Ga naar inhoud

Nieuwe provider

Aanbevolen berichten

Beste forumleden.\r\n\r\nIk zit op dit moment bij Ziggo en zoals u misschien heeft gelezen één grote puinhoop. ik wil naar een andere provider toe en wie kan mij hierin een goed advies in geven en dan liefst met ervaring. Ik dacht zelf aan Telfort of Alice. ik zoek internet plus bellen. Betaal nu € 49,95 voor internet en bellen met maar 2 MB download.\r\n\r\nbij voorbaat dank voor uw reactie,\r\n\r\nMvg.S.de Vries.
Link naar reactie
Er zullen nu erg veel mensen overstappen ,met als gevolg dat sommige andere providers het ook weer erg druk krijgen . Dus daar wordt het dan ook weer een grote puinhoop.\nIk zit al lang bij @home ,en dat is dus nu Ziggo geworden ,maar heb van de hele overgang niks gemerkt.\nAlles werkt prima ,en al heel lang.\nZowel internet ,digitale tv en telefoon.
Link naar reactie
Bij Telfort valt er ook niets te klagen. Voordeel van Telfort t.o.v. Allice is dat je bij Telfort een redelijk vast ip adres hebt. Bij Alice wijzigt dat zo\'n beetje 2 a 3x per week.\r\n\r\nOverigens heeft Tele2 ook weer een aanbieding 20mbit met de eerste 6 maanden 14,95 daarna 29,95.\r\nAls je geen telefonie hoeft zou ik echter voor Telfort of Alice gaan, dan zit je aan iets van 20 euro per maand. Denk er wel aan dat de 20mbit geen garantie is en de afstand tot de wijkcentrale bepalend.\r\nDe meeste mensen houden er tussen de 10 en 16mbit aan over.
Link naar reactie
[QUOTE=Voordeel van Telfort t.o.v. Allice is dat je bij Telfort een redelijk vast ip adres hebt. Bij Alice wijzigt dat zo\'n beetje 2 a 3x per week.[/QUOTE]\r\n\r\nDit wist ik niet ik dacht dat iedereen gewoon een vast ip adres had.\r\nWeet je ook misschien waarom hij een paar keer per week wijzigt.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;390272]Voordeel van Telfort t.o.v. Allice is dat je bij Telfort een redelijk vast ip adres hebt. Bij Alice wijzigt dat zo\'n beetje 2 a 3x per week.[/QUOTE]\r\n\r\nDit wist ik niet ik dacht dat iedereen gewoon een vast ip adres had.\r\nWeet je ook misschien waarom hij een paar keer per week wijzigt.
Link naar reactie
Ja, dat is beleid van Alice. Alice doet niet aan vaste ip adressen (bijna niemand trouwens) maar Alice doet ook niet aan \"redelijk\" vaste ip adressen. Waarom ze het zo inregelen is me niet bekend, ze willen alleen kwijt dat dit beleid van Alice is.\r\nVermoedelijk omdat Alice ook eigendom is van een buitenlandse provider, en in Duitsland krijg je ook geen vast ip adres.\r\n\r\nBij Telfort heb je in principe ook DHCP, maar je ip adres blijft in principe hetzelfde of er moet al een storing, een update of een ander modem komen. Hier kun je geen rechten aan ontlenen aldus Telfort, maar in principe zal het niet vlug wijzigen.\r\nBij de grote internet storing in mei, heeft mij modem er een aantal dagen uit gelegen, toch is het ip adres niet gewijzigd, nog steeds hetzelfde.
Link naar reactie
zit nu vanaf februari bij Alice en ik heb nog geen klachten. Mazzel mijn bereik in Rijswijk zh is een 16 tot 20mb, vaak 17mb.\r\n\r\nAf en toe zijn ze bezig met onderhoud maar dat doen ze zoveel mogelijk in de late uurtjes, ik heb 2 keer gehad dat eventjes de mailserver plat lag en een keertje eventjes geen telefoon!\r\n\r\nMaar voor de rest gaat ie als een speer.....
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=BlackTiger;390272]Bij Telfort valt er ook niets te klagen. Voordeel van Telfort t.o.v. Allice is dat je bij Telfort een redelijk vast ip adres hebt. Bij Alice wijzigt dat zo\'n beetje 2 a 3x per week.[/QUOTE]\r\n\r\nDit gaat binnenkort wijzigen bij Alice.\r\nEen vast IP-adres wordt een optie.\r\nHet is nog in voorbereiding, dus de helpdesk kan je er momenteel nog niet over informeren.
Link naar reactie
[quote]Een vast IP-adres wordt een optie.[/quote]\r\nZeker extra voor betalen? Daar heb ik geen zin in.\r\nIk heb ze hier trouwens al heel in het begin op gewezen dat ze dit klanten ging kosten, dus het is leuk dat ze nu eens eindelijk wakker zijn geworden.\r\n\r\n[quote]na de 2e maand 29.50 per jaar[/quote]\r\nDat is wel HEEL goedkoop.:mrgreen::mrgreen:\r\nIk ga er dus van uit dat je per maand bedoelde maarreh.... ik betaal nu ook dat bedrag incl. telefonie. Overigens is de Alice actie voor 3 maanden, niet voor 2.\r\n\r\nMaar Alice heeft dan nog steeds een 2de nadeel. Voor zover ik begrepen heb doen ze niet aan linesharing, dus je kunt niet je Alice aansluiting over je bestaande KPN lijn laten lopen en tevens dit KPN abonnement ook behouden, dat nemen ze over.\r\nEn dat is niet de bedoeling, althans niet in mijn situatie.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;395437]\r\n\r\nMaar Alice heeft dan nog steeds een 2de nadeel. Voor zover ik begrepen heb doen ze niet aan linesharing, dus je kunt niet je Alice aansluiting over je bestaande KPN lijn laten lopen en tevens dit KPN abonnement ook behouden, dat nemen ze over.\r\nEn dat is niet de bedoeling, althans niet in mijn situatie.[/QUOTE]\r\n\r\nUh?\r\nKen je Alice Easy niet?\r\nDat is ADSL zonder telefonie.\r\n€ 19,90 p.maand.\r\n[url]http://www.alice.nl/nl/residential/resources/product_details_easy.html[/url]
