Ga naar inhoud

Videokaart Watt?

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nik zou graag een nieuwe videokaart willen kopen want ik heb nu een Ati Radeon x1300 pro. Maar nu ik naar mijn voeding heb gekeken zie ik dat hij maar max 300 watt geeft. Hoe kan ik zien hoeveel watt huidige videokaart gebruikt ? Of zou het ook beter zijn om een nieuwe voeding te kopen?\r\n\r\ngroeten,\r\n\r\npaul
Link naar reactie
De enige manier om het echt te weten is met een verbruiksmeter. Daarmee kun je precies zien hoeveel energie je PC verstookt, dus dan kun je ongeveer wel uitvogelen of je voeding al bijna aan zijn top zit of niet.\nOp de verpakking van nieuwe videokaarten staat eigenlijk altijd wel hoeveel Watt de voeding moet kunnen leveren om de kaart aan te kunnen. Daar kun je dan wel mee vooruit, al is dat natuurlijk ook maar een richtlijn.
Link naar reactie
300W zegt nog niet zoveel, hoeveel ampères ( A ) levert deze voeding op de +12V lijn(en)? Zie daarvoor de specificaties op de sticker die op de zijkant van de voeding geplakt zit (zijpaneel van je behuizing dus even losmaken ...).\r\n\r\nEn welke videokaart heb je trouwens op het oog? En wat voor andere apparaten zitten er in je PC, bijv. de processor ... ? De CPU zit nl. volledig op die +12V lijn, net als PCI-e videokaarten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...