Anoniem2 Geplaatst: 18 juni 2008 Delen Geplaatst: 18 juni 2008 Hallo\r\n\r\nIk heb een computer met Vista Home Premium 32 bits.\r\n\r\nOmdat er tegenwoordig geen cdrom\'s meer worden geleverd bij een nieuwe computer wil ik graag de hele computer op een externe hardeschijf zetten.\r\n\r\nIk heb net een nieuwe externe hardeschijf van Toshiba 500GB en mijn computer heeft ook 500 GB maar is nog lang en lang niet vol.\r\n\r\nMijn vraag is is het ook mogelijk om de hele computer met alle instellingen om die op een externe hardeschijf te zetten of kan dat niet?.\r\n\r\nStel dat er wat met mijn pc gebeurd en Vista moet er opnieuw op en dan kan het niet om dat ik daar geen cdrom van heb vandaar dat ik de hele pc op een externe hardeschijf wil zetten weet alleen niet of dat kan.\r\n\r\nPascal Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2008 zoek een windows back-up programma\n[URL]http://www.schoonepc.nl/optim/backup.html[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2008 [QUOTE=dutch-online;390231]met Vista kun je ook een back- up maken.\r\n\r\nheb je een recovery functie op je Computer ?? fabrieks instellingen \r\ndan kun je altijd terug naar het begin .\r\n\r\n \r\n let op Vista staat alleen op DVD[/QUOTE]\r\n\r\nHoi\r\n\r\nHeb geen idee denk het haast niet waar kan ik dat vinden? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2008 [QUOTE=dutch-online;390280]dat staat meestal op een Fat32 partitie van je harddisc\r\n\r\neven bij schijfbeheer kijken[/QUOTE]\r\n\r\nSorry kan schijfbeheer nergens vinden dit wordt voor mij te lastig denk ik wil gewoon alleen weten of ik de hele computer met Vista op externe hardeschijf kan zetten.\r\n\r\nIk kan alleen systeembeheer energiebeheer en apparaatbeheer vinden geen schijfbeheer.\r\n\r\nPascal Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2008 Afhankelijk van het merk van je pc kun je het rescue gedeelte vaak op een dvd branden.\nBij HP zit die optie gewoon onder de programma\'s ,en werkt dan maar een keer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2008 [QUOTE]Omdat er tegenwoordig geen cdrom\'s meer worden geleverd bij een nieuwe computer wil ik graag de hele computer op een externe hardeschijf zetten.[/QUOTE]\r\n\r\nBij een normale pc, gekocht bij een goede pc-winkel, krijg je gewoon een Vista DVD en alle cd\'s met stuurprogramma\'s en software die maar nodig zijn hoor....\r\nAlleen die $#%@& merken maken zich er goedkoop van af met zo\'n pre-install van Vista en zadelen dan de klant met de problemen op.\r\n\r\nMaar goed, even on topic, misschien is het programma Acronis True Image iets.\r\nMet dit programma is dus een complete backup van Vista te maken, welke bij problemen heel makkelijk weer terug te zetten is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2008 [QUOTE=qpc;390344]Bij een normale pc, gekocht bij een goede pc-winkel, krijg je gewoon een Vista DVD en alle cd\'s met stuurprogramma\'s en software die maar nodig zijn hoor....\r\nAlleen die $#%@& merken maken zich er goedkoop van af met zo\'n pre-install van Vista en zadelen dan de klant met de problemen op.\r\n\r\nMaar goed, even on topic, misschien is het programma Acronis True Image iets.\r\nMet dit programma is dus een complete backup van Vista te maken, welke bij problemen heel makkelijk weer terug te zetten is.[/QUOTE]\r\n\r\nHoi\r\n\r\nToevallig had ik dat gelezen via internet en had het uitgeprobeerd die programma maar ik kan er helaas niks mee worden voor mij te ingewikkeld die Acronis.