Ga naar inhoud

Letters opeens cursief

Aanbevolen berichten

Nu heb ik echt iets raars aan de hand.\r\n\r\nIk was gewoon iets aan het surfen, geen gekke sites o.i.d. En nu staan in IE opeens de letters allemaal cursief.\r\nDeze tekst wat ik nu aan het typen ben, zal voor jullie misschien normaal uit zien, maar bij mij is het cursief. De forumkopjes hier staan ook schuin en als ik iets in google intype is dat ook schuin.\r\n\r\nMet firefox heb ik dit probleem niet dus vermoedelijk ligt het wel aan IE.\r\nNet alsof er een ander lettertype gekozen is, maar als ik bij extra->internetopties ga kijken, staat daar gewoon lettertype voor webpagina\'s op Times New Roman en voor normale tekst Courier New, maar nergens iets van cursief te zien.\r\n\r\nIemand enig idee hoe ik dit gefixed krijg?\r\nHet gaat hier om IE6 volledig geupdate en XP pro.
Link naar reactie
Nou geen idee wat het nu veroorzaakt heeft (misschien spyware?) maar ik heb het opgelost.\r\nIn de meeste gevallen zal het vermoedelijk al genoeg zijn om alleen arial.ttf en times.ttf te herstellen. Dit kan gewoon met een \"live\" windows.\r\nGa naar \\windows\\fonts en wis arial.ttf en times.ttf.\r\nStop u de installatiecd in je cd-rom en open een command prompt.\r\nGa naar de driveletter van je cdrom en dan naar de i386 directory en voer de volgende commando\'s uit:\r\nexpand arial.tt_ X:\\windows\\fonts\\arial.ttf\r\nexpand times.tt_ X:\\windows\\fonts\\times.ttf\r\nDe X staat voor de driveletter waar je windows (XP) op staat, meestal is dat C.\r\nOpnieuw starten en klaar.\r\n\r\nIn mijn geval hielp dat niet, vermoedelijk meer fonts vernaggelt, dus als volgt gedaan:\r\nOplossing: \\windows\\fonts directory van een andere XP installatie copiëren naar de HD ergens in een directory.\r\nOpstarten in veilige modus. Zet eerst beide directory\'s open met de verkenner want je gaat rare tekens zien als je begint.\r\nWis nu zoveel mogelijk inhoud van \\windows\\fonts. Er zullen meldingen komen, maar ga zoveel mogelijk verder tot het niet meer kan.\r\nNu zie je dus die rare tekens. Scroll naar die andere directory met die backup fonts, selecteer ze allemaal en copieer ze naar de nog steeds openstaande fonts directory (die je dus niet meer ziet omdat ie nu uit rare tekens bestaat).\r\nEr zal een aantal keer een melding komen dat het niet kan omdat het al in gebruik is, gewoon ok blijven klikken totdat het helemaal klaar is.\r\nOpnieuw opstarten en hups de zaak doet het weer.\r\n\r\nVoor het geval iemand dit tegen komt heeft ie nu ook een oplossing.:)
Link naar reactie
Om het compleet te maken hier een lijst van systeem fonts voor de diverse Windows.\r\n[url]http://www.kayskreations.net/fonts/fonttb.html[/url]\r\n\r\nMisschien dat een \"gewone\" font ontbrak, en dat daarom de [I]italic[/I] uitvoering gebruikt werd ?\r\n\r\nWel eng wat je deed, want mocht je halverwege moeten opstarten, dan loop je de kans dat Windows weigert omdat die een font mist.\r\nOmdat het om systeem-fonts gaat had je denk ik ook wat aan de SFC /scannow optie gehad.\r\n\r\nMaar ja, hij doet het, jouw oplossing heeft ook gewerkt. ;)
Link naar reactie
Ik heb geen idee. Ik zag wel dat de Arial opeens weg was en toen die weer terug was, leek de helft van het probleem al opgelost, in Word, Excel en google waren toen de letters al weer recht.\r\nAlleen de forumkopjes waren allemaal nog cursief.\r\n\r\nDie link had ik ook gevonden, maarja, ik gebruik zelf toch liever de originele van de XP cd.:)\r\n\r\nDe SFC /scannow had vermoedelijk ook wel geholpen. Op de Microsoft site stond ook van setup cd er in en dan repareert windows het zelf wel.\r\nLeuk, maar dan \"repareert\" ie ook andere bestanden (net als met sfc /scannow, toch?) en kun je de nodige updates en fixes weer opnieuw gaan draaien en daar had ik weinig zin in.\r\nAls ie halverwege had moeten starten of dat plots gedaan had, dan was er nog niets aan de hand geweest want dan had ik dan gewoon die reparatie gedraaid.:)
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;389701]De SFC /scannow had vermoedelijk ook wel geholpen. Op de Microsoft site stond ook van setup cd er in en dan repareert windows het zelf wel.\r\nLeuk, maar dan \"repareert\" ie ook andere bestanden (net als met sfc /scannow, toch?) en kun je de nodige updates en fixes weer opnieuw gaan draaien en daar had ik weinig zin in.\r\nAls ie halverwege had moeten starten of dat plots gedaan had, dan was er nog niets aan de hand geweest want dan had ik dan gewoon die reparatie gedraaid.:)[/QUOTE]\r\nDaar was ik ook bang voor, en ik weet nog steeds niet welke procedure je dan moet volgen, want Windows geeft weinig prijs na zo\'n herstelopdracht, dus hoe weet je nu of je een update \"beschadigd\" hebt.\r\nIk heb alleen de XP Pro XP2 CD en zopas de hele SP3 geïnstalleerd, dus dan is het een onoverzichtelijke situatie.\r\n\r\nTrouwens als iemand die fonts wil vervangen op jouw manier, maar geen tweede XP bij de hand heeft om de font map te plunderen, dan kan je net zo goed met wildcards uitpakken vanaf de CDr, dan heb je ze allemaal:\r\n[code]\r\nEXPAND D[B]:[/B]\\i386\\*[B].[/B]FO_ C[B]:[/B]\\WINDOWS\\FONTS\\*[B].[/B]FON\r\nEXPAND D[B]:[/B]\\i386\\*[B].[/B]TT_ C[B]:[/B]\\WINDOWS\\FONTS\\*[B].[/B]TTF[/code]\r\nOf als dit niet direkt lukt gewoon een map maken waarnaar je ze uitpakt, en dan kopieëren zoals jij deed, met veel protest van Windows dus.
Link naar reactie
[quote]EXPAND D:\\i386\\*.TT_ C:\\WINDOWS\\FONTS\\*.TTF[/quote]\r\nKlopt, maar die methode heb ik niet vermeld omdat deze bij mij niet werkte, het resultaat was dat gewoon in mijn \\windows\\fonts directory alle TT_ bestanden kwamen te staan.\r\nKlaarblijkelijk wenst expand ze niet te overschrijven.\r\n\r\nOp deze wijze uitpakken naar een andere directory\'s is wel een goede tip, dat had ik namelijk niet geprobeerd, dus dat is een welkome aanvulling op de oplossingsmethode.\r\n\r\nIk had overigens ook niet sp3 er op en van pas weer nog een aantal windows updates.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;389710]Klopt, maar die methode heb ik niet vermeld omdat deze bij mij niet werkte, het resultaat was dat gewoon in mijn \\windows\\fonts directory alle TT_ bestanden kwamen te staan.\nKlaarblijkelijk wenst expand ze niet te overschrijven.\n\nOp deze wijze uitpakken naar een andere directory\'s is wel een goede tip, dat had ik namelijk niet geprobeerd, dus dat is een welkome aanvulling op de oplossingsmethode.[/QUOTE]\nNee Black Tiger, ook dit was weer geen goede tip om op Expand toe te passen.\nIk probeerde het net [code] EXPAND D:\\i386\\*.FO_ C:\\FONTS\\*.FON[/code]\nEn krijg als foutmelding: \"Doel is geen map\"\nVervolgens een optie er bij gezet (-r) wat zou moeten als het om meerdere bestande gaat [I]en[/I] het doel geen map is, en ik krijg:\n\"Uitvoerbestand D:\\i386\\blabla.FON kan niet geopend worden\", waaruit blijkt dat Expand ze op CDr wil uitpakken.\nWat ik ook doe, welk pad ik ook opgeef, hij wil ze in die map op CDr uitpakken, en negeert ieder ander pad.\n\nWat wel in één keer lukte was all .FO_ van CDr naar een map kopiëren, en vanuit die map\n[code]EXPAND -r *[B].[/B]FO_ *[B].[/B]FON[/code]\n\nIk moet wel zeggen, ik heb nu zo vaak problemen gehad met uitleggen hoe Expand werkt, dat ik zelfs een vemoeden krijg dat er verschillende versies zijn met verschillende opties en uitwerkingen.\n-r heb ik nog nooit hoeven gebruiken, en nu ik een font wil uitpakken ontkom ik er ineens niet meer aan.
Link naar reactie
Hier in ieder geval een verschil tussen de XP herstelconsole en de opdrachtprompt:\r\n---------------------------------------------------------------------------------------\r\nIn de herstelconsole:\r\n\r\n[COLOR=\"Indigo\"]EXPAND\r\nexpand bron [/F:bestand(en)] [doel] [/y]\r\nexpand bron [/F:bestand(en)] /D\r\n\r\nGebruik deze opdracht om een bestand uit te vouwen. In deze opdrachtsyntaxis geeft bron het bestand aan dat moet worden uitgepakt en geeft doel de map voor het nieuwe bestand aan. Als u geen doel opgeeft, wordt standaard de actieve map gebruikt. Hierbij kunt u geen jokertekens opgeven.\r\n\r\nU kunt de volgende opties gebruiken:\r\n/y : Niet vragen om bevestiging voordat een reeds aanwezig bestand wordt overschreven.\r\n/f:filespec : De bestanden die u wilt uitvouwen.\r\n/d : Niet uitvouwen, maar slechts een lijst weergeven van de bestanden die zich in de bron bevinden.\r\nAls de bron meer dan één bestand bevat, is de parameter /f:bestand(en) vereist ter aanduiding van de bestanden die moeten worden uitgepakt. Hierbij kunt u jokertekens opgeven.\r\n\r\nHet doel kan elke map zijn in de systeemmappen van de huidige Windows-installatie, de hoofdmap van het station, de lokale installatiebronnen of de map Cmdcons. Het doel kan geen verwisselbaar medium zijn en het doelbestand kan niet Alleen-lezen zijn. Gebruik de opdracht attrib om het kenmerk Alleen-lezen te verwijderen.\r\n\r\nTenzij u de optie /y gebruikt, wordt u bij de opdracht expand gevraagd of het doelbestand al bestaat.\r\n[/COLOR]\r\n--------------------------------------------------------------------------------------- \r\nIn Windows opdrachtprompt:\r\n\r\n[COLOR=\"Indigo\"]EXPAND /?\r\nMicrosoft (R) Hulpprogramma voor bestandsexpansie Versie 5.1.2600.0\r\nCopyright (C) Microsoft Corp 1990-1999. Alle rechten voorbehouden.\r\n\r\nEen of meer gecomprimeerde bestanden uitpakken.\r\n\r\nEXPAND [-r] Bron Doel\r\nEXPAND -r Bron [Doel]\r\nEXPAND -D Bron.cab [-F:bestanden]\r\nEXPAND Bron.cab -F:Bestanden Doel\r\n \r\n-r Naam van uitgepakte bestanden wijzigen.\r\n-D Lijst met bestanden in bron weergeven.\r\nBron Het bronbestand. U kunt jokertekens gebruiken.\r\n-F:Bestanden Naam van bestanden die uit een CAB-bestand moeten worden uitgepakt.\r\nDoel Het doelbestand | -pad.\r\n Doel mag een map zijn.\r\n Als Bron uit meerdere bestanden bestaat en -r niet\r\n is opgegeven, moet Doel een map zijn.\r\n[/COLOR]\r\n---------------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\nBeetje lang verhaal, maar het mag maar eens gezegd zijn.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;389724]\nMij was het overigens wel gelukt gewoon middels:\nexpand d:\\i386\\arial.ttf c:\\tijdelijjk\\arial.ttf[/QUOTE]\nMet een underscore (.tt_ ) in de bron neem ik aan....\n\nMaar dat lukt mij ook, maar als ik een wildcard gebruik, (en dat was nodig bij het font probleem) dan weigert ie als een bokkige Gates, ook met die -r die zou moeten bij meerdere bestanden.\nDan maar eerst naar de map kopiëren, en dat proberen te onthouden.\n\nJa, en die /Y is een oude bekende i.v.m overschrijven, maar dat voorkomt alleen dat de vraag gesteld wordt, niet een restrictie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...