ook prima.
Link naar reactie
Pimmie,\n\nbedankt voor je reactie\n\nis het osx van de mac ook makkelijk te leren?\nligt alles een beetje voor de hand, of moet je veel zoeken?\nProberen ga ik zeker doen.\n\nBij windows kun je op een behoorlijk oude pc nog XP draaien, kan leopard ook op een oude mac? tot welke?, ik hoef nl niet alle computers nieuw te hebben....
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=Josti;396020]Macintosh is het makkelijkste besturingssysteem dus je hoeft je nergens druk om te maken hoor, sufkont.[/QUOTE]\r\nAls je gewend bent om er mee te werken, of nog nooit met een computer hebt gewerkt.\r\n\r\nVoor vrijwel iedereen die al jaren met Windows werkt, is MacOS echt een ramp. Uiteraard went dat ook weer, maar makkelijk is het in begin zeker niet.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;396029]Als je gewend bent om er mee te werken, of nog nooit met een computer hebt gewerkt.\r\n\r\nVoor vrijwel iedereen die al jaren met Windows werkt, is MacOS echt een ramp. Uiteraard went dat ook weer, maar makkelijk is het in begin zeker niet.[/QUOTE]\r\n\r\nBen het niet eens met wat jij beweert!\r\nIk werk dagelijks met zowel Windows XP en Vista, en sinds een jaar ook met OSX. En ik vind het niet fijn om met windows te werken. OSX was erg makkelijk te leren, en ik wil eigenlijk niet meer anders... \r\nTrouwens, Vista vind ik helemaal niet makkelijk meer, en zeker niet vriendelijk ten opzichte van de gebruiker!
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Ik ben net lid en het valt me nu al op dat men hier bepaald \'anti-Apple\' is. Bij het lijstje[B] forum onderwerpen>besturingssystemen[/B] staat het er niet eens bij ! Dat is raar, het draait tenslotte op 10-20 % van alle hardware.\n\nMaar goed.\nApple zou niet compatibel zijn met Windows en veel te duur.\n\nPaar opmerkingen. \n\nZelf ooit met DOS 4.0 begonnen, daarna Windows 95-XP en sinds 1998 Mac. Dit als achtergrond.\n\nApple is bijna 100 % compatibel met Windows - er zijn Mac versies van alle serieuze software en je kunt zelfs Windows op je Mac draaien, naast MacOSX [dus 2 operating systemen in 1 PC]. \nAls je een nieuwere Mac hebt [met intel processor] kun je mbv het programma Crossover veel Windows programma\'s rechtstreeks draaien onder OSX. Daarnaast kun je mbv VMWare Windows installeren onder OSX en tegelijkertijd draaien.\n\nEen Mac heeft geen virussen, hoeft niet gedefragmenteerd te worden en start, ook na 6 jaar, nog steds binnen ca. 30-40 sec. op [of sneller, afhankelijk van de schijfomvang en externe apparatuur. Een Mac draait zowat alle printers, scanners e.d., zonder installatie van drivers e.d. -> drivers zijn ingebouwd in het OS. \n\nDe Mac muis kan ook in een 2-knops muis worden omgezet in de systeem voorkeuren. Ipv Ctrl-klik is het dan ook gewoon rechts klikken, net als in Windows.\n\nUSB sticks verwijderen e.d. : gewoon op het \'eject\' icoontje klikken en dat is het. Of naar prullenmand slepen.\n\nPrijs van de Mac: is inderdaad duurder, maar vergeet niet dat je voor je 6 jaar oude Mac nog steeds 200-300 euro vangt [zelf ervaren] en daar heb je je prijsverschil. Ooit een 2e hands PC proberen te verkopen ?\n\nDe ingebouwde monitors van de iMac zijn subliem, HD compliant en niet vermoeiend voor de ogen. evt. brilliance aanpassen naar behoefte.\n\nEen Mac mag gezien worden, je kunt \'m zonder gene op je designmeubels plaatsen. \nGeen ventilator, dus stil. Mijn MacMini is rechtstreeks op mijn LCD-TV aangesloten, bluetooth muis/keyboard erbij en films kijken, downloaden, muziek luisteren, internetten, vooruit met de geit. Gewoon vanaf de bank. Vervangt DVDspeler, CD speler, HDrecorder [gewoon rechtstreeks op de computer] en avi->DVDconversies e.d....\n\nInderdaad, voor gamen is de Mac niet de beste keuze. Neem een console of installeer Windows ook op je Mac voor gamen. Hoewel, veel games draaien onder het al genoemde Crossover programma..\n\nMacOS is voor Windows gebruikers vaak even wennen, omdat veel dingen vanzelf gaan, en dat zijn ze bij WinDoos niet gewend. Het is heel intuitief en zeker als je niet steeds met je OS bezig wil zijn, maar gewoon je ding wil doen [spelen, surfen, luisteren, kijken] dan is Apple aan te raden. Een vriendin van mij is notoir onhandig met computers en ik kon daar om de dag weer iets gaan herstellen omdat ze iets \'fout\' had gedaan. Nu heeft ze sinds een half jaar een Mac en niks meer van vernomen...
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hierover een aantal vragen:\n* Hoe is de snelheid en vooral na lange tijd van een Apple (opstarten en doorsnee werksnelheid)? ik hoorde dat dat niet terug loopt en dat een Apple in 5 seconden is opgestart...\n- Als je harde schijf erg vol zit dan is het vanzelfsprekend dat je Mac iets minder snel opstart dan normaal, maar het blijft normaal gesproken wel sneller dan Windows.\n\n* Lopen Apples ook vast? ik zie wel vaak dat ze betrouwbaarder zijn\n-Laatst was er een testje gedaan nu staat Apple niet meer op de 1e plek, wie nu als 1e staat weet ik niet. De vervanger voor Bluescreens is een Kernel Panic geworden naar mijn idee, ik heb nog nooit een Kernel Panic gehad en heb mijn Mac al 1 jaar.\n\n* Kun je een netwerk maken van een apple met een PC?\nJa dat kan.\n\n* Apples zijn vrij duur, zijn ze dan ook sneller, of wel moet in een Apple Imac 20\" van 999 euro vergelijken met een PC van 999 euro?\nVoor de prijs van een iMac van 999 euro kan je een betere PC kopen, maar je moet het zo zien, de hardware van een Mac is geoptimaliseerd voor het besturingsysteem. Ook blijft een Mac de beste computer voor Windows.\n\n* Werken Apples goed met niet Apple randapparatuur?\nTot nu toe werkt alles gewoon bij mij, logitech heeft volgens mij ook Apple drivers, maar keyboard, muizen headsets etc werkt allemaal goed naar mijn idee.\n\nKortom, naar mijn mening is een Mac betere kwaliteit goeie hardware, maar dat is mijn mening. Er zijn genoeg anderen die Windows beter vinden. Als je het nog niet zeker weet moet je is gewoon naar een Apple Reseller gaan, kan je even proberen in de winkel. Mag vast wel!\nIk hoop je hiermee wat goede informatie gegeven te hebben.\nVeel succes!
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;457576]en gelijk krijg je ook niet want , je bent behoorlijk in de minderheid met je Apple hier, zie het topic wat al loopt op dit forum.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nDat je in de minderheid bent, wil niet automatisch zeggen dat je geen gelijk kunt hebben.\r\nHet is niet de meerderheid die in een Bentley rijdt, en toch kan ik ze geen ongelijk geven.\r\nZo is het met de Apple ook: heb je het geld er voor over, kan je er mee wat je ermee wilt? Dan heb je gelijk dat je het koopt en gebruikt.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;457576]jouw mening stelt op het wereld wijde computer gebruik dus echt niets voor,\n\nen gelijk krijg je ook niet want , je bent behoorlijk in de minderheid met je Apple hier, zie het topic wat al loopt op dit forum.\n\nen de hardware daar kun je beter helemaal niet over gaan discussieren want daar betaal je bij Apple gewoon veel te veel voor.[/QUOTE]\n\nOke, maarja, ik vind dat ik wel waar krijg voor me geld, maar dat denk ik. En ja, elke computer heeft zijn voordelen en nadelen. Maar laten we het maar niet gaan hebben over wat er nou beter is een Windows PC of een Mac.
Link naar reactie
[QUOTE=Sanderman;457590]Oke, maarja, ik vind dat ik wel waar krijg voor me geld, maar dat denk ik. En ja, elke computer heeft zijn voordelen en nadelen. Maar laten we het maar niet gaan hebben over wat er nou beter is een Windows PC of een Mac.[/QUOTE]\r\nInderdaad, want dit is een persoonlijke keus.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;457576]jouw mening stelt op het wereld wijde computer gebruik dus echt niets voor,\r\n\r\nen gelijk krijg je ook niet want , je bent behoorlijk in de minderheid met je Apple hier, zie het topic wat al loopt op dit forum.\r\n\r\nen de hardware daar kun je beter helemaal niet over gaan discussieren want daar betaal je bij Apple gewoon veel te veel voor.[/QUOTE]\r\nHeb jij ooit wel eens een normale discussie gevoerd????:confused::confused::confused:
Link naar reactie
[QUOTE=Sanderman;457573]Hierover een aantal vragen:\r\n* Hoe is de snelheid en vooral na lange tijd van een Apple (opstarten en doorsnee werksnelheid)? ik hoorde dat dat niet terug loopt en dat een Apple in 5 seconden is opgestart...\r\n- Als je harde schijf erg vol zit dan is het vanzelfsprekend dat je Mac iets minder snel opstart dan normaal, maar het blijft normaal gesproken wel sneller dan Windows.\r\n\r\n* Lopen Apples ook vast? ik zie wel vaak dat ze betrouwbaarder zijn\r\n-Laatst was er een testje gedaan nu staat Apple niet meer op de 1e plek, wie nu als 1e staat weet ik niet. De vervanger voor Bluescreens is een Kernel Panic geworden naar mijn idee, ik heb nog nooit een Kernel Panic gehad en heb mijn Mac al 1 jaar.\r\n\r\n* Kun je een netwerk maken van een apple met een PC?\r\nJa dat kan.\r\n\r\n* Apples zijn vrij duur, zijn ze dan ook sneller, of wel moet in een Apple Imac 20\" van 999 euro vergelijken met een PC van 999 euro?\r\nVoor de prijs van een iMac van 999 euro kan je een betere PC kopen, maar je moet het zo zien, de hardware van een Mac is geoptimaliseerd voor het besturingsysteem. Ook blijft een Mac de beste computer voor Windows.\r\n\r\n* Werken Apples goed met niet Apple randapparatuur?\r\nTot nu toe werkt alles gewoon bij mij, logitech heeft volgens mij ook Apple drivers, maar keyboard, muizen headsets etc werkt allemaal goed naar mijn idee.\r\n\r\nKortom, naar mijn mening is een Mac betere kwaliteit goeie hardware, maar dat is mijn mening. Er zijn genoeg anderen die Windows beter vinden. Als je het nog niet zeker weet moet je is gewoon naar een Apple Reseller gaan, kan je even proberen in de winkel. Mag vast wel!\r\nIk hoop je hiermee wat goede informatie gegeven te hebben.\r\nVeel succes![/QUOTE]\r\n\r\nHelemaal mee eens. Als je uitgebreid wilt gamen moet je geen Apple nemen, en ze zijn naar mijn weten ook niet compatibel met game gerelateerde randapparatuur. Maar alle printers, muizen, blue tooth, scanners, dat werkt allemaal, zelfs zonder installatie: plug-n-play.\r\n\r\nEen netwerk met een PC is erg makkelijk, het enige wat tijd kost is je PC de Apple te laten \'zien\', de Apple ziet de PC meteen. Ook kun je op een Apple dual-boot installeren, evt. zelfs met Windows of Linux op een USB stick. Als je niet per se de nieuwste en snelste nodig hebt [omdat je geen zware toepassingen draait bijv] kun je nog geld besparen door een Apple uit de vorige serie te kopen [2008 of 2007] : nog steeds snel en goed, maar wel 300-500 euro goedkoper. Kijk maar eens op Marktplaats. RAM upgraden zou ik ook zelf doen, want daar vraagt de Apple shop veel te veel voor en het is heel eenvoudig zelf te doen. Koop wel het goede type RAM natuurlijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...