Link naar reactie
[quote]Ken je Alice Easy niet?[/quote]\r\nJawel, maar die heeft ook niet wat ik wil. Ik wil telefonie van zowel de provider alsook KPN over 1 lijn en dat is dus wat Alice bij mijn weten (nog) niet doet.\r\n\r\nMet Tele2 zijn de ervaringen wisselend, veel klachten, maar dat heeft Orange ook gehad en Alice zeer zeker ook in het begin.\r\nMaar daar is moeilijk peil op te trekken, er zijn ook veel mensen die met alle providers gewoon nooit een probleem hebben met de aansluiting en de verbinding.\r\nPech kun je overal hebben.\r\nIk ken een tweetal mensen met Tele2 en daar is alles uitstekend. Sterker nog, eentje woont op een boot en daar bestaat geen postcode van. Oorzaak daarvan was wat problemen tussen gemeente en post en het komt er maar niet van.\r\nUiteindelijk bleek (naast KPN zelf) alleen Tele2 in staat te zijn daadwerkelijk een aansluiting te leveren op dat adres, want er was wel degelijk een telefoonaansluiting. Een aantal andere providers probeerden dat wel, maar liepen bij KPN tegen het probleem op van een telefoonaansluiting op een postcode die niet klopte.\r\nDus dat is dan toch een pluspunt van Tele2 in mijn optiek.\r\nMaar voor hetzelfde geld heb je een hoop geneuzel. Doch dat kan je zoals gezegd bij andere providers evengoed gebeuren.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;395538]Jawel, maar die heeft ook niet wat ik wil. Ik wil telefonie van zowel de provider alsook KPN over 1 lijn en dat is dus wat Alice bij mijn weten (nog) niet doet.[/QUOTE]\r\n\r\nIk zou niet weten waarom niet.\r\nDenk je dat ze liever gebruik maken van het 2e aderpaar?\r\nNee hoor, juist klanten ZONDER een KPN-aansluiting moeten 69 euro extra betalen.\r\nAls je echt belangstelling hebt, zou ik als ik jou was toch maar even informeren bij Alice hoe alles precies in z\'n werk gaat.\r\n\r\n[QUOTE=BlackTiger;395538]\r\nMet Tele2 zijn de ervaringen wisselend, veel klachten, maar dat heeft Orange ook gehad en Alice zeer zeker ook in het begin.\r\nMaar daar is moeilijk peil op te trekken, er zijn ook veel mensen die met alle providers gewoon nooit een probleem hebben met de aansluiting en de verbinding.\r\nPech kun je overal hebben.\r\nIk ken een tweetal mensen met Tele2 en daar is alles uitstekend. Sterker nog, eentje woont op een boot en daar bestaat geen postcode van. Oorzaak daarvan was wat problemen tussen gemeente en post en het komt er maar niet van.\r\nUiteindelijk bleek (naast KPN zelf) alleen Tele2 in staat te zijn daadwerkelijk een aansluiting te leveren op dat adres, want er was wel degelijk een telefoonaansluiting. Een aantal andere providers probeerden dat wel, maar liepen bij KPN tegen het probleem op van een telefoonaansluiting op een postcode die niet klopte.\r\nDus dat is dan toch een pluspunt van Tele2 in mijn optiek.\r\nMaar voor hetzelfde geld heb je een hoop geneuzel. Doch dat kan je zoals gezegd bij andere providers evengoed gebeuren.[/QUOTE]\r\n\r\nOngeveer hetzelfde meegemaakt bij een kennis.\r\nAlice: niet leveren vanwege (verkeerde) gegevens door KPN.\r\nTelfort: niet leveren vanwege (verkeerde) gegevens door KPN.\r\nTele2: leverde. Of het kwam omdat de tel.aansluiting daar al liep weten wij niet precies.\r\nDoor al het gedonder waren wij wel zo\'n dikke 2 maanden verder. :rolleyes:
Link naar reactie
[quote]Nee hoor, juist klanten ZONDER een KPN-aansluiting moeten 69 euro extra betalen.\r\nAls je echt belangstelling hebt, zou ik als ik jou was toch maar even informeren bij Alice hoe alles precies in z\'n werk gaat.[/quote]\r\nIk heb (nog) geen belangstelling, ik zit goed bij Telfort.:)\r\n\r\nMaar vraag maar eens na, heb ik ook gedaan, ze ondersteunen geen linesharing.\r\nHeb je geen telefoonlijn, dan kun je voor die 69 euro een lijn krijgen.\r\nHeb je wel een telefoonlijn en wil je telefonie erbij, dan nemen ze je KPN telefoonabonnement mee over.\r\nWil je niet dat ze telefonie overnemen dan kiepen ze de Alice aansluiting op het 2de aderpaar.\r\n\r\nZo hebben ze mij dat uitgelegd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...