Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Delen Geplaatst: 12 juni 2008 Ik mis ineens allemaal programma\'s.\r\nMijn snelkoppelingen op mijn bureaublad zijn in aantal ongeveer gehalveerd.\r\nAls ik op start klik en ik klik op programma\'s en op een toepassing komt daarachter te staan (leeg).\r\nIk snap er niets van.....ineens van alles weg maar de toepassingen kunnen nog wel gestard worden vanuit verkenner.???? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 Waarschijnlijk heb je ongewild de wizard Bureaublad opruimen uitgevoerd. Snelkoppelingen die je niet vaak gebruikt worden dan weggehaald. Vanuit het startmenu kun je nieuwe snelkoppelingen maken.\r\n\r\nGenoemde wizard is uit te schakelen via de eigenschappen van de taakbalk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2008 Windows ruimt standaard elke 60 dagen het bureaublad op, de opgeruimde snelkoppelingen worden dan in een map gezet, die heet Ongebruikte bureaubladpictogrammen, en word meestal op het bureaublad weergegeven.Als je daar dan op dubbelklikt, kan je de snelkoppelingen zo weer naar het bureaublad slepen. Uitschakelen van de wizard gaat trouwens via eigenschappen van het bureaublad, klik hier met rechts op, kies eigenschappen, dan de tab bureaublad>bureaublad aanpassen, even het vinkje onderaan bij \"elke 60 dagen etc\" weghalen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2008 Bedankt, de wizard bureaublad opruimen is uitgezet maar hoe komt het nu dat als ik een programma wil starten bijv. \"winzip\" door normaal de procedure start/programma\'s/winzip te volgen maar ipv dat er nu achter \"winzip\" de toepassing komt te staan staat er nu in transparant \"(leeg)\" kan je hier een \"prtscn\" uitvoeren dan kan ik het laten zien!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2008 Dan is Winzip de [I]lege map[/I] waar ooit meerdere delen van Winzip in stonden, b.v. het programma, en de manual en de uninstall.\n\nRechtsklik op een leeg stuk op de taakbalk, kies \"[I]Eigenschappen - Menu Start - Aanpassen - Geavanceerd[/I]\" en je komt in de Startmenu-structuur zoals die op je C: schijf staat voor jouw account (maar er is er ook één voor een algemene account (\"All users\") welke ook op jouw Startmenu verschijnt).\n\nDaar staan dus gewoon mappen en snelkoppelingen.\n\n[QUOTE=Anacho;389319]de opgeruimde snelkoppelingen worden dan in een map gezet, die heet Ongebruikte bureaubladpictogrammen, en word meestal op het bureaublad weergegeven...[/QUOTE]\n\nIs die niet te vinden ?\nEen zoekactie met de Verkenner, en \"[I]ongebruikt[/I]\" invoeren ?\n\nMisschien heet die map met ongebruiklte koppelingen wel iets anders.\nGebruik dan eens \"[I]Winzip[/I]\"\" als zoekcriteria, misschien dat dat de gebruikte map toont. (niet de programma-map van Winzip zelf natuurlijk) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 Dat klopt helemaal maar ik ben gewoon meer als de helft van mijn programma\'s kwijt die onder de startknop staan...ze staan nog wel onder de startknop maar de koppeling naar het programma zelf ontbreekt.........maar de programma\'s staan wel nog steeds op de c-schijf onder \"programm files\" Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 [QUOTE]kan je hier een \"prtscn\" uitvoeren dan kan ik het laten zien!![/QUOTE]\n\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41995[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 Ja maar dat zijn dus lege items (lege mappen in het Start menu).\n\nHeb je [I]gezocht[/I] zoals ik eerder aangaf naar (b.v.) Winzip ? En als snelkoppeling iets gevonden met die naam ?\nJe moet begrijpen dat wat in het startmenu staat allemaal \"verwijzingen\" zijn (snelkoppelingen), [I]niet [/I]de programma\'s zelf. Die staan in de map \"Program Files\" zoals je zelf al zag.\nEn in je Startmenu heb je ook gewoon \"mappen\", maar dan met daarin meestal snelkoppelingen.\n\nKijk maar eens hier op je C: schijf:\nC:\\Documents and Settings\\[COLOR=\"Indigo\"][I]gebruikersnaam[/I][/COLOR]\\Menu Start\nDaar staat die hele (inmiddels half lege) structuur van je Startmenu.\n(NIET helemaal waar, een deel van je Startmenu staat onder \"All Users\"\nC:\\Documents and Settings\\[COLOR=\"Indigo\"][I]All users[/I][/COLOR]\\Menu Start\ni.p.v. je gebruikersnaam)\n\nHeb je die structuur al bekeken ?\nDaar zou je dan nieuwe snelkoppelingen kunnen plaatsen naar (b.v.) WINZIP.EXE.\nDaarvoor ga je naar de programma-map van dat programma, rechtsklik op de EXEcutable, en kiest voor \"snelkoppeling maken\".\nSleep die snelkoppeling naar je Startknop, wacht een sec., en die gaat dan open, en plaats de snelkoppeling in de (lege) map in dat menu.\nJe kan ook i.p.v. het naar de Startknop te slepen, je Verkenner openen, en het daar in die Startmenu structuur plaatsen, dat is geen verschil, maar als je het via de Startknop doet, weet je zeker dat ze onder jouw account komen te staan.\n\nAls het om veel programma\'s gaat is dat wel even werk, maar als ze nergens anders op disk te vinden zijn met een Verkenner zoek actie... dan moet je wel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 Heb je trouwens geen herstelpunt om naar terug te gaan vóór dit probleem ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 Wat wel raar is is dat de snelkoppelingen uit het Startmenu zelf verdwenen zijn, terwijl \"[I]Bureaublad opruimen[/I]\" eigenlijk alleen pictogrammen van het bureaublad zou moeten verwijderen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 [quote=erikdenhouter;389509]Wat wel raar is is dat de snelkoppelingen uit het Startmenu zelf verdwenen zijn, terwijl \"[I]Bureaublad opruimen[/I]\" eigenlijk alleen pictogrammen van het bureaublad zou moeten verwijderen.[/quote]\nIdd, misschien is het verstandig toch even een Malware/Virusscan te doen,\nKwaad kan het niet, en kost maar een paar minuten.\nBegin eens met deze: [URL=\"http://www.eset.com/onlinescan/\"]http://www.eset.com/onlinescan/\n[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 Het lijkt mij ook zoiets.\r\nJe zou kunnen checken of de structuur van de map voor \"All users\" nog intact is, want misschien dat dat de enige nog overgebleven items zijn.\r\n\r\nWat ik mij dan ook weer afvraag is waarom de mappen er dan nog wel staan.\r\nAls er een kwaadwillende is, haalt die toch alles weg. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 [quote=erikdenhouter;389529]\n\nWat ik mij dan ook weer afvraag is waarom de mappen er dan nog wel staan.\nAls er een kwaadwillende is, haalt die toch alles weg.[/quote] \nHet zou iid wel handig zijn om te weten wat die \"verdwenen\" programma\'s zijn. Starten ze misschien automatisch op met windows, zijn ze misschien afhankelijk van een achtergrondservice? Ik speculeer maar wat hoor, weet niet eens of dat mogelijk is daar een verband mee te leggen, maar Malware kan rare dingen doen met een systeem. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen