Ga naar inhoud

foutmelding bij benaderen Program acces and defaults

Aanbevolen berichten

Bij het benaderen van Program Acces and Defaults krijg ik een melding dat ik hier geen toegang heb. \r\nAls de computer in veilige modus wordt gestart heeft de gebruikte account wel de administrator-functie. Als ik vervolgens in de veilige modus vanuit de account Administrator probeer de Prgram Acces and Defaults te benaderen krijg ik de mededeling\r\n\r\nWindows cannot acces the specified device, path or file. You may not have the appropriate permissions to acces the item.\r\n\r\nKomt dat omdat in veilige modus wordt gestart?\r\n\r\ngroetjes, Robin\r\n:)
Link naar reactie
zijn de instelling in windows van machtigingen je bekend?\r\n\r\nals je ntfs partitie\'s hebt kan je het volgende doen. \r\nje moet beheerder van de computer zijn. \r\nin xp home kan dit alleen in de veilige modus.\r\nin xp pro kan je in de mapopties \"Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)\" uitvinken om tabblad delen te veranderen in tabblad beveiliging.\r\nvink in de mapopties op tabblad Weergave de beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uit en klik ok.(alleen indien de map System Volume Information (herstelpunt) aangesproken moet worden.)\r\nvink ook Verborgen bestanden en mappen weergeven aan.\r\n \r\nin xp home: in de veilige modus kom je meestal door na het opstarten van de pc op F8 te tokkelen tot je in een menu komt. \r\nkies voor veilige modus zonder netwerk mogelijkheden, je virusscanner zal niet starten in de veilige modus en waarschijnlijk andere beveiligingssoftware ook niet. \r\n \r\n\r\nrechtsklik op een bestand of map die je wil machtigen. \r\nklik op eigenschappen. \r\nga naar tabblad \"beveiliging\". \r\ndaar zie je welke groepen of gebruikers machtigingen hebben voor het bestand of map. \r\nje kan er daar voor zorgen dat jou nieuwe gebruikersaccount machtiging heeft om de map of bestand te openen. \r\nlaat wel de machtiging van de administrator en systeem ongewijzigd. \r\nvooral die van systeem mag niet verwijderd worden omdat anders de programma\'s die je gebruikt in windows om de bestanden te gebruiken geen toegang meer tot het bestand hebben. \r\nmocht je daar gebruikers o.d. toe willen voegen kan dat op de volgende manier. \r\nklik op \"toevoegen\". \r\nklik op \"geavanceerd\". \r\nklik op \"nu zoeken\". \r\nzoek onder in de lijst de gebruiker o.d. op en selecteer deze. \r\nklik op \"OK\" \r\nklik nogmaals op \"OK\" \r\nzet dan de vinkjes aan die je wenst te gebruiken waarschijnlijk zal je \"volledig beheer\" over het bestand willen. \r\nklik dan op \"OK\". \r\nals het goed is kan je ingelogd met de nieuwe aangemaakte machtiging van de gebruiker o.d. nu het gemachtigde bestand of map gebruiken. \r\nhet is daar dus ook mogelijk gebruikers beperkte machtigingen toe te wijzen zoals alleen lezen enz.... \r\n \r\nps ga niet experimenteren met deze instellingen, er bestaat een kans bij onkundig gebruik dat je de controle verliest.\r\n\r\ngroeten terug...
Link naar reactie
dag erix, bedankt voor je reactie, maar ik ben bang dat dit mijn pet te boven gaat.\r\nik weet niet of ik ntfs partities heb, er zit xp home edition pack 2 op.\r\nop de computer zitten 3 accounts, waarvan 1 waarschijnlijk de beheerfunctie had maar deze heeft gewijzigd in een beperkte account. Nu kan geen van de accounts nog bijvoorbeeld programma\'s verwijderen via configuratiescherm. Misschien kan ik het beste in veilige modus via administrator een nieuwe account aanmaken met alle bevoegdheden, maar verder experimenteren lijkt mij inderdaad niet verstandig: zeer onkundig helaas;-)
Link naar reactie
eigenlijk zijn machtigingen instelling t.o.v. welke gebruiker toegang heeft tot programma\'s en bestanden.\r\nmet de komst van NTFS (een indeling van de harde schijf met clusters en sectoren) na fat32 is het mogelijk om machtigingen in te stellen en te coderen om ongeoorloofd gebruik tegen te gaan.\r\n\r\nnu is jouw vraag:\r\nBij het benaderen van Program Acces and Defaults krijg ik een melding dat ik hier geen toegang heb. \r\nAls de computer in veilige modus wordt gestart heeft de gebruikte account wel de administrator-functie. Als ik vervolgens in de veilige modus vanuit de account Administrator probeer de Prgram Acces and Defaults te benaderen krijg ik de mededeling\r\n\r\nWindows cannot acces the specified device, path or file. You may not have the appropriate permissions to acces the item.\r\n\r\nKomt dat omdat in veilige modus wordt gestart?\r\n\r\nbegin eens bij het begin, vertel eens exact wat je doet.\r\nmisschien klik je op een snelkoppeling die niet meer naar de juiste locatie gaat.\r\ndus vertel eens exact vanaf het begin wat je precies doet en hoe je Program Acces and Defaults wil openen.\r\naangezien ik hier in een nederlandse windows omgeving zit, en jij in een engelse, zal het ff opletten zijn.\r\ngroeten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...