\r\n\r\nIk koop mijn computers tegenwoordig bij Office Centre helaas krijg je daar geen cd rom van Vista bij je nieuwe pc. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2008 [QUOTE=passiepas;390645]Hoi\r\n\r\nToevallig had ik dat gelezen via internet en had het uitgeprobeerd die programma maar ik kan er helaas niks mee worden voor mij te ingewikkeld die Acronis.\r\n\r\nIk koop mijn computers tegenwoordig bij Office Centre helaas krijg je daar geen cd rom van Vista bij je nieuwe pc.[/QUOTE]\r\n\r\nHeb je het geprobeert dan?\r\nIk vraag het me af, want het kan bijna niet makkelijker dan met Acronis.....\r\n\r\n-Acronis opstarten\r\n-kiezen voor clone disk\r\n-doel opgeven (externe schijf)\r\n\r\nklaar.....\r\n\r\nals dat al te moeilijk is, helaas, dan denk ik dat alle andere mogelijkheden al bij voorbaat af vallen..... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2008 [QUOTE=qpc;390647]Heb je het geprobeert dan?\r\nIk vraag het me af, want het kan bijna niet makkelijker dan met Acronis.....\r\n\r\n-Acronis opstarten\r\n-kiezen voor clone disk\r\n-doel opgeven (externe schijf)\r\n\r\nklaar.....\r\n\r\nals dat al te moeilijk is, helaas, dan denk ik dat alle andere mogelijkheden al bij voorbaat af vallen.....[/QUOTE]\r\n\r\nHoi\r\n\r\nHeb toen blijkbaar iets fout gedaan of zo.\r\n\r\nHet is helaas niet gelukt ik heb het via welkom bij de wizard schijf klonen! geprobeerd deze wizard helpt u een exacte kopie te maken van de harde schijf door de bestaande partities naar een andere harde schijf te kopieren.\r\n\r\nToen moest ik op volgende drukken en kwam er een schermpje met Kan niet verder gaan.\r\n\r\nU hebt maar een harde schijf. Deze voorziening is voor computers met twee of meer harde schijven bedoeld.\r\n\r\nDus blijkbaar wil het niet?.\r\n\r\nPascal Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2008 [QUOTE=passiepas;390668]Hoi\r\n\r\nHeb toen blijkbaar iets fout gedaan of zo.\r\n\r\nHet is helaas niet gelukt ik heb het via welkom bij de wizard schijf klonen! geprobeerd deze wizard helpt u een exacte kopie te maken van de harde schijf door de bestaande partities naar een andere harde schijf te kopieren.\r\n\r\nToen moest ik op volgende drukken en kwam er een schermpje met Kan niet verder gaan.\r\n\r\nU hebt maar een harde schijf. Deze voorziening is voor computers met twee of meer harde schijven bedoeld.\r\n\r\nDus blijkbaar wil het niet?.\r\n\r\nPascal[/QUOTE]\r\n\r\nHmm... vermoedelijk herkend Acronis de USB-aansluiting niet als een externe schijf.\r\nProbeer eens de optie BACKUP, hiermee zou het wel moeten lukken om een backup naar een externe schijf te maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2008 [QUOTE=qpc;390647]Heb je het geprobeert dan?\r\nIk vraag het me af, want het kan bijna niet makkelijker dan met Acronis.....\r\n\r\n-Acronis opstarten\r\n-kiezen voor clone disk\r\n-doel opgeven (externe schijf)\r\n\r\nklaar.....\r\n\r\nals dat al te moeilijk is, helaas, dan denk ik dat alle andere mogelijkheden al bij voorbaat af vallen.....[/QUOTE]\r\n\r\nNou doet die het wel maar krijg het nog steeds niet voor elkaar het is voor mij wel te lastig.\r\n\r\nIk heb de muziek favorieten en mijn documenten maar naar de externe hardeschijf gecopierd dan is dat in ieder geval veilig.\r\n\r\nBedankt voor de hulp. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen