Anoniem2 Geplaatst: 15 juni 2008 Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Ik heb een accton ethernetkaart draadloos en verbinding ingesteld. (wxp pro)\r\nAls ik verbinding maak dan valt deze binnen enkele minuten weer uit, de verbinding is verbroken met een kruisje door het icoontje in de taakbalk. Tevens komt er dan de melding dat er meerdere netwerken beschikbaar zijn. Heb mijn verbinding al als voorkeur ingesteld, bij verbinding is het signaal zeer goed. Wat kan ik doen zodat de verbinding gewoon blijft? En waarom valt deze nu steeds uit?\r\nIk heb nog 2 pc\'s in het netwerk en die werken goed. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Hoi,\nZijn die andere machines ook draadloos? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Uhhh kijk eens naar het energie beheer van dat kaartje (laptopje?) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Andere 2 ook draadloos maar met andere kaarten (sweex) en het zijn geen laptops. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Kijk dan even goed even naar energie beheer, en die andere netwerken, zitten die op hetzelfde kanaal, of er net boven, of net er onder??\nKijk anders eens met netstumbler wat je allemaal aan ap\'s in de buurt hebt : netstumbler geeft namelijk ook ap\'s weer als deze een hidden ssid hebben ;)\n\nZorg dat je minstens drie kanalen verwijderd bent van andere ap\'s m.a.w. probeer een kanaal zo uit te kiezen dat je de minste storing hebt :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Energiebeheer? Zegt mij niets..wat kan ik daar aan doen?\r\nDe rest van de pc\'s staan op hetzelfde kanaal lijkt mij, ik heb deze 3e pc gewoon aangezet en via de netwerksleutel aan de gang gekregen, ben niet bij mijn router geweest ofzo.\r\nKan ik kanalen instellen? Op mijn router of accespoint? En hoe weet ik welk kanaal het beste is? \r\nEn wat wordt er bedoelt met ap\'s? \r\nSorry, maar ik ben nog een leek wat betreft netwerken. \r\nIk moet overigens zeggen dat het draadloze waardeloos is, altijd gezeik met ontvangst boven...als ik ook maar iets draai met dat mini antennetje dan heb ik al geen signaal meer....heel kritisch allemaal.\r\nZal wel aan die sweex zooi liggen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2008 die sweex zooi heefter niets mee te maken helaas. het zit inderdaad in het energie beheer of een foute instelling van het kaartje. en ook wat gezegd wordt de kanaalkeuze kan een probleem zijn inderdaad gewoon even kijken met stumbler en je weet genoeg Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2008 5 aps.\r\nIk zit op ch.1 en de rest op 6, 10, 11 en 12. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2008 Oja, mijn signaal: -59....is dat goed of niet goed?\r\nPc beneden zo\'n 6 meter vanaf het accespoint is het signaal -63.\r\nIk zag dat er net zo\'n 12 aps actief waren, met de kanalen 1,2,4,6,7,10,11,12.\r\nKanaal 1 en 6 waren dubbel en 11 driedubbel.\r\nIk werk op kanaal 1 en dat wordt ook door een ander in de buurt gebruikt, is het dan beter om een ander kanaal te kiezen? Zijn er kanalen boven de 12? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2008 maak eens een screendump en vertel mij dan even welke dievan jou is, dan kan ik meer vertellen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2008 Bij deze de afbeelding (bedankt@Anacho)\r\n[ATTACH]12497[/ATTACH]\r\n\r\nDe pc beneden geeft zo\'n 6 aps meer, dat zal aan de antenne liggen, deze heeft een paar meter snoer en is in perfecte positie te plaatsen.\r\nIk ben overigens \"default\" Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2008 Van onze eigen Reintje, [URL=\"http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41995\"]Plaatje bijvoegen(Klik)[/URL] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen