Ga naar inhoud

Database uitlezen in .NET met C#

Aanbevolen berichten

Goedendag,\n\n\nIk loop vast bij het maken van een .NET-applicatie.....\n\nHet is de bedoeling dat de gebruiker een database-export opgeeft (SQL, CSV), deze wordt uitgelezen, waarna de gebruiker mag kiezen voor de tabel.\nNa het kiezen van de tabel wordt een overzicht gegenereerd van alle lege velden in de tabel.\n\nHeeft iemand enig idee hoe ik die export kan uitlezen?\nOp Internet wordt ik er niet veel wijzer van :s\n\nAlvast bedankt!!!!!
Link naar reactie
Ik weet een en ander van SQL af omdat ik het nodig heb om PHP in verbinding te stellen met een MySQL database. Het leuke van SQL is dat de syntax gelijk is ongeacht welke programmeertaal je gebruikt.\r\n\r\nVan .NET en C# (of welke andere C dan ook) heb ik geen kaas gegeten, dus daar kan ik je niet echt verder mee helpen. In het algemeen moet je een functie aanroepen die verbinding maakt met de database, waarna je een andere functie aanroept die de database uitleest. Die laatste voedt je dan met het SQL statement.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Een database connectie maken naar een mssql server via c# doe ik als volgt :\n\nDe c# code:\n[CODE]\nusing System;\nusing System.Collections.Generic;\nusing System.ComponentModel;\nusing System.Data;\nusing System.Drawing;\nusing System.Linq;\nusing System.Text;\nusing System.Windows.Forms;\nusing System.Data.SqlClient;\n\nnamespace test\n{\n public partial class Form1 : Form\n {\n public Form1()\n {\n InitializeComponent();\n }\n\n private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)\n {\n \n SqlConnection connection = new SqlConnection(\"Persist Security Info=False;Integrated Security=False;database=;server=;Connect Timeout = 30;User id=;password=\");\n SqlCommand cmd = new SqlCommand(\"spGetUsers\", connection);\n\n connection.Open();\n SqlDataAdapter adapter = new SqlDataAdapter(cmd);\n DataSet ds = new DataSet();\n adapter.Fill(ds, \"spGetUsers\");\n dataGridView1.DataSource = ds;\n dataGridView1.DataMember = \"spGetUsers\";\n \n connection.Close();\n }\n }\n[/CODE]\n\nDe stored procedure in mssql\n[CODE]\nCREATE PROCEDURE spGetUsers\n\nAS\n\nBEGIN\n SELECT\n *\n FROM tblUSERS\nEND\n[/CODE]\n\nDeze code vult dus een datagrid op adhv van een mssql stored procedure. Alles wat je tussen \"<>\" kan vinden moet je vervangen door eigen instellingen. Hopelijk helpt dit je een beetje verder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...