Anoniem2 Geplaatst: 17 juni 2008 Delen Geplaatst: 17 juni 2008 Het verplaatsen van bestanden en mappen ging in XP heel gemakkelijk met het menu links als je een map geopend had. Dan kon je o.a. kiezen voor geselecteerde bestand of map verplaatsen, kopiëren en per e-mail verzenden. Bij Vista kan ik alleen een navigatievenster openen en dan dingen verslepen. Ik vind dat niet zo gemakkelijk.Kan ik bij Vista die mogelijkheid van XP ook benutten door ergens iets aan mijn instellingen te veranderen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2008 Nou, ik weet het niet zo uit mijn hoofd, ik heb wel ervaring met xp, maar zo 123 niet met het verslepen van mappen. Ik heb dit bij vista nog niet echt geprobeerd. Enfin, je zou een programma als norton commnder kunnen downloaden, welks over heel veel mogelijkhden beschikt tot het uitvoeren van bestands en map operaties. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2008 Ik hoopte dat het kan zonder een extra programma te moeten installeren. Iemand? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2008 Ja ik vind dit ook een gemis bij Vista, ik los het op door bestanden naar de lijst favorieten te slepen. \r\nVerder kun je met de rechtermuisknop ook het een en ander bereiken.\r\nAlleen het simpel verplaatsen gaat daar niet mee.\r\n\r\nDe moeder Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2008 Je kunt de optie verplaatsen vinden door het menu van de verkenner aan te zetten:\r\n\r\nKlik op organiseren: Kies Indeling->Menubalk\r\n\r\nAls het goed is, vind je in de menubalk onder Bewerken de optie \"Naar map verplaatsen...\" Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2008 Hier is de oplossing:\r\n\r\nOpen de registersleutel HCR\\AllFilesystemObjects\\shellex\\ContextMenuHandlers\\.\r\n\r\nHier maak je twee sleutels aan:\r\n\r\na] Copy to\r\nb] Move to\r\n\r\na] open de sleutel Copy to en dubbelklik op parameterreeks [standaard]. Die geef je vervolgens de waarde C2FBB630-2971-11d1-A18C-00C04FD75D13\r\n\r\nb] Open de sleutel Move to en dubbelklik op [standaard]. Die geef je vervolgens de waarde C2FBB631-2971-11d1-A18C-00C04FD75D13\r\n\r\nIk heb het zelf gedaan alleen je vindt deze twee nieuwe toegevoegde mogelijkheden niet onder het rechtsklik menu maar onder de [bewerken] in de menubalk van de verkenner.\r\nThat should do the trick.\r\n\r\nOh ja. Even register backuppen voor alle zekerheid. Dat kan met het gratis programma \'\'Eusing Free Registry Cleaner\'\'. Even Googlen.\r\n\r\nsuc6;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen