Ga naar inhoud

kan geen verbinding meer maken met mt5.nl

Aanbevolen berichten

hey,\r\n\r\nsinds me broer heeft geouwehoert met mt5.nl kan ik niet meer op de website komen.\r\nweet niet precies wat hij geprobeerd heeft maar in ieder geval iets met hacks ofzo.\r\nhij is ze pc gelukkig een tijdje kwijt maar ik zit nu met het probleem:(\r\nheb de webmaster al gebeld maar hij zegt dat ik niet in de banlist van zen website staat en dat soort dingen.\r\nsteeds als ik er naar toe wil gaan krijg ik deze error:\r\n\r\nDe webpagina kan niet worden weergegeven\r\n\r\nhet is ook bij alle pc\'s zo, heel vaag.\r\nhoop dat iemand mij kan helpen:(\r\n\r\nMvg Reint
Link naar reactie
Probeer eens te pingen naar [url]www.computeridee.nl[/url] als dat wel lukt, dan werkt pingen dus ook extern\r\n[quote]waarom proxys moet met men eigen ip toch ook wel weer kunnen?[/quote]\r\nOmdat je met een proxy kunt controleren of de site eigenaar niet tegen je liegt, of dat er wellicht een block op de server staat (waar de site onderdeel van is) voor een andere reden. Via een proxy zou je er dan wel op kunnen komen als het goed is.\r\nZoja, dan staat er dus toch ergens een block op je ip. Een proxy is de manier bij uitstek om hier echt 100% zekerheid over te krijgen.\r\n\r\nAls er een block op je ip staat op de site of de server is dat ook gelijk een verklaring waarom je er niet naar kunt pingen. Overigens wil het niet altijd iets zeggen als je niet naar een site kunt pingen, er zijn ook servers die icmp (ping) verkeer blokkeren en dan kom je er ook niet.\r\n\r\nZoals gezegd kan de block ook op de server staan en dan weet de site-admin er misschien inderdaad niets van.\r\nEen voorbeeld: Ik run een server en verhuur webruimte aan diverse sites. Sinds kort zit er een anti-attacker block op die server. Als er vanaf bijv. jouw ip iets gedaan wordt als inlogpogingen op SSH, dan zit je na een paar keer proberen binnen de kortste keren met een ban van 20 weken aan je broek voor de hele server, dus -ook- voor alle op die server aanwezige websites en domeinen.\r\n\r\nIk wil daarmee niet zeggen dat jij iets fout doet of hebt gedaan, het is slechts een voorbeeld van hoe een ip ban kan ontstaan, zonder dat een website eigenaar er vanaf weet.
Link naar reactie
Met een proxy kom je er wel op.\r\n\r\n[quote]hij heeft een eigen webserver met meerdere websites.\r\nop al die websites kan ik niet komen.[/quote]\r\nEn zonder proxy dus niet, samen met deze mededeling dat je op die andere sites ook niet kunt komen zonder proxy is het dus duidelijk dat er wel degelijk een ip block op de server zelf staat.\r\n\r\nDat ie vriend maar eens goed gaat kijken, bijv. in de /etc/hosts.deny file als hij linux draait. Of hij heeft een block en wil het niet toegeